To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] TPS - jak sprawdzic napiecie

Sikub - 03-06-2010, 13:37
Temat postu: [EA2A/W 2.0] TPS - jak sprawdzic napiecie
Witam,

Czy ktos z Was moze mi powiedziec w ktore piny nalezy sie wbic aby sprawdzic poprawnosc ustawienia tego czujnika ... i jaki kolor jest I - pierwszy ? (od ktorej strony) Silnik 4g63

Na stronie Krzyzaka jest opis ale do innego silnika no i u mnie sa 4 kabelki a nie jak u niego 3 ...

Pomiar ma byc zrobiony na cieplym/zimnym silniku ?

Z gory dziekuje za pomoc

Pozdrawiam

Hugo - 03-06-2010, 13:43

Przyłączam się do pytania!
robertdg - 03-06-2010, 14:14

Manual Plik 13.pdf, strona 81-90
Hugo - 03-06-2010, 17:33

Nie widzę żeby tam było napisane pod które kable się podpiąć.
MEMMITS - 03-06-2010, 17:45

Wstawiam tekst z regulacji przepustnicy, jest napisane jak sprawdzić napięcie Sprawdzamy napiecie na wyjsciu czujnika TPS. (Pewnie sprawdzamy to napiecie na MUT-II, ja go nie posiadalem tak wiec podlaczylem zlacze od TPS tak jak powinno byc i kazde inne kabelki jakie powinny byc na swoich miejscach. Uwyjac igly wbilem sie w pin numer 2 na złączu TPS i wzgledem masy zmierzylem napiecie, oczywiscie musimy przekrecic kluczyk w pozycje ON bez odpalania silnika)
Wartosc uzyskana powinna byc w przedziale 0.4 do 1 V
powinno pomóc

Hugo - 03-06-2010, 17:55

MEMMITS pin nr 2 tzn. drugi od przodu auta czy drugi od strony kabiny? Rozumiem, że gdyby było inne napięcie to należy obracać TPS-em aż będzie właściwe?
robertdg - 03-06-2010, 18:04


MEMMITS - 03-06-2010, 21:01

masz pokazane na rysunku od robertdg a strzałka nad oznacza góre tpsa napięcie bedziesz musiał mieć w granicach od 0,4 do 1V.
Sikub - 29-06-2010, 08:56

Dzieki Panowie,

Wiedzialem, ze mozna na Was liczyc. Pomogl zaznaczone. Czujnik miewa sie dobrze ...

Szukam dalej gdyz falujace obroty niestety zostaly, ale tj osobny watek na forum ... moze macie pomysl ?

Pozdro

JaGrab3 - 04-07-2010, 11:11

Tps nie ma nic do falowania, bardziej do zabyt wysokich (na stale) lub za niskich ( na stale) obrotach.
Proponuje odłaczyc przeplywomierz. Na cieplym silniku, podczas pracy, odlacz wtyczke. Jezeli obroty sie ustabilizuje, proponuje, wyjac przeplywke i sprawdzic stan plastra miodu.

Z doswiadczenia wiem, ze rozwalona przeplywka ma NAJCZESTRZY wplyw na niestabilna prace na jałowych obrotach.

Sikub - 13-07-2010, 10:26

JaGrab3, dzieks za podpowiedzi. Sprawdzilem i postawilem na walnieta przeplywke. Jednak zanim ja kupilem przy okazji wymienilem filtr powietrza. Teraz juz wiem ze byly kiepskie styki na laczowce przlywki badz filtr juz byl mega do bani ... Nic czlowiek uczy sie na wlasnych bledach ...

Jeszcze raz dzieks

JaGrab3 - 13-07-2010, 13:36

Brudny filtr, raczej ci nie spowoduje falowania obrotów, niekontakty na stykach, powinny zaowocować zaświeceniem CE. Skoro poruszanie wtyczką pomogło, to Nic tylko się cieszyć, nowa (stara) przepływka to z 200 złotóweczek leci....
Sikub - 13-07-2010, 18:16

JaGrab3, Niby tak, ale CE nie swiecilo i po tych 2 zabiegach problem ustal :)

Pozdro :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group