To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] sterowanie silniczkiem krokowym

Anonymous - 27-07-2010, 09:17
Temat postu: [C52A 1.5] sterowanie silniczkiem krokowym
Witam,

ciąg dalszy zabaw z silniczkiem krokowym :mrgreen:
mój niedziałający został wymieniony na inny (opór ma OK, przy podłączeniu do aku 6V rusza się) ale w aucie po 15 sekundach z kluczykiem na ON - nic, krokowiec ani drgnie a chyba powinien prawda?. Zgodnie z autodatą przeprowadziłem diagnozę wtyczki 6-cio pinowej i wszystko jest OK. Nie ma jednak testów do wtyczki 2-wu pinowej. Czy zwykły multimer cyfrowy wykryje napięcie (pewnie są to dość krótkie impulsy?) na tej 2-wu pinowej wtyczce co się podłącza do krokowca?

pozdrawiam

omenek - 27-07-2010, 10:28

Multimetr może nie nadążyć, ale zwykła żarówka powinna dać sobie radę. Raczej nie próbuj z diodą, bo w tej wtyczce występują różne polaryzacje, więc nie będzie pokazywał cofania silniczka.

Po przekręceniu zapłonu silniczek powinien wysunąć popychacz i po kilku(nastu) sekundach go cofnąć. Po uruchomieniu silnika i na przykład podczas kręcenia kierownicą powinien się wysuwać. Możesz też włączyć światła i wtedy silniczek też powinien podkręcić obroty.

Pozdrawiam.

Anonymous - 27-07-2010, 20:15

niestety kicha - silniczek bez ruchu, żarówka podłączona do wtyczki tez się nie "odzywa"
Świeci się też ciągle check engine, ale wymrugałem sondę lambda oraz przepustnicę

omenek - 27-07-2010, 22:32

Może sprawdź w jakim stanie są kable od silniczka do ECU. W manualach serwisowych w dziel download z tego co pamiętam jest wszystko rozpisane krok po kroku.

Pozdrawiam.

Anonymous - 31-07-2010, 15:05

omenek napisał/a:
Może sprawdź w jakim stanie są kable od silniczka do ECU. W manualach serwisowych w dziel download z tego co pamiętam jest wszystko rozpisane krok po kroku.

Pozdrawiam.

od ecu do silniczka kable w stanie bdb
nie mam :idea:
może są jeszcze inne metody testowe :?:

co ciekawe we wszystkich schematach silniczek wisi na 58 i 59 pinie ECU a u mnie na 58 i 66 :shock:
sądząc po napisach na ECU był on kupowany na szrocie (napis pisakiem: "Lancer pełny 1,") - kondensatory były raczej wymienione
i bądź tu człowieku mądry :roll:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group