To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Colt - Ogólne - pompa olejowa

Anonymous - 05-10-2006, 19:29
Temat postu: pompa olejowa
po jakim przebiegu pompa siada,czy wogole siada
czy ktos wymienial
ile taka pompa kosztuje i ile kosztuje wymiana?

Hubeeert - 05-10-2006, 19:33

Łukasz W napisał/a:
po jakim przebiegu pompa siada,czy wogole siada

Potrafi paść - zwłaszcza jak samochód jeździ na niezmienianym, starym, kiepskim oleju - ale to ekstremum - jak chcesz widzieć czy padła sprawdź cisnienie
Łukasz W napisał/a:
czy ktos wymienial
Na pewno - w moim samochodzie była zmianiana (znaczy mechanik wymieniał) w service manualu masz pokazane co i jak
Łukasz W napisał/a:
ile taka pompa kosztuje
Tel do japaneze
Łukasz W napisał/a:
ile kosztuje wymiana?
Tel do warsztatu.
Anonymous - 05-10-2006, 19:42

mierzylem cisnienie w silniku bylo 1,6bara na cieplo jak dobrze pamietam
Bartek - 05-10-2006, 19:46

A zawór przelewowy OK?
A panewki OK (na początek do sprawdzenia korbowe i wałków balansowych o ile występują, bo nie pochwaliłeś się czy masz 4g67 czy 4g93)?
Nic nie puka w silniku?

Niskie ciśnienie oleju może być spowodowane zwiększonym przepływem oleju, a nie niewydolnością pompyl,

Anonymous - 05-10-2006, 19:50

z tego nic nie wiem,prubuje wciaz ustawic sobie plan robocizny bo chcem pozbyc sie stukania popychaczy(wiem ze bede musial napewno je wymienic)

[ Dodano: 05-10-2006, 19:53 ]
silniczek 4g93

Bartek - 05-10-2006, 19:58

Stukanie popychaczy może być skutkiem niskiego ciśnienia oleju - pamiętaj o tym.

Po 2 jazda z niskim ciśnieniem powoduje megaszybkie zużycie silnika - smarowanie swożni tłokowych odbywa się nie kanałem w korbowodzie, tylko rozpryskiem oleju, który musi mieć odpowiednio silny strumień, żeby dolecieć do swożnia i go smarować

[ Dodano: 05-10-2006, 20:00 ]
Ja bym się skupił na ciśnieniu - problem popychaczy sam może się rozwiązać ;)

Anonymous - 05-10-2006, 20:04

ale czy 1,6bar na cieplym silniku jest ok?
Bartek - 05-10-2006, 20:43

Wstyd się przyznać ale nie znam dolnej granicy.....ale wydaje mi się, że 1.6 bar to mało
Krzyzak - 05-10-2006, 21:08

Ja tu widzę kilka "Pomógł" - dlaczego nie nagradzasz ludzi, którzy starają się pomóc? Sądzę, że im się należy.
Ode mnie - pompę oleju możesz sprawdzić na występujące w niej luzy, ew. regulator ciśnienia (z reguły koło czujnika ciśnienia). Do pompy dostaniesz się zdejmując rozrząd i boczną pokrywę bloku silnika, ew. od środka - zdejmując miskę olejową. Potem szczelinomierz i do roboty. Dużo zależy od tego, czy to właśnie 4G67 czy 4G93.

KaWu - 06-10-2006, 09:35

Krzyzak napisał/a:
... Dużo zależy od tego, czy to właśnie 4G67 czy 4G93.


j/w napisał/a:
silniczek 4g93

ROMEL - 06-10-2006, 12:53

1,6 Bara - no i co ta dana mówi... troche mało,... bo

Jeżeli 1,6 bara na wolnych obrotach to jak najbardziej jest OK... w normie i to w górnej granicy... napisz czym i w którym miejscu robiłeś pomiar....

Jeżeli na wysokich obrotach w sensie 3000rpm jest 1,6 bara - wtedy już powinna otwierać sie upustówka przy sprawnej pompie - to pompa szrot... i najprawdopodobniej połowa silnika również,,,,,....

Co do stukania szklanek....ja bym tam winy na pompe nie zganiał... bo jakby tak było to szklanki cichnęłyby na wysokich obrotach a dopiero po chwili na wolnych obrotach zaczynałyby stukać... - jaki przebieg silnika??

Pozdrówka

Anonymous - 06-10-2006, 15:42

1,6 bara w gti to troszkę mało powinno być 1,8, a przede wszystkim jakie są pomiary z każdego gara, jak jest pomiar na jednym to nic nie mówi. A jak są duże różnice to pierścienie.
Hubeeert - 06-10-2006, 15:43

kostuch, hmmm niby taaak ale tu jest mowa o ciśnieniu oleju na magistrali....
wojmi1 - 06-10-2006, 16:39

wiecej precyzji jaki olej uzywasz podaj parametry? przebieg?Łukasz W, czym i gdzie dokonales pomiaru cisnienia?
Anonymous - 06-10-2006, 19:46

dzis mierzylem na zupelnie zimnym silniku bylo 6bar, jak dodalem lekko gazu to skoczylo na 7bar,
ten pomiar 1,6bar byl robiony na rozgrzanym silniku(miernikiem do pomiaru cisnienia oleju,mam taki u siebie w firmie w ktorej pracuje,miezymy nim cis ol w silnikach dizla)minelo 10min jak przyjechalem do pracy i zgasilem silnik potem dokonalem pomiaru.

przebieg auta jest 106000km , ale nie warto w to wierzyc,tak mysle, przeciez jest to 94rocznik

wczesniej lalem MOBIL 10W40 SUPER S , moj mechanik zmienil na ELF 10W40 COMPETITION STI (w zwiazku z tym stukaniem)

od czasu gdy jestem wlascicielem auta zrobilem ponad 6000km i wymienilem dwa razy olej,wpierw MOBIL potem ELF i teraz znow sie przymiezam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group