To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Zachodniopomorskie - Carisma 1.9 DiD 2000

krz3mus - 17-07-2010, 15:15
Temat postu: Carisma 1.9 DiD 2000
Szukam Carismy 1.9 DiD 2000 lub młodszy, tylko w cenie koło 12-13 tys.
Najlepiej w okolicy Szczecina bo ciężko mi się wyrwać gdzieś dalej... Dlatego pisze na forum regionalnym :]

Może jakiś mitsumaniak wymienia swojego miśka na nowy i ma jakąś ofertę??

Z góry dziękuję za jakiekolwiek info.

Pozdrawiam

Anonymous - 19-07-2010, 16:49

za te pieniążki nie liczył bym na dobry egzemplarz z tego rocznika, mojego wyceniam na minimum 16, technicznie perfekt (zrobione wtryski, turbo, dwumas, sprzęgo, i zawieszene, czyli to co najdroższe), ale do poprawek lakierniczych (troche porysowany). więc na Twoim miejscu jeszcze bym się zastanowił co do kwoty. bądź dozbierał brakujacą sumkę żeby kupić coś w co za chwile nie będzie trzeba włożyć....

aaa uprzedzam pytanie na razie nie sprzedaje, póki nie znajdę rodzynka którego szukam z tym nie zamierzam się rozstawać :)

krz3mus - 21-07-2010, 16:10

Witam ponownie ;]

Zapytanie o 2 samochody...
Bo w tym przypadku jak mi napisaliscie ze za ta kasę to dobrych egzemplarzy nie ma, ale...

http://gielda.autocentrum...-C14051137.html

lub

http://komistraf.gratka.pl/ogl/10929264.html

lub

http://komistraf.gratka.pl/ogl/11898287.html

Szczególnie chodzi mi o ten pierwszy czy ktoś juz go widział może... będe jechał go oglądać , trochę droszy niż zamierzalem ale trudno ;]

Z góry dzięki za jakiekolwiek info.

stary alfer - 21-07-2010, 16:19

krz3mus,

dwa pierwsze to benzynowe GDI, a Ty chcesz DID'a...

Anonymous - 21-07-2010, 16:39

ten ostatni godny uwagi, srebrne światła i ramki wokół atrapy pasują do wersji w jakiej auto wyjechało z fabryki, + za ładny nietypowy kolor lakieru, wszystkie znaczki też na swoich miejscach, komora silnika wypicowana plakiem że można z niej jeść ;)
nic nie pisze że pojazd jest zarejestrowany więc dojdą jeszcze opłaty.....

kiedy chcesz oglądać może znajdę chwilę czasu to będę mógł podskoczyć z Tobą?

Centosz - 21-07-2010, 20:02

Co do tej ostatniej to znaczek Di-D nie jest na swoim miejscu.Tz. jest ale krzywo umiejscowiony.
volve - 21-07-2010, 20:52

ten drugi to katastrofa....w komisie stoi przynajmniej od roku(jak szukałem Cari w lutym to już były ciągle te same zdjęcia robione latem). Osłona silnika z wersji przed liftingiem. Wnętrze bardzo zużyte(byłem, oglądałem). Ogólnie nie polecam.
krz3mus - 22-07-2010, 11:26

stary alfer napisał/a:
krz3mus,

dwa pierwsze to benzynowe GDI, a Ty chcesz DID'a...


Wiem, ale ostatnio tyle czytałem i tyle pisałem i rozmawiałem, że już sam nie wiem :P
Ostatnio przekonali mnie do benzyny i teraz mam już chyba przesyt informacji :]

Ja tylko wiem, że będe jeździł po mieście i to bardzo dużo, i chodzi mi o bardziej ekonomiczny silnik. Tyle się naczytałem na temat tych silników że raz chcę dida a raz benzynę...

Dlatego też podałem ten pierwszy, który chyba jest pewniejszy bo od pewniejszego źródła... i jeszcze rok gwarancji dają...

volve napisał/a:
ten drugi to katastrofa...

No to fakt, że trochę jest zaniedbany więc roboty przy nim by było... a cena wcale nie taka niska i do tego niezarejestrowany w polsce...

Anonymous - 22-07-2010, 11:45

krz3mus napisał/a:
Ja tylko wiem, że będe jeździł po mieście i to bardzo dużo, i chodzi mi o bardziej ekonomiczny silnik. Tyle się naczytałem na temat tych silników że raz chcę dida a raz benzynę...

Lepszą opcją od GDI będzie 1.6... Ew. 1.6+LPG.

volve - 22-07-2010, 17:43

krz3mus napisał/a:
Ja tylko wiem, że będe jeździł po mieście i to bardzo dużo, i chodzi mi o bardziej ekonomiczny silnik. Tyle się naczytałem na temat tych silników że raz chcę dida a raz benzynę...


Tak jak pisze enanthate w takim przypadku najlepszym wyborem bedzie opcja 1.6 i dodatkowo go zagazować. GDI na mieście wcale nie ma tak dobrych rezultatów jeśli chodzi o spalanie. Diesla też bym raczej nie polecał na miasto.

krz3mus - 23-07-2010, 01:42

volve napisał/a:
krz3mus napisał/a:
Ja tylko wiem, że będe jeździł po mieście i to bardzo dużo, i chodzi mi o bardziej ekonomiczny silnik. Tyle się naczytałem na temat tych silników że raz chcę dida a raz benzynę...


Tak jak pisze enanthate w takim przypadku najlepszym wyborem bedzie opcja 1.6 i dodatkowo go zagazować. GDI na mieście wcale nie ma tak dobrych rezultatów jeśli chodzi o spalanie. Diesla też bym raczej nie polecał na miasto.

Rozumiem, że diesla nie polecasz ale jest ekonomiczniejszy i tak od GDI?

Anonymous - 23-07-2010, 06:01

GDI do najbardziej ekonomicznych silników nie należy. Trzeba pamiętać, że w przypadku jakiegoś gwałtownego wzrostu cen paliwa odpada Ci ewentualna możliwość zagazowania silnika.

GDI vs DID - w tym pojedynku wygrywa DID. Mimo drogich części do diesla, GDI jest bardzo skomplikowaną jednostką sprawiającą wielu mechanikom problemy, a i koszt niektórych części może powalić na kolana. Spalanie rzeczywiste w mieście: GDI 8-8,5l/100km, DID 6-6,5l/100km.

DID vs 1.6 - tutaj zdecydowanie oddaję swój głos na 1.6. Spalanie miasto: DID 6-6,5l/100km, 1.6 7-7,5l/100km. Do tego koszty serwisowania diesla są dużo wyższe. 1.6 jest na tyle prostą i bezproblemową jednostką napędową, że w przypadku jakiejś awarii samochód można naprawić nawet samemu. DIDa nie oddałbym już byle mechanikowi (GDI tym bardziej). Do tego silniki 4G92 (1.6) w Carismach występowały w wersjach 90, 99 i 103 KM. Te silniki nie należą do "wyżyłowanych", ale odpłacają niskim spalaniem (od 5l/100km w trasie), dobrymi osiągami (biorąc pod uwagę masę i moc), prostotą w obsłudze i serwisie no i swoją niezniszczalnością. Powiem szczerze: nie słyszałem jeszcze o nikim kto wymieniał silnik 1.6 z powodu "zajechania" (o GDI, TD, DID już słyszałem - o 1.6 4G92 i 1.8 4G93 MPI, nie). A na sam koniec: największy plus silnika 1.6: możliwość zagazowania. Po instalacji LPG (koszt ~2500zł) spalanie gazu (wg. danych na forum) wynosi mniej więcej 8l/100km w mieście, wtedy koszt przejechania 100km spada z 35zł na 17zł. To mniej niż połowa... Moja podpowiedź: jeżeli bierzesz pod uwagę oszczędności to zamiast dopłacania do diesla kup NIEzagazowaną 1.6 z silnikiem w dobrym stanie i zagazuj ją, no i ciesz się samochodem przez wiele lat. :)

JCH - 23-07-2010, 08:55

enanthate napisał/a:
Do tego koszty serwisowania diesla są dużo wyższe
Stereotyp. 1 litr oleju więcej, filtry w podobnych cenach, rozrząd pewnie też. Reszta to samo.

enanthate napisał/a:
nie słyszałem jeszcze o nikim kto wymieniał silnik 1.6 z powodu "zajechania"
Był temat o zapiekaniu się pierścieni tłokowych w 1.6

Zużycie paliwa dla DID trochę zawyżyłeś :lol: - spokojnie można się mieścić między 5 a 6.
Co do LPG to owszem - jeżeli ktoś z góry nie mówi NIE (a bo nie i już) to jak najbardziej jest to rozsądna opcja - kupić 1.6, zagazować i cieszyć się jazdą.

Anonymous - 23-07-2010, 10:41

JCH napisał/a:
enanthate napisał/a:
Do tego koszty serwisowania diesla są dużo wyższe
Stereotyp. 1 litr oleju więcej, filtry w podobnych cenach, rozrząd pewnie też. Reszta to samo.

Wszedłeś mi na ambicję. :roll: Jestem pewny, że nie jest to stereotyp w weekend postaram się zrobić porównanie kosztów części między 1.6 a 1.9 DID. Dla przykładu podam cenę kompletnego rozrządu wraz z pompą wody w 1.6: 470zł.

Cytat:
Zużycie paliwa dla DID trochę zawyżyłeś :lol: - spokojnie można się mieścić między 5 a 6.

W 1.6 także zawyżyłem. W mieście spokojnie można zejść poniżej 7l/100km. :)

stary alfer - 23-07-2010, 12:06

enanthate napisał/a:
W mieście spokojnie można zejść poniżej 7l/100km. :)


3 lata jeździłem Lancerem z silnikiem 4G92 i 7 litrów nie istniało :) Przy czym zastrzegam, że nie jestem rajdowcem.

Musimy pamiętać co rozumiemy przez pojęcie "miasto". Dla mnie był to przejazd 6-7 km trasą pociętą światłami. Dla innych jest to 10 km przeskok jakąś obwodnicą.

Spalanie 10 litrów i nie dało się mniej :)

No chyba, że 113 konne silniki z lancera są bardziej paliwożerne niż te z Carismy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group