Colt - Ogólne - pompa olejowa
Anonymous - 05-10-2006, 19:29 Temat postu: pompa olejowa po jakim przebiegu pompa siada,czy wogole siada
czy ktos wymienial
ile taka pompa kosztuje i ile kosztuje wymiana?
Hubeeert - 05-10-2006, 19:33
Łukasz W napisał/a: | po jakim przebiegu pompa siada,czy wogole siada |
Potrafi paść - zwłaszcza jak samochód jeździ na niezmienianym, starym, kiepskim oleju - ale to ekstremum - jak chcesz widzieć czy padła sprawdź cisnienie
Łukasz W napisał/a: | czy ktos wymienial | Na pewno - w moim samochodzie była zmianiana (znaczy mechanik wymieniał) w service manualu masz pokazane co i jak
Łukasz W napisał/a: | ile taka pompa kosztuje | Tel do japaneze
Łukasz W napisał/a: | ile kosztuje wymiana? | Tel do warsztatu.
Anonymous - 05-10-2006, 19:42
mierzylem cisnienie w silniku bylo 1,6bara na cieplo jak dobrze pamietam
Bartek - 05-10-2006, 19:46
A zawór przelewowy OK?
A panewki OK (na początek do sprawdzenia korbowe i wałków balansowych o ile występują, bo nie pochwaliłeś się czy masz 4g67 czy 4g93)?
Nic nie puka w silniku?
Niskie ciśnienie oleju może być spowodowane zwiększonym przepływem oleju, a nie niewydolnością pompyl,
Anonymous - 05-10-2006, 19:50
z tego nic nie wiem,prubuje wciaz ustawic sobie plan robocizny bo chcem pozbyc sie stukania popychaczy(wiem ze bede musial napewno je wymienic)
[ Dodano: 05-10-2006, 19:53 ]
silniczek 4g93
Bartek - 05-10-2006, 19:58
Stukanie popychaczy może być skutkiem niskiego ciśnienia oleju - pamiętaj o tym.
Po 2 jazda z niskim ciśnieniem powoduje megaszybkie zużycie silnika - smarowanie swożni tłokowych odbywa się nie kanałem w korbowodzie, tylko rozpryskiem oleju, który musi mieć odpowiednio silny strumień, żeby dolecieć do swożnia i go smarować
[ Dodano: 05-10-2006, 20:00 ]
Ja bym się skupił na ciśnieniu - problem popychaczy sam może się rozwiązać
Anonymous - 05-10-2006, 20:04
ale czy 1,6bar na cieplym silniku jest ok?
Bartek - 05-10-2006, 20:43
Wstyd się przyznać ale nie znam dolnej granicy.....ale wydaje mi się, że 1.6 bar to mało
Krzyzak - 05-10-2006, 21:08
Ja tu widzę kilka "Pomógł" - dlaczego nie nagradzasz ludzi, którzy starają się pomóc? Sądzę, że im się należy.
Ode mnie - pompę oleju możesz sprawdzić na występujące w niej luzy, ew. regulator ciśnienia (z reguły koło czujnika ciśnienia). Do pompy dostaniesz się zdejmując rozrząd i boczną pokrywę bloku silnika, ew. od środka - zdejmując miskę olejową. Potem szczelinomierz i do roboty. Dużo zależy od tego, czy to właśnie 4G67 czy 4G93.
KaWu - 06-10-2006, 09:35
Krzyzak napisał/a: | ... Dużo zależy od tego, czy to właśnie 4G67 czy 4G93. |
j/w napisał/a: | silniczek 4g93 |
ROMEL - 06-10-2006, 12:53
1,6 Bara - no i co ta dana mówi... troche mało,... bo
Jeżeli 1,6 bara na wolnych obrotach to jak najbardziej jest OK... w normie i to w górnej granicy... napisz czym i w którym miejscu robiłeś pomiar....
Jeżeli na wysokich obrotach w sensie 3000rpm jest 1,6 bara - wtedy już powinna otwierać sie upustówka przy sprawnej pompie - to pompa szrot... i najprawdopodobniej połowa silnika również,,,,,....
Co do stukania szklanek....ja bym tam winy na pompe nie zganiał... bo jakby tak było to szklanki cichnęłyby na wysokich obrotach a dopiero po chwili na wolnych obrotach zaczynałyby stukać... - jaki przebieg silnika??
Pozdrówka
Anonymous - 06-10-2006, 15:42
1,6 bara w gti to troszkę mało powinno być 1,8, a przede wszystkim jakie są pomiary z każdego gara, jak jest pomiar na jednym to nic nie mówi. A jak są duże różnice to pierścienie.
Hubeeert - 06-10-2006, 15:43
kostuch, hmmm niby taaak ale tu jest mowa o ciśnieniu oleju na magistrali....
wojmi1 - 06-10-2006, 16:39
wiecej precyzji jaki olej uzywasz podaj parametry? przebieg?Łukasz W, czym i gdzie dokonales pomiaru cisnienia?
Anonymous - 06-10-2006, 19:46
dzis mierzylem na zupelnie zimnym silniku bylo 6bar, jak dodalem lekko gazu to skoczylo na 7bar,
ten pomiar 1,6bar byl robiony na rozgrzanym silniku(miernikiem do pomiaru cisnienia oleju,mam taki u siebie w firmie w ktorej pracuje,miezymy nim cis ol w silnikach dizla)minelo 10min jak przyjechalem do pracy i zgasilem silnik potem dokonalem pomiaru.
przebieg auta jest 106000km , ale nie warto w to wierzyc,tak mysle, przeciez jest to 94rocznik
wczesniej lalem MOBIL 10W40 SUPER S , moj mechanik zmienil na ELF 10W40 COMPETITION STI (w zwiazku z tym stukaniem)
od czasu gdy jestem wlascicielem auta zrobilem ponad 6000km i wymienilem dwa razy olej,wpierw MOBIL potem ELF i teraz znow sie przymiezam
|
|
|