Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] stuki przy ruszaniu i przy przyspieszaniu tylni napę
rafalbinkiewicz@o2.pl - 13-08-2010, 21:37 Temat postu: [I 2.0] stuki przy ruszaniu i przy przyspieszaniu tylni napę Witam mam problem ze stukaniem w tylniej części napędu
jest to jednorazowe stuknięcie przy ruszaniu i przyspieszaniu
proszę o opinie co to może być i jakie są to koszty naprawy .
Powiedzieli mi w serwisie że to jest normalne przy napędzie 4x4 outlander 2004 rok
Maciek - 16-08-2010, 14:01
Wyrobione tuleje met/gum w łapach przy tylnim moście.
Kiedy robiliśmy mojego Gala na 2-gim stanowisku stał outek z identycznym objawem.
Fota co trzeba wymienić. Dostępne całe łapy ale cena b. wysoka a to tylko do wprasowania tulejka
Maddox - 17-08-2010, 10:17 Temat postu: Re: stuki przy ruszaniu i przy przyspieszaniu tylni napę
rafalbinkiewicz@o2.pl napisał/a: | Witam mam problem ze stukaniem w tylniej części napędu
jest to jednorazowe stuknięcie przy ruszaniu i przyspieszaniu
proszę o opinie co to może być i jakie są to koszty naprawy .
Powiedzieli mi w serwisie że to jest normalne przy napędzie 4x4 outlander 2004 rok |
u mnie tez jest cos w tym stylu, a dokladnie wystepuje przy szybkiej zmianie biegow z 1 na 2 i ostrym przyspieszaniu - takie jedno pukniecie.
nie ma takich stukow przsypieszajac i zmieniajac biegi w jezdzie "spokojnej"
Maciek - 17-08-2010, 10:53
Sprawdź te tuleje może to złego początek.
korek - 27-08-2010, 12:24
Witam serdecznie
Mam to samo i myślę że to jest akurat słaba strona outka.
Mam rzeczywisty przebieg 75000km rocznik 2004 i 4 poduszki mostu tylnego pozrywane uważam, że to skandal.
Objaw też występuje jak podczas wolnego toczenia samochodu wrzuci sie jedynkę i przyspiesza wtenczas też stuknie z 2-3 razy o podłogę.
Jak długo da się z tym jeździć??
tomek.rzepek - 27-08-2010, 23:17
po pierwsze skad pewność że przebig auta faktyczny? po drugie, być może auto było używane bez głowy, nie zważając na wertepy, po 3 gumie szkodzi sól i wiek, także po za przebiegiem ważny jest także jej wiek. pojedź do sklepu i dobierz wymiar tuleje wprasuj i załóż. Nie powinno się z tym jeździć bo dyfer lata jak kury w kurniku.
korek - 28-08-2010, 14:06
Po pierwsze jest rzeczywisty bo samochód jest kupiony w polskim salonie i od początku do końca w nim serwisowany.
Trochę powątpiewam czy tak łatwo dobrać tuleje.
elektryk - 28-08-2010, 22:17
korek napisał/a: | Mam rzeczywisty przebieg 75000km rocznik 2004 i 4 poduszki mostu tylnego pozrywane uważam, że to skandal. | Ja mam przebieg niecałe 65tyś i podobny objaw, aktualnie jestem świeżo po wymianie przednich tulei i powoli się przymierzam do tylnych. Co do używania, to nie katuję samochodu po wertepach, ale nie uważam że trzeba się z nim obchodzić jak z jajkiem. Po prostu jeżdżę i wkurzają mnie kierowcy który pokonują skrzyżowanie z torami tramwajowymi hamując z 70km/h do 30km/h.
kordiank2 - 04-09-2010, 08:47
...pewnie już zmieniłeś co trzeba - zgadza się, jak tu wspomniano, to typowy objaw dla "poduch" tylnego mostu, też to przechodziłem, przy przebiegu ok.110tys. Myślę, że to głównie przez sól i polskie drogi. Swojego outka ściągnąłem ze stanów (Phoenix, Arizona) i dopóki nie zrobiłem nim w kraju 40tys. km i 2 zimy, to wszystko było ok. Nie ma mocnych na Polskę - w końcu outlander to tylko lekki suvik, a nie pancerna terenówa i jak się cośzaczyna z zawieszeniem dziać, to najlepiej od razu rozwiązywać problem. Następne w kolejce do wymiany gumy tylnego stabilizatora - przygotuj się...
uszaty69 - 12-11-2010, 02:22
ja właśnie zmieniałem tuleje tylnego mostu (przednie) i dopasowałem. Dla zainteresowanych mogę podać info jakie pasują i sprawdzają się lepiej jak oryginalne. Gumy stabilizatora tył już też zmienione
kordiank2 - 12-11-2010, 10:08
uszaty69 - jak się chwalisz, to chwal się do końca . Zdradź słodką tajemnicę - na pewno pomożesz wielu potrzebującym, którzy nie chcą wydawać powyżej 600plnów za sztukę poduchy. Skąd wiesz, że sprawdzają się lepiej jak ori? Ile już zrobiłeś km? Opisz dokładnie co i jak, bo padające poduchy mostu to ponoć częsty problem w outku I... mile widziane foty
Gwidi - 12-11-2010, 20:42
Witam wszystkich mających problem z łapami mostu tylnego czyli tulejami ja miałem ten sam problem w servisie mi powiedzieli 600zł za sztukę czyli musiał bym wydać 1200 zł naprawili mi to za 350zł w jednym z tych serwisów http://www.leader-service.pl/ls/web/pl/adresy/ na podanym linku jest mapka każdy może sobie znaleźć ich serwis w swoim regionie ja jestem z lubelskiego i mi to naprawdę porządnie zrobili bo już mnie to irytowały za bardzo myślę ze w jakimś stopniu pomogłem Pozdrawiam
uszaty69 - 13-11-2010, 11:30
Gwidi napisał/a: | Witam wszystkich mających problem z łapami mostu tylnego czyli tulejami ja miałem ten sam problem w servisie mi powiedzieli 600zł za sztukę czyli musiał bym wydać 1200 zł naprawili mi to za 350zł w jednym z tych serwisów |
no to ja mogę w Krakowie naprawić za 300zł
kordiank2 napisał/a: | Skąd wiesz, że sprawdzają się lepiej jak ori? |
bo to są pełne tuleje, a nie jak w oryginalne częściowo wypełnione gumą
kordiank2 - 13-11-2010, 11:59
uszaty69 napisał/a: |
kordiank2 napisał/a: | Skąd wiesz, że sprawdzają się lepiej jak ori? |
bo to są pełne tuleje, a nie jak w oryginalne częściowo wypełnione gumą |
no to ja miałem w amerykańczyku pełne (może już ktoś przerabiał, nie wiem, wyglądały na fabryczne)... teraz siedzą europejskie póki co działają.
nie zdradziłeś jednak na czym polegały przeróbki. domyślam się tylko, że pewnie tuleje zostały zaadoptowane od czegoś. ale nie piszesz od czego, co i jak. trudno, powtórzę się, że wypowiedzi w tej części forum maja pomagać osobom zgłaszającym problem (dlatego utworzono ten przycisk "pomógł").
BUBU - 24-11-2010, 23:41
Szanowne koleżanki i koledzy temat dość wnikliwie rozpracowałem w momencie powstania stuków , efektem jest zrobienie przeze mnie doktoratu z poszukiwania części .Efekt publikuję poniżej.
Generalnie mówiąc tuleje zawieszenia to koszt około 70.00 PLN za sztukę, firmy Blue Print
W Cze-wie dostępne w firmie Jambor , link podaję : http://www.jambor.pl/
PS Firma prowadzi również sprzedaż wysyłkową .
Pozdrav
|
|
|