To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Sport - Prośba do właścicieli "zagazowanych" sportów

Vini - 25-07-2010, 12:18
Temat postu: Prośba do właścicieli "zagazowanych" sportów
Jakie macie i jak zamocowane zbiorniki LPG?
Zdjęcia mile widziane.

roman - 25-07-2010, 18:57

Witam,
100 l, zbiornik w miejsce koła zapasowego, zabezpieczony hakiem holowniczym (niestety nie podelśle zdjęć, bo to przecież oczywiste jak to zamocować)

pozdrawiam

Vini - 25-07-2010, 19:09

roman napisał/a:
... bo to przecież oczywiste jak to zamocować)

No okazuje się że nie. Musi być przykręcony do ramy, co wiąże się z dospawaniem odpowiednich płaskowników, a to nie jest już zgodne z homologacją.

[ Dodano: 26-07-2010, 21:01 ]
roman napisał/a:
...100 l, zbiornik w miejsce koła zapasowego...

Jeszcze jedna kwestia.
Taki zbiornik na pusto to 45kg, do tego mocowanie, armatura, tankowanie i mamy prawie 100kg sporo za tylną ośką.
Jak jeszcze dojdzie przyczepa to auto nieźle przysiada na tył.

roman - 27-07-2010, 21:06

Vini napisał/a:
roman napisał/a:
... bo to przecież oczywiste jak to zamocować)

No okazuje się że nie. Musi być przykręcony do ramy, co wiąże się z dospawaniem odpowiednich płaskowników, a to nie jest już zgodne z homologacją.

[ Dodano: 26-07-2010, 21:01 ]
roman napisał/a:
...100 l, zbiornik w miejsce koła zapasowego...

Jeszcze jedna kwestia.
Taki zbiornik na pusto to 45kg, do tego mocowanie, armatura, tankowanie i mamy prawie 100kg sporo za tylną ośką.
Jak jeszcze dojdzie przyczepa to auto nieźle przysiada na tył.



Nic nie mam spawane, ani mocowane do ramy (obejma + sruba orginalnie mocująca koło zapasowe). Samochód jest regularnie na przeglądach i nikt nie zgłasza żadnego problemu.
A odnośnie "100kg sporo za tylną ośką." to kolego, "albo rybki, albo akwarium". Przecież możesz dalej jeździć na benzynie 100 kg lżejszy :)

Gene - 28-07-2010, 10:14

Kolo zapasowe tez swoja mase ma wiec to nie bedzie + 100 kg. Jesli obawiasz sie o zawieszenie mozna pokusic sie o wymiane sprezyn na takie przystosowane do stalego wiekszego obciazenia.
To oczywiscie kolejny koszt...

Vini - 28-07-2010, 20:02

roman napisał/a:
Nic nie mam spawane, ani mocowane do ramy (obejma + sruba orginalnie mocująca koło zapasowe)

:shock: Butla zawieszona na wyciągarce koła zapasowego? To faktycznie wolę jeździć na benzynie.
Gene napisał/a:
Kolo zapasowe tez swoja mase ma wiec to nie bedzie + 100 kg.

100 kg nad tylną osią, a 100kg sporo za tylną osią. Zgodzisz że sterowalność samochodu będzie zupełnie inna?

Gene - 29-07-2010, 09:51

Ja mialem na mysli to, ze jak wywalisz kolo zapasowe i w jego miejsce wstawisz zbiornik to bedzie dodawana masa zbiornika, osprzetu i gazu pomniejszona o mase zapasu. Wiec mniej niz tez rzeczone 100 kg.

Vini napisał/a:

100 kg nad tylną osią, a 100kg sporo za tylną osią. Zgodzisz że sterowalność samochodu będzie zupełnie inna?

Przepraszam ale nie kapuje. Posiadasz samochod terenowy, na ramie, z reduktorem ze sztywnym tylnym mostem... Z fabrycznym zbiornikiem pewnie na 75 l benzyny. Odczuwasz zmiane sterowalnosci z pelnym i z pustym bakiem. Oczywiscie gdybys wstawil takie obciazenie na dach to auto zachowywalo by sie inaczej ale w przypadku takiej modyfikacji Sport bedzie jedynie ciezszy. Prosze nie demonizuj. Jesli masz obawy i watpliwosci zostan przy oryginalnym systemie paliwowym albo zmien na kaszlaka.
Kazda zmiana niesie jakies konsekwencje. Musisz sam to przemyslec. Dolozenie snorkla, oslon, zderzakow, wiekszych kol, itp powoduje roznice w pracy i zachowaniu sie samochodu. Jedno jest niezmienne. Ze Sporta nie zrobisz ekonomicznego autka do miasta czy szosowego przecinaka.
Konstrukcja jest jaka jest. 3.0 V6 ma swoja moc i pewnie fajnie jest pokazac innnym co nasza terenowka potrafi ale trzeba pamietac o ograniczeniach wynikajacych z charakteru i przeznaczenia tego samochodu.

Vini - 29-07-2010, 19:41

Gene napisał/a:
Jesli masz obawy i watpliwosci...

Staram się być "mądry przed szkodą" dlatego analizuje.

Gene napisał/a:
...albo zmien na kaszlaka...

Nie umiem jeździć czymś co mieści się w bagażniku sporta.

Gene napisał/a:
Ze Sporta nie zrobisz ekonomicznego autka do miasta czy szosowego przecinaka.
Konstrukcja jest jaka jest. 3.0 V6 ma swoja moc i pewnie fajnie jest pokazac innnym co nasza terenowka potrafi ale trzeba pamietac o ograniczeniach wynikajacych z charakteru i przeznaczenia tego samochodu.

Nie zamierzam nic zmieniać, bo auto jest idealne na nasze drogi.
Skoro mogę jeździć taniej to dlaczego nie, ale muszę zrobić to bez szkody dla samochodu.

Gene - 30-07-2010, 08:37

Vini napisał/a:
Staram się być "mądry przed szkodą" dlatego analizuje.

To sie chwali :wink:
Cytat:
Nie umiem jeździć czymś co mieści się w bagażniku sporta.

Vini chodzilo mi o Sporta z silnikiem Diesel'a.
Vini napisał/a:
Nie zamierzam nic zmieniać, bo auto jest idealne na nasze drogi.

Tu smiem sie nie zgodzic. Nawet Sport z silnikiem benzynowym nie jest idealny na polskie drogi.
Mimo swej mocy i bardzo fajnego ksztaltu to Wagony z niezaleznym zawieszeniem i samonosnym nadwoziem sa znacznie lepsze w podrozowaniu po szosie. To jest moja bezstronna opinia choc jako posiadacz Pajero Sport powinienem pewnie zachwalac walory auta, ktorym jezdze.

Vini - 30-07-2010, 19:38

Gene napisał/a:
Tu smiem sie nie zgodzic. Nawet Sport z silnikiem benzynowym nie jest idealny na polskie drogi.

Mam jeszcze BMW E46 z "klekotem 150KM" w automacie, i uwierz mi, w sporcie czuje się znacznie lepiej.

Trochę OT nam wyszło.

Wracając, może ktoś jeszcze się wypowie w sprawie butli LPG do sporta.

radek3miasto - 04-08-2010, 12:50

u mnie butla zamiast koła - wchodzi max 40 litrów LPG :cry:

pomysł zapasowego koła na klapie jest chyba taki sobie - obciążenie auta mocno z tyłu plus jakiś bagaż będzie powodować miłe kołysanie - ale na długiej trasie po naszych drogach doprowadzi pasażerów do wiadomo czego :oops:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group