To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Spadają obroty jak się toczy na luzie, drży silnik

Anazar - 30-06-2010, 17:24
Temat postu: Spadają obroty jak się toczy na luzie, drży silnik
Na postoju silnik zachowóje się poprawnie.

Dopiero jak się zaczyna toczyć na luzie lub sprzęgle obroty spadają do 300-400rpm
(na postoju trzyma obroty)

Nie ma błędów ECU
Napięcie trzyma około 13,2-13,4V (nie wiem czy to norma)

Co może odpowiadać za to zjawisko :?:

Mateusz071 - 13-07-2010, 21:49

powiem tak, na luzie jak sie toczysz to nie ma nic wplywu na silnik i czy bedziesz na luzie stał czy sie toczył to jeden pies. natomiast na sprzęgle to może być spowodowane zatartym łozyskiem oporowym? słoneczkiem? a na luzie łożysko w skrzyni? musisz nasłuchać skrzynie czy sie odglosy zmieniaja. moze to jest spowodowane wczesniejszym dodaniem gazu aby ruszyć do toczenia sie? opisz dokladnie co robisz i bedzie łatwiej.
josie - 14-07-2010, 10:22

Mateusz071 napisał/a:
powiem tak, na luzie jak sie toczysz to nie ma nic wplywu na silnik


Ma, i to dość istotny. Poprawnie wyregulowany 4g15 jak go nawet przepchniesz na włączonym silniku kawałeczek podniesie obroty do ok 1100-1200. To oznaka poprawnej regulacji wolnych obrotów.

Jak wyregulować - strona kolegi Krzyzaka

Mateusz071 - 14-07-2010, 20:17

"dopiero po zatrzymaniu na światłach dochodzi do normalnych obrotów (objaw tym większy im więcej odbiorników prądu działa); uwaga - sytuacja ta jest uznawana za normę, jeśli obroty nie spadają poniżej 700 obr./min., a po pełnym rozgrzaniu silnika sytuacja ta przestaje występować" czyli powiazane jest ukladem elektrycznym. no ciekawe ;)
serKlakier - 15-07-2010, 13:49

Na stornie Krzyżaka nie ma opisanej regulacji przy silniku 4G15.

Duże są różnice w stosunku do 4G13 jeśli chodzi o regulacje?

josie - 16-07-2010, 00:53

serKlakier napisał/a:
Na stornie Krzyżaka nie ma opisanej regulacji przy silniku 4G15.


Jest opisana - 3 pozycja w danych napr-regul

Anazar - 03-08-2010, 11:00

Mam jakąś usterkę w instalacji elektrycznej i tym jest spowodowane, że zamiast podnosić obroty przy toczeniu się, obniża je o tyle co powinien podnieść.

Może ktoś wie gdzie w inslacji elektrycznej szukać takiej usterki :?: :!:

(dodatkowo wywala mi bezpiecznik od kokpitu)

-----------
Wyczyszczę przepustnicę i wyreguluję obroty.... i będę szukał usterki.

Knock sensor nie pokazuje spalania stukowego, a mam zbyt duże wyprzedzenie zapłonu. Knock sensor działa bo podczas jazdy czasami pokaże pojedyncze spalanie stukowe. (wartość w normie)
Zmostkowałem kabelek i sprawzdiłem lampą i kąt jest poprawny.
ECU zbyt mocno wyprzedza zapłon. :(

[ Dodano: 06-08-2010, 14:21 ]
Po bardzo dokładnych oględzinach znalazłem niewielkie upalenie na styku przy silniku krokowym.
Obroty przestały spadać po delikatnym przeczyszczeniu. :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group