Space Star Techniczne - [MSS 1.6] Wymiana pierścieni czy silnika ???
miras_l - 09-06-2010, 16:12 Temat postu: [MSS 1.6] Wymiana pierścieni czy silnika ??? Mój misiek ma już 173 tyś.km przejechane i udokumentowane. Strasznie bierze olej i podejrzewam że zapieczone są pierścienie przez poprzedniego właściciela. Uszczelniacze były wymienione.
Wymiana uszczelniaczy
Zastanawiam się co jest bardziej korzystne, zakup i wymiana pierścieni, uszczelki pod miskę i głowicę, planowanie głowicy, pierścienie i nie wiadomo w jakim stanie są panewki i inne części. koszt nieznany....
czy kupno z Allegro za około 1000zł i wymiana silnika ale nie mogę znaleźć 4G18 (bo chyba taki mam a nie wiem gdzie jest wybity symbol na silniku)
czy będzie pasował 4G92 ???
Anonymous - 09-06-2010, 16:19
Przy wymianie na 4G92 raczej nie obejdzie się bez wymiany ECU... Do tego mogą dojść inne komplikacje.
miras_l - 09-06-2010, 16:50
silniki 1600 mitsubishi
to już wiem że mam 4G18.
A może wiecie kto ma taki do sprzedania...
drtymf - 09-06-2010, 20:22
miras_l napisał/a: | A może wiecie kto ma taki do sprzedania... |
Chyba zamiast tego powinno być czy ktoś ma taki do sprzedania na chodzie aby można było sprawdzić. Padlinę łatwo kupić i nawet na części może się nie nadawać.
lukasz921 - 10-06-2010, 10:10
a tak z ciekawosci ile Ci bierze tego oleju ?
Pzdr
Lukasz921
plecho1 - 10-06-2010, 10:41
Zależy w jakim stanie jest reszta silnika, jeśli ciśnienie oleju, tłoki i tuleje są ok to może i warto dla siebie remontować ten silnik. Najlepiej rozebrać silnik i się przekonać w jakim jest stanie i czy warto go remontować. Raczej auto nie było mocno przegrzane jeśli zapiekły się tylko pierścienie i nie popękała głowica. Ciekawe jakie jest ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach, to by też trochę pokazało w jakim stanie są te pierścienia bo to że bierze olej to głównie wina pierścieni olejowych..
miras_l - 10-06-2010, 16:06
lukasz921 napisał/a: | a tak z ciekawosci ile Ci bierze tego oleju ? |
około 1l na 800km
plecho1 napisał/a: | Ciekawe jakie jest ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach |
Podjadę do brata do warsztatu i sprawdzę, co prawda to sam wszystko robię bo on nigdy nie ma czasu na moje samochody
Jaki może być koszt remontu silnika???
pierścienie, planowanie głowicy, uszczelka pod głowicą, uszczelka pod miskę olejową i biorąc pod uwagę że panewki + honowanie
kisian - 10-06-2010, 22:04
no to sporo... Ja na twoim miejscu poszukałbym silnika i tylko go przerzucił bo wydaje mi się że tak będzie najprościej... 4G18 był także oprócz spacea także w Lancerze od 2003r. Ewentualnie jak dysponujesz nadmiarem gotówki rób swap na coś mocniejszego z s/v40
Anonymous - 10-06-2010, 22:31
kisian napisał/a: | Ewentualnie jak dysponujesz nadmiarem gotówki rób swap na coś mocniejszego z s/v40 |
Myślisz o T4? Lepszym wyjściem z silników mocniejszych byłby 4G93 115KM z Carismy - bezproblemowy silnik.
plecho1 - 10-06-2010, 22:51
Ale swap to wcale nie taka prosta sprawa, to nie tylko silnik ale także komp, immobiliser, wiązki przewodów i często skrzynia biegów gdzie ciągnie za sobą półosie, przegóby, inny system zmiany biegów i wiele innych problemów. Jeśli padły by tylko pierścienie, co obstawiam bo auto jeździ i pije tylko olej na granicy możliwości z manuala, to koszty jak i praca włożona w remont napewno była by mniejsza niż swap czy wrzucenie drugiego takiego samego silnika. A jeśli jeszcze miras_l sam by wszystko zrobił bo jak pisał ma do tego możliwości to remont bardziej się opłaca i do tego będzie wiedział co ma w aucie.
miras_l - 11-06-2010, 08:23
plecho1 pomału mnie przekonujesz bo remontu, tylko mam sceptyczne podejście do remontów silnika, było by super jak by tylko pierścienie się okazały wadliwe...
Mogę mieć cały garaż z kanałem udostępniony i dwóch mechaników do chwilowej pomocy.
Mam złe doświadczenia w doborze części do miśka, w każdym sklepie mówią co innego a w dodatku są ciężko dostępne i stąd moje obawy do remontu, że kupie złe pierścienie i będzie
w ostateczności co do zakupu nowego sprawnego silniczka to mogę przeznaczyć 1500zł i tylko 4G18, samochód jest mi na co dzień potrzebny i nie mam ochoty na więcej zabawy w SWAP.
plecho1 - 11-06-2010, 09:24
Jeszcze raz zabiorę głos żeby zebrać wszystko w całość.
Na początek proponuję sprawdzić ciśnienie smarowania Raczej powinno być ok bo takie przytarcie silnika nie powinno mieć wpływu na wał, wałki rozrządu czy panewki. Jeśli to będzie ok, a przy takim przebiegu powinno być, to coraz więcej przemawia za remontem Można też sprawdzić ciśnienie sprężania to też częściowo pokaże stan silnika ale najlepiej wyjąć tłoki i zobaczyć w jakim są stanie razem z tulejami. Głowica jeśli będzie wyjęta to można sprawdzić stan zaworów i prowadnic i nie koniecznie robić odrazu cały jej remont bo przy jeździe na benzynie to żaden przebieg, mój ojciec astrą 1.4 8V wykręcił 200tys na lpg a w sumie jest już prawie 300tys a nie wiadomo jeszcze czy przy zakupie stan licznika był oryginalny i wszystko jest ok. Warto oczywiście ją oczyścić i splanować no i ewentualnie dotrzeć zawory ale to można z powodzeniem zrobić samemu.
miras_l - 11-06-2010, 10:13
1.Jakie powinno być ciśnienie sprężania
2.Jaki rozmiar powinien być pierścieni biorąc pod uwagę nominał, może macie jakąś stronę z wymiarami względem modelu silnika.
3.Czym się różni słupek silnika 4g18 od 4g92, mówiąc słupek mam na myśli miska ol, blok,głowica,dekiel.
Na allegro jest wiele silników 4g92 ale bez osprzętu czyli gołe słupki a zmieniając silnik trzeba by było przekładać resztę, ale czy będą pasowały mocowania, pompy itp.
cns80 - 14-06-2010, 11:23
miras_l, masz LPG ? A jeśli tak to ile czasu ?
bogdan54 - 14-06-2010, 19:57
Ja zmuszony byłem kupić cały silnik ,stary miał pęknięty blok .Kosztował 1000 zł (t.w.z. słupek), z tego póżniej sprzedałem głowicę ( 500) i miskę (250 ) , zostały mi wał , tłoki korbowody pompa olejowa , więc mam trochę części i stratę -250 zł Oczywiście +moja robocizna. Kupując silnik kierowałem się :
- z samochodu rozbitego o niedużym przebiegu do 100 tys .km
- z braku możliwości uruchomienia i osłuchania silnika , odkręciłem pokrywę zaworów ,czysta bez szlamu głowica zaświadczyła o dobrym oleju , natomiast miękkie uszczelki gniazd świecowych że ten silnik nie był przegrzany .
Tak kupiłem silnik z którego do dziś jestem zadowolony .4G18 należy do bardzo trwałych silników więc pozwoliłem sobie na takie ryzyko . Robić czy kupić ...
|
|
|