Pajero III - Problem z pedałem hamulcowym ?
VG - 10-07-2010, 21:16 Temat postu: Problem z pedałem hamulcowym ? Witam wszystkich pierwszy raz w dziale PIII wzbogaciłem rozine o jeszcze jednego miśka tym razem PIII 2002 3.0 V6 w automacie. NIestety nowy nabytek wymaga troski poniewaz mam problem z z hamowaniem.
Zachowuje sie dosc dziwnie bo slychac delikatne pykanie i czuc na pedale hamulca drgania. Co wiecej podczas hamowania na asfalcie zachowuje sie jakbym jechal po lodzie (wlacza sie ABS)
W pierwszym monecie myslalem ze to prolem z ABS i go odlaczylem (bezpiecznik) ale dalej wystepuja drgania pedalu i przerywanie hamowania. Mam pytanie czy wspomaganie hamowania w tym aucie jest elektryczne ? co moze powodowac takie problemy z hamowaniem ?
zbyszekm2 - 11-07-2010, 08:58
w tym aucie wspomaganie jest pneumatyczne, silniczek pod papa ABS pompuje ciśnienie do Gruszki nad pompa ABS (HBB-akumulator ciśnienia), ale u ciebie są dwa albo trzy być może zjawiska.
1 krzywe tarcze
2 zastane albo zużyte tłoczki i zaciski hamulcowe
3 padnięty HBB
VG - 11-07-2010, 09:37
Dziekuje za szybka odpowiedz i juz odpowiadam :
Na pewno nie sa to tarcze (znam ten objaw) i raczej jest to objaw padajacej pompy (?) hamulcowej tak przynajmniej mi sie wydaje. Czy ten akumulator HBB daje sie naprawic ? jesli nie to ile toto kosztuje ?
I czy ona wystepuje oddzielnie czy razem z pompa ABS ?
Mam rowniez pytanie do Ciebie bo widze ze sprzedajecie rozrzad czy ten silnik 3.0 V6 to taki sam w PII i PIII ? (moja wersja to 3 drzwiowa czyli Sport)
Kozini - 11-07-2010, 10:30
Na akumulatory hamowania była ogłoszona akcja serwisowa. Skocz do serwisu i zapytaj, jeśli Twoje auto się łapie na tą akcję, to wymienią Ci to za darmo.
Ja skorzystałem.
zbyszekm2 - 11-07-2010, 14:06
VG napisał/a: | Dziekuje za szybka odpowiedz i juz odpowiadam :
Na pewno nie sa to tarcze (znam ten objaw) i raczej jest to objaw padajacej pompy (?) hamulcowej tak przynajmniej mi sie wydaje. Czy ten akumulator HBB daje sie naprawic ? jesli nie to ile toto kosztuje ?
I czy ona wystepuje oddzielnie czy razem z pompa ABS ?
Mam rowniez pytanie do Ciebie bo widze ze sprzedajecie rozrzad czy ten silnik 3.0 V6 to taki sam w PII i PIII ? (moja wersja to 3 drzwiowa czyli Sport) |
Sprawdź w serwisie czy nie przysługuje ci jego wymiana, jak napisał przed rozmówca.
rozrząd tak, jest taki jak w pajero II ale nie jak w pajero III
VG - 11-07-2010, 14:13
A czy ma to znaczenie że auto nie jest krajowe tylko sprowadzone - rówinez w takej sytuacji wymieniaja ? (zakładając że się łapie na ta akcję)
Czy akcje serwisowe moze dotycza tylko kraowych aut (ale to byloby troche glupie w koncu jestesmy w unii)
a tego nie zrozumiałem :
> rozrząd tak, jest taki jak w pajero II ale nie jak w pajero III
mam Pajero Sport 3,0 V6 2002 to jakiego szukac rozrzadu taki jak PII ?
zbyszekm2 - 11-07-2010, 14:16
nie ma znaczenia czy krajowe czy nie.
W PIII nie występuje silnik 3,0v6 (choć nieraz się trafia takie)
VG - 11-07-2010, 16:58
to w koncu ja nie wiem jakie mam auto :/ wyglada tak :
w dokumentach mam wpisane Pajero Sport 3.0 V6 GL
to co to w konu za model Sport czy P III ?
i ile kosztuje rozrzad do takiego auta ?
(troche odeszliśmy od pedału hamulca )
Kozini - 11-07-2010, 19:30
To jest PIII wersja short.
A to jest Pajero Sport:
VG - 11-07-2010, 19:51
no mam napisane w papierach jak byk : Pajero Sport 3.0 V6 GL az sprawdziłem VIN, tutaj widze tez czlowiek pisze ze SPORT i wyglada jak moj :
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C13483218
zgłupiałem
a czy mozna sprawdzic po VIN jakie to auto i z jakim wyposazeniem ?
Heilsberg - 11-07-2010, 20:04
Masz krótką Trójkę a nie Sporta
VG - 11-07-2010, 20:57
Numer VIN (poczatek) JMBMYV65W1J.........
Heilsberg - 12-07-2010, 00:10
Z tym vinem też coś nie teges. Silnik nie pasi.
Jest: produkcja Japonia, kanał dystrybucji japoński, kiera po lewej na Europę, skrzynia automat 5 biegów, krótki, silnik benzyna 3,5 6G74, wagon (z blaszanym dachem), rok 2001, produkcja Nagoya.
Ewidentnie tylko silnik nie pasi.
VG - 12-07-2010, 20:22
No to się wyjasniło jakis zabojad wpisał silnik 3.0 bede musiał to poodkręcać a faktycznie to jest 3,5 V6
Ale wracając do pedału hamulca idac za radą sprawdziłem po VIN czy moje auto łapie się na akcje serwisowa i okazuje sie ze tak ale .... pod warunkiem ze pompa nie byla wymieniana.
Pan w serwisie kazal mi sprawdzic jak jest data produkcji pompy i tutaj mam zagwozdkę bo nie widze zadnych oznaczen wskazujacych na datę a nie chcialbnym jechac 100 km do serwisu zeby sie okazalo ze jednak byla wymieniana :/
a wyglada to tak (tyle znalazlem oznaczen) :
http://www.fotosik.pl/pok...db692bda8c.html
czyli obok kodu paskowego :
550
01219
1044
i na plastikach :
http://www.fotosik.pl/pok...ff2a6a92c0.html
na zbironiczku :
MR407202
191044 OM15863
czy ktos jest w stanibe rozszyfrowac jaka data tego HBB ?
Heilsberg - 14-07-2010, 18:41
No widzisz, czyli się nie pomyliłem i dobrze prawiłem, że to 3,5L.
|
|
|