To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Ogólne - co sprawdzic przed zakupem SS

Anonymous - 06-10-2006, 10:35
Temat postu: co sprawdzic przed zakupem SS
wiec tak, zamiar jest na rok 2002 lub 2003 w dobrej cenie, koniecznie dizel, bardzo ewentualnie z gazem.

pytanie o bezwypadkowosc:
czy mitsu posiadalo oryginalne lampy na ktorych bylyby znaczki inne niz na zamiennikach to samo sie tyczy szyb, oraz czy w cyferkach ktore sa drukowane na szybach tak jak u nissana ktoras liczba oznacza rocznik ? i inne tego typu szczegoliki dotyczace rozpoznania czesci innych niz orygianlne np. chlodnica

polecicie jakis serwis w krakowie lub bielsku ktory mi sprawdzi auto i powie prawde ?

wiem ze kosztowny przeglad jest przy 90 tys. czy przy kolejnych 90 jest to samo ? ew. kiedy po 90 jest nastepny tak kosztowny?

samochod ktory mam na oku ma jakeis 140 tys. wiem ze to nie jest regula ale co powinien miec powycierane ew zuzyte SS we wnetrzu po takim przebiegu sa widoczen wytarcia itp sprawy ?


http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C1041510

Anonymous - 06-10-2006, 11:02

Dlaczego koniecznie chcesz diesla? W MSS silniki diesla są francuskie = średniej jakości. Jak chcesz oszczędzić to kup mocniejszy silnik benzynowy i wstaw gaz (lepiej też żebyś gaz założył samemu w sprawdzonym warsztacie - oszczędzi Ci to w przyszłości dużo nerwów).
Każde Mitsu ma oznaczenia na szybach - numery na każdej szybie powinny być takie same. Oryginalne części mają sygnaturę/znaczek Mitsu i dość łatwo je rozpoznać.
Auto w rocznikach które podałeś obowiązkowo powinno miec książkę serwisową - jeżeli takiej brak to szukaj innego. Najbardziej widoczne ślady zużycia to standardowe miejsca:
- kierownica (czy nie jest wyślizgana i się nie świeci)
- dżwignia zmiany biegów (j.w)
- gumki na pedałach hamulca, sprzęgła i gazu (wytarte = często używane)
- siedzenia (zużycie i wytarcia materiału na skrajach siedzeń)
Ja szukam właśnie starszego brata MSSa - MSRa :mrgreen:

Moominek - 06-10-2006, 12:51

Zwróć uwage na uchwyty wewnętrzne w drzwiach. Zaślepka śruby pokryta jest jakby cieniutką gumką, która poprostu złazi.
Mam pewne obiekcje, czy nie jest to rok 2001 kupowany w 2002. MSS w 2002 przeszedł facelifting, który polegał na zmianie reflektorów przednich i lamp tylnych. :) Swojego kupowałem w czerwcu 2002 i był to początek partii po faceliftingu. Więc ten być może jest z początku 2002 lub końcówka 2001. Zastanawia mnie też brak halogenów. W wersjach Comfort były zdaje się w standardzie, chyba że się mylę.
Charakterystyczne jest jeszcze to, że zamek tylnej klapy śniedzieje.

Rafal_Szczecin - 06-10-2006, 13:06

wydaje sie rowniez , ze swiatlo przednie, od strony kierowcy oraz kierunkowskaz przedni troche za bardzo odstaja od zderzaka .

auto NIE ma zaznaczone, ze jest bezwypadkowe, czyli cos tam musialo byc, wlasciciela trzeba w prost zapytac ,gdzie byl bity, moze powie ...

JCH - 06-10-2006, 14:17
Temat postu: przed zakupem SS
Moominek napisał/a:
Mam pewne obiekcje, czy nie jest to rok 2001 kupowany w 2002. MSS w 2002 przeszedł facelifting, który polegał na zmianie reflektorów przednich i lamp tylnych.
Właśnie. W roku 2002 była jeszcze wersja JAM (wskazywałyby na to srebrne wykończenia konsoli), na którą się nie załapałem ale nie pamiętam czy była ona w starej, czy w nowej budzie.
W ogóle auto jest kupowane w kraju czy sprowadzane :? bo stwierdzenie "kupiony w salonie to nie wiem jak rozumieć. :?:

Ceny przeglądów zamieszcza na swoej stronie autogt.pl - poszukaj. Następny "duży" przegląd przy 180 tys.
Do roboty może być coś w zawieszeniu i hamulcach - myślę tu o tarczach, bo klocki to wadomo, że częściej.

Wieczorem jak nie zapomnę to spiszę te nr z szyb.

Anonymous - 06-10-2006, 14:21

no wlasnie sie dowiedzialem ze byla "szkoda" jak to ladnie socjotechnicznie opisali lakierowana maska przednia czyli reflektory tez pewnie poszly sie... i jeden blotnik od pasazera, auto ma 3 wlasciciela co ciekawe pierwszy zostawil je w tym samym komisie. zalozmy ze pozatym jest wszystko ok czy cena 25 tys jest rozsadna ?


slo-mo dizla chce dla odmiany jezdzilem troche na gazie nie powiem przyjemnie ale sa momenty ze drazni pozatym benzyna to dodatkowa inwestycja okolo 4 tys. ja duzo jezdze mieszkam za miastem musialbym wsadzic gaz odrazu na co mnie chwilowo nie stac.


jak z tymi dlaszymi przegladami czym grozi przebieeg 140 tys ?

Hubeeert - 06-10-2006, 14:23

krakusek napisał/a:
jak z tymi dlaszymi przegladami czym grozi przebieeg 140 tys ?


www.autogt.pl

jawlo - 06-10-2006, 14:50

To chyba powinna być wersja comfort bo ma zielony pas na przedniej szybie. W tej wersji powinny być chyba 4 poduchy (właśnie w wersji po faceliftingu tak jest).

Co do silnika diesla właśnie zbliżam sie do 90tys i jak na razie śmiga bezproblemu.

JCH - 06-10-2006, 20:10

Wszystkie szyby ze znaczkiem Mitsu. Numery na szybach:

Przód:
SPLINTEX
Laminated
DOT 24-AS1-M75
43R-00132
G 2

Bok:
SPLINTEX
Tempered F
DOT 24-AS2-M25
43R-00049
D 2

Tył: (moja szyba jest po wymianie - kupowana w JAAN)
SPLINTEX
Tempered
DOT 24-AS2-M75
43R-00049
B 9

Pytanie do Jackiego:
Podpytałbyś swoich mechaniorów co tam w DID-ach dzieje się po 100 tys. km :?: Co i kiedy zaczyna padać

Anonymous - 09-10-2006, 14:48

dzieki za numery

sory jesli juz bylo... czy istnieje jaki dekoder do vinu ?
czy vin jest zlokalizowany gdzies na przedniej szybie (ja mam raczej doswiadeczenie z wozkami zza oceanu)

Anonymous - 09-10-2006, 17:17

Tabliczka z wszystkimi numerami informacyjnymi znajduje sie w komorze silnika na podszybiu. Tuz obok wybity jest VIN.

Oto dekoder do numerow nadwozia dla Space Stara.


*XMC--L--N--DG--1--A--X--F--000001*
---|-----|--|----|---|---|---|--|----|
---1----2--3---4--5---6--7--8----9


1. Pozycja kierownicy.....XMC - lewa strona
....................................XMD - prawa strona
2. Rodzaj nadwozia.........L - 5-drzwi hatchback
3. Skrzynia biegów.........N - 5-stopniowa manualna
....................................R - 4-stopniowa automatyczna
4. Typ...........................DG - Space Star :)
5. Silnik........................1 - 1,299 cm3 benzynka
....................................3 - 1,584 cm3 benzynka
....................................4 - 1,870 cm3 diesel
....................................5 - 1834 cm3 benzynka
6. Przeznaczenie............A osobowy
7. Rocznik modelu..........W - 1998
....................................X - 1999
....................................Y - 2000
....................................1 - 2001
....................................2 - 2002
....................................3 - 2003
....................................4 - 2004
....................................5 - 2005
8. Fabryka.....................F Holandia
9. Numer seryjny............-.-


No i jeszcze numer modelu (ten z tabliczki) podpisany jako MODEL.

DG---1---A---L---N---D---E---L---6
--|----|---|---|----|----|---|----|---|
--1----2--3---4---5----6---7---8---9

1. Typ...................DG - SPACE STAR
2. Silnik.................1 - 1,299 cm3 benzyna
............................3 - 1,584 cm3 benzyna
............................4 - 1,870 cm3 diesel
............................5 - 1834 cm3 benzyna
3. Przeznaczenie....A - osobowe
4. Nadwozie...........L - 5 drzwi
5. Skrzynia............N - 5 stopniowa manualna
............................R - 4 stopniowa automatyczna
6. Typ...................D - GL/Family
............................P - Sport
............................J - GLX/Comfort
7. Silnik.................E - MPI-SOHC (Step II)
............................F - DI-D
............................J - MPI-SOHC (D3)
............................C - GDI-DOHC (Step II)
............................G - GDI-DOHC (D3)
8. Pozycja kierownicy...L - lewa
..................................R - prawa
9. Przeznaczenie....6 - Europa



Zycze powodzenia w dekodowaniu :)

Anonymous - 09-10-2006, 17:31

super, dziekuje
Anonymous - 11-10-2006, 14:02

slo_mo napisał/a:
Dlaczego koniecznie chcesz diesla? W MSS silniki diesla są francuskie = średniej jakości.


Akurat francuzi odkąd pamiętam robili jedne z najlepszych dizli (uprasza się Kolegę Krzyżaka o niewszczynanie flejma) :-) Mieli parę wpadek (koło pasowe w 2.0 HDI PSA na przykład), ale wciąż dCi czy HDI to jedne z lepszych dizli na świecie. W SS jest 1.9 dCi by Renault, który w tej słabo wysilonej wersji uchodzi za bardzo miły i nieawaryjny, choć już niezbyt nowoczesny (ach ten postęp) :-)


slo_mo napisał/a:

Jak chcesz oszczędzić to kup mocniejszy silnik benzynowy i wstaw gaz (lepiej też żebyś gaz założył samemu w sprawdzonym warsztacie - oszczędzi Ci to w przyszłości dużo nerwów).

To którego SS ma sobie kupić? 1.6 ma moc taką jak dizel... A 1.8 był GDI wieć gazu niet :-)


Pzdrw.
R.B.

Anonymous - 12-10-2006, 19:11

Mój DiD jest z maja 2002. Silnik, jeśli chodzi o osiągi bomba, ale cieknie olej (podobno w didach to bardzo powszechne). Zeleży skąd cieknie naprawa może być droga. Zawór egr ponoć ma zaras siąść także.
Turbina starcza normalnie na ok 100 tys.
Ten egzemplarz wygląda mi na sprowadzony. Jak ktoś wcześniej zauważył srebrne plastiki są nietypowe dla tej wersji. Z tego co pamiętam to miała je wersja z GDI.
Cena jak na bitego importa taka sobie.

Aha, zawieszenie (wachacze z tyłu) tyle nie wytrzymują.

W sumie fura bomba, ale niekoniecznie ten egzemplarz.

Pozdro

Hubeeert - 12-10-2006, 19:28

minimus napisał/a:
Turbina starcza normalnie na ok 100 tys.

Raczej na 300000km pod warunkiem dbania o nią. To że jest to diesel i ma niższą temperaturę spalin nie oznacza że nie należy jej ostudzić przed wyłączeniem silnika i dawac w palnik na zimno.
Nie twierdzę że Ty tak robiłeś ale to najczęstsze powody tak wczesnego padu turbiny.
Zebyś nie myslał że nie wiem o czym mówię - moja turbina zostanie wymieniona po 312000km w silniku turbobenzynowym.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group