Galant/Legnum VR4 Ogólne - Przy jakich obrotach zmienia bieg na wyzszy
puntspusy - 25-06-2010, 08:43 Temat postu: Przy jakich obrotach zmienia bieg na wyzszy Czy przy glebokim bucie VR-4 w automacie zmienia kiedys z 4ki na 5ke?
Jesli tak to przy jakich obrotach?
Prosta droga nam sie wczoraj skonczyla i naszly mnie takie refleksje
swinks_UK - 25-06-2010, 08:51
Tak, zmienia.
Zakres obrotów zależy od obciążenia silnika. Najczęściej 4500 do 5500 obrotów.
[ Dodano: 25-06-2010, 07:53 ]
Bezpieczniej będzie jak będziesz używał hamowni do testów a nie "prostej drogi"
puntspusy - 25-06-2010, 09:26
swinks_UK napisał/a: | Bezpieczniej będzie jak będziesz używał hamowni do testów a nie "prostej drogi" |
to jakby nie twoja sprawa, czego uzywam i gdzie
swinks_UK napisał/a: | Zakres obrotów zależy od obciążenia silnika. Najczęściej 4500 do 5500 obrotów. |
chodzilo mi o glebokiego buta w EC5W, bo 6100 mielismy nadal 4ke
wiec moze ktos to stestowal chocby na hamowni
Bartek - 25-06-2010, 09:38
Jak jedziesz pełnym ogniem (pełne otwarcie przepustnicy) to biegi (2-3 i 3-4) zmienia przy przekroczeniu 6250 rpm wg. logów Evoscana, więc nie przypuszczam, żeby 4-5 było inaczej. Mam aktywny limiter, więc nie testowałem, zresztą też nie miałem gdzie.
swinks_UK - 25-06-2010, 11:21
puntspusy napisał/a: | swinks_UK napisał/a: | Bezpieczniej będzie jak będziesz używał hamowni do testów a nie "prostej drogi" |
to jakby nie twoja sprawa, czego uzywam i gdzie
|
Spuść z tonu (pkt. 10 zasad Mitsumaniaków).
Bartek, tak jest w 2 - 4. O ile pamiętam to 4 na 5 redukuje w ok. 5700 do 6200 na WOT, ale każde odpuszczenie buta (zmiana w uchyleniu przepustnicy o 5%) i redukcja już przy 5000 - 5500 obrotów.
A całóść i tak zależy od jakości oliwy w skrzyni i jakości konwertera.
puntspusy, na hamowni się testuje a trybie tiptronic a nie w auto.
mario mario - 17-09-2010, 17:59
5 to słaby nadbieg w tej skrzynce, więc jak będziesz jechał cały czas pod górkę to silnik wkręci się do odcięcia a na 5 nie przerzuci. Aby komputer podał sygnał do przerzucenia na kolejny bieg musi być spełnione kilka warunków, między innymi odpowiedni sygnał z czujnika położenia przepustnicy, prędkości i obciążenia silnika. Ja ma zwykłą skrzynką 4 biegową i jak mu otworzę przepustnicę na max to pod górkę na trójce kręci do 6000 obrotów i nie zawsze przerzuci na 4. Zastanawiam się ile pomykałeś jadąc prawie pełnym przełożeniem ponad 6000 obrotów.
|
|
|