To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant VR4 E88A 92-96 - czy z krokowcem czy bez... jest to samo

gres - 21-06-2010, 15:07
Temat postu: czy z krokowcem czy bez... jest to samo
troche mam jaja bo zauważyłem że wypinając silniczek krokowy nic się nie zmienia. nie zmieniają się obroty, nie zaświeca się check engine. Dodam że Impulsiki na wtyczce do krokowca są.
też tak macie?

omenek - 21-06-2010, 19:48

No to zakładam, że jest uszkodzony:P Sprawdź jeszcze podłączając 12V do silniczka i zobacz co się dzieje.

Pozdrawiam.

gres - 22-06-2010, 12:13

12 V jest na wtyczce którą się wpina do silniczka więc prąd dostaje.

sprawdziłbym błędy kompa tylko nei wiem jak :P

mc - 22-06-2010, 14:18

Przed chwilą z ciekawości odłączyłem wtyczkę od krokowca i odpalił ale trzymał obroty na 1500 zamiast zniżyć. ale nic szczgólnego się nie działo za to pamiętam że jakbyś wykręcił całkiem krokowca to albo by zgasł od razu albo obroty by zwariowały.
Wydaje mi się że wszystko z krokowcem ok. Musiałbyś się pzejechać z odłączonym to wtedy na bank by ci auto zgasło przy pierwszym wciśnięciu sprzęgła albo działyby się inne cuda z obrotami

omenek - 22-06-2010, 15:00

To zależy w którym momencie byłby zawieszony popychacz od krokowca w momencie odpięcia wtyczki.
jacek11 - 22-06-2010, 17:05

Po włączeniu zapłonu silniczek musi się ustawić.Jeśli tego nie robi,a na kostce wszystko jest ok.to problem z samym silniczkiem.Próbuj go wyczyścić.Może to da radę,jeśli nie,to jest do wymiany.
gres - 24-06-2010, 13:30

omenek napisał/a:
To zależy w którym momencie byłby zawieszony popychacz od krokowca w momencie odpięcia wtyczki.


ano właśnie - to by tłumaczyło czemu nie gaśnie po wypięciu.
Ale czemu check engine się nie zaświeca jak go wypinam to nie wiem.

Frost - 24-06-2010, 18:28

mi tam sie check nie świeci jak wypinam krokowego :)
gres - 25-06-2010, 11:41

a chodzi tak samo jak z wpiętym ? :D
Frost - 25-06-2010, 11:43

tak, tak samo, nie skaczą mu oborty. Na zimnym można by było lepiej sprawdzić, bo ma za zadanie podnosić obroty
szpala85 - 28-06-2010, 20:33

:wink: u mnie jak miałem problemy z krokowcem to podczas pracy silnika wypinałem kostkę od krokowca , silnik pracował normalnie ...... znaczy się do czasu jak włączałem klimę :mrgreen: + wajcha na "D" ... silnik gasł :mrgreen: ...... a i
gres napisał/a:
check engine
u mnie świecił ..... nie od razu ale po chwili się zapalał :wink:
gres - 01-07-2010, 11:16

wniosek - skoro klime mam kaput to mogę auto odelżyć o krokowca :P
mitsu_pl - 01-07-2010, 19:07

tylko ten sam efekt (gaśnięcia silnika) możesz mieć podczas kręcenia kierownicą, czy włączenia się wentylatora, bo wtedy teoretycznie komputer powinien podać sygnał aby krokowiec podwyższył obroty... Nie będziesz miał też ssania...
szpala85 - 01-07-2010, 22:41

http://www.youtube.com/watch?v=ZuUb30fTjsc

tak działa galant jak jest zepsuty silniczek krokowy
piknięcie to włączenie klimatyzacji ..... nagle obroty spadają .. i dodaje gazu ... silnik prawie gaśnie bo krokowiec nie działa ..... po wyłączeniu klimy i jak silnik jest rozgrzany wszystko działa normalnie ... no może obroty troszkę wolniej spadają ale tak to git .....

mitsu_pl napisał/a:
możesz mieć podczas kręcenia kierownicą


to tez prawda niestety :wink: .... u mnie w automacie jak kiedyś skręcałem na skrzyżowaniu nagle zgasł mi silnik ( krokowiec nie podbił obrotów przy obciążeniu )

no i rano możesz mieć problemy jak jest zimny .... możesz ustawić to śrubką i rano obroty będą wyższe .... ale jak się rozgrzeje to będziesz musiał znowy ustawiać śrubkę bo na luzie obroty będą za wysokie :wink: i tak w kółko .......

najlepiej jak krokowiec jest na swoim miejscu i działa tak jak powinien ..... wiem z doświadczenia :mrgreen:

gres - 02-07-2010, 12:12

szpala85 napisał/a:
http://www.youtube.com/watch?v=ZuUb30fTjsc

tak działa galant jak jest zepsuty silniczek krokowy
piknięcie to włączenie klimatyzacji ..... nagle obroty spadają .. i dodaje gazu ... silnik prawie gaśnie bo krokowiec nie działa ..... po wyłączeniu klimy i jak silnik jest rozgrzany wszystko działa normalnie ... no może obroty troszkę wolniej spadają ale tak to git .....

mitsu_pl napisał/a:
możesz mieć podczas kręcenia kierownicą


to tez prawda niestety :wink: .... u mnie w automacie jak kiedyś skręcałem na skrzyżowaniu nagle zgasł mi silnik ( krokowiec nie podbił obrotów przy obciążeniu )

no i rano możesz mieć problemy jak jest zimny .... możesz ustawić to śrubką i rano obroty będą wyższe .... ale jak się rozgrzeje to będziesz musiał znowy ustawiać śrubkę bo na luzie obroty będą za wysokie :wink: i tak w kółko .......

najlepiej jak krokowiec jest na swoim miejscu i działa tak jak powinien ..... wiem z doświadczenia :mrgreen:


ej żartowałem z tym wywalaniem go :P
Tak naprawdę zaczęło się od tej śrubki na przepustnicy - coś obroty miał za małe to ją podkręciłem :) Teraz jest gitara - może ciut za duże ale co tam. Tylko szczerze mówiąc nie weim czy krokowiec działa :D - nie mam klimy żeby go obciążyć jakoś bardzo.
Na skręconych kołach próbowałem, ze światłami i bez - gasnąć nie gaśnie. SSanie też wygląda wporzadku. To może działa tylko trzeba było tą śrubke troche odkęcić bo praktycznie całkiem wkręcona była.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group