Space Star Techniczne - [MSS 1.3] Pali jak smok - nie wydaje się uszkodzony
HouseM - 03-08-2010, 19:33 Temat postu: [MSS 1.3] Pali jak smok - nie wydaje się uszkodzony Stałem się niedawno niezbyt szczęśliwym posiadaczem MSS 1.3 Wszyscy piszecie tu o wartościach zużycia paliwa. Co prawda dopiero dwa zbiorniki przejechałem. Zawsze klima włączona. Jazda tylko po mieście. Pusty bagażnik , 1 do 2 osób na pokładzie.
Zużycie zawsze powyżej 10 litrów
Jeżdżę jak emeryt bo i auto z założenia nie do sportu. Jestem przekonany że to jakaś usterka. TYLKO JAKA ? komputer nie wysypuje żadnego kodu błędu , Autko jeździ prosto, gładko przyspiesza. Zalałem nowy olej ,nowe filtry, zaraz po kupnie auta. Spodziewałem się zużycia paliwa na poziomie 7-8 l a nie 10 - 11 Tyle to pali moje Volvo s40 1.9 turbo z klimą i ciężką nogą.
halbog - 03-08-2010, 19:57
HouseM, sugeruję, byś zrobił następujące rzeczy:
1. Przegoń za miastem misia, tak z 20km, na początku zresetuj wskazania średniego spalania i wtedy się okaże, czy wskaże jakieś normalne spalanie . Teraz w okresie letnim, na 4,5 km odcinku z garażu do pracy, gdy jeździłem tylko po mieście, MSS pokazywał mi nawet 8,6l/100 km. Niestety, ale ten typ w mieście swoje "wciąga"
2. Jak zalejesz następnym razem paliwa do pełna, to kup i wlej np xeramic do czyszczenia układu paliwowego i wtrysków. W moim obserwuję po czymś takim odnalezienie się paru koników pod maską przy mniejszym apetycie na Pb .
Pozdrawiam
Bogdan
cns80 - 04-08-2010, 07:49
HouseM, ja bym sprawdził lambdę i aparat zapłonowy. Mój Colt 1,3 palił mi stale 9.6 litra niezależnie od stylu jazdy i od tego czy miasto czy trasa. Nie mogłem znaleźć przyczyny, a gdy po paru latach padł aparat zapłonowy wymieniłem go i objawy ustąpiły
Ale w pierwszym rzucie sprawdzałbym sondę bo może oszukiwac kompa i cały czas będzie chodził jak na ssaniu.
HouseM - 04-08-2010, 11:27
Ten wynik spalania wychodzi z własnych obliczeń. Auto zalane do pełna następnie około 100km jeżdżę i ponownie zalewam pod korek. Nie sugeruje się odczytami z komputera.
Jakby to była wina aparatu zapłonowego to wydaje mi się ,że powinny być jakieś bardziej oczywiste objawy; wypadanie zapłonów, nierównomierne przyspieszanie itp. Może się mylę.
Pod uchwytami na kubki mam dwa złącza diagnostyczne, jedno wygląda jak OBD ,drugie jak OBDII ?! Ma ktoś z was schemat jak się do tego podpiąć loggerem ?
cns80 - 04-08-2010, 13:43
HouseM napisał/a: | Jakby to była wina aparatu zapłonowego to wydaje mi się ,że powinny być jakieś bardziej oczywiste objawy; wypadanie zapłonów, nierównomierne przyspieszanie itp. Może się mylę. | U mnie nie było żadnych objawów. Jak się stało przy pracującym aucie to raz na kilkadziesiąt sekund dało się słyszeć delikatna zmiane obrotów, ale to trzeba było wiedziec czego szukać, bo niektórzy tego nie słyszeli
|
|
|