[02-06]Lancer CS0 - Jak wymienic żarówke w sterowaniu szyb przednich szyb
Wojciech1982 - 21-06-2010, 21:47 Temat postu: Jak wymienic żarówke w sterowaniu szyb przednich szyb Witam moze ktos z was wymienial diode w przycisku podnoszenia szyby . Boczek drzwi zdemontowany regulacja wyciagnieta i rozebrana natomiast nie umie wyciagnac płytki drukowanej nie chce szarpac zeby jej nie uszkodzic moze ma jakies tajne zaczepy których nie udalo mi sie zlokalizowac.
Przegladalem forum jednak nie odnalazlem takiego postu jesli jest to za powtorke przepraszam.
Zalałem luzny styk diody orginalnej cyna i dioda zielona zaczeła swiecic natomiast po poskładaniu i wpieciu kostki przestalo dzialac podnoszenie szyb co moglem poskładac nie tak podpowiedzcie .
Przed demontazem wszytko działalo poza podswietleniem przycisku .
Da sie to jakos uratowac czy musze szukac nowego mechanizmu??
Pozdrawiam
Anonymous - 22-06-2010, 16:59 Temat postu: wymiana żarówki Ja wymieniałem diodę w sterowaniu szyb na czerwoną i nie miałem żadnych problemów. Nie pamiętam dokładnie jak ale wyjąłem płytkę, wylutowałem starą diodę i przylutowałem nową czerwoną. Tak samo zrobiłem ze wszystkimi żarówkami w podświetleniu instrumentów w kabinie.
Wojciech1982 - 23-06-2010, 20:16 Temat postu: Re: wymiana żarówki Dzieki AdamColt.
Wiec krok po kroku jak sie do tego zabrac.
Rozbieramy tapicerke z drzwi odkrecamy 4 srubki ( dwie z tapicerki, jedna pod zaslepka z uchwytu a druga pod zaslepka z klamki podwazamy delikatnie zaczepy z ramki klamki u góry i na dole klamki po lewej stronie, teraz sciagamy zaslepke z trojkata (ewentualnie glosniki niskotonowe) tam ukarze sie srubka sciagamy trójkat. Teraz szarpiepiemy od spodu tapicerke zeby wyskoczyla z zaczepow. Jak zaczepy puscily wyciagamy ja do góry.
Odpinamy kostke ze sterowania szyb odkrecamy ja 3 srubki .
Delikatnie podwazamy 6 zaczepow na spodzie plytki i sciagamy podpinamy pod kostke w samochodzie i ciagniemy na dol zeby wyszla nam plytka drukowana odpinamy kostke.
(wszystko robimy na wyciagnietym kluczyku ze stacyjki)
Teraz odlutowujemy stara diode pamietajmy o tym zeby nie pomylic katody z anoda inaczej nowa dioda sie nie bedzie palic.
(na plytce mozna przylutowac jeszce 3 diody sa gotowe sciezki do wszystkich przelaczników ale beda potrzebne jeszcze 3 przelaczniki z przezroczystym paskiem, prawdopodobnie z uszkodzonych pojazdów gdzies na srucie, lub z anglików )
W tym układzie diody sa 3mm 3V .
Pamietajmy zeby mikrostyki byłu ustawione na swoich miejscach oznaczone prostakaty biala linia i szary cypelek mikrostyku.
Podczas przenoszenia , ruszania płytką lubia sie przestawiac.
To byl moj problem po zamontowaniu nie dzialaly bo nie siedzialy na swoich miejscach moje niedopaczenie widocznie zmeczenie po dniu pracy lub pospiech to spowodowal ze musialem ponownie rozbierac ale coz czlowiek uczy sie na wlasnych bledach.
Gdy juz mamy diode wlutowana wpinamy do wtyczki plytke i wsadzamy kluczyk do stacyjki
przekracamy na pozycje II jak dioda sie zapali to wylaczamy stacyjke i skladamy wszystko w odwrotnej kolejnosci , jesli sie nie zapali to znaczy ze pomylilismy bieguny , pojawił sie zimny lut ,dioda spalona lub dioda jest na wieksze napiecie niz 3V.
Pozdrawiam wszystkich Mitsu maniaków.
|
|
|