Problemy techniczne - Dusi sie po dodaniu gazu
Karol208 - 10-10-2006, 19:40 Temat postu: Dusi sie po dodaniu gazu Witam.
Jak zawsze ciagle pytam.
mam problem z jazda na pb (na lpg ok)
Po nacisnieciu gazu autko dusi sie tak jakby mialo za malo paliwa albo za duzo powietrza.
Bledow ecu nie ma zadnych.
Podpowiedzcie cos bo brakuje mi juz pomyslow
Hugo - 10-10-2006, 21:32
W n/w Daihatsu miałem tak samo. Teraz w ogóle nie chodzi na benzynie. Spróbuj zrobić kilka km na Pb i może dojdzie do siebie. Jak n/w Colta przełączę na Pb to chwilę falują obroty, ale po kilku minutach dochodzi do siebie i śmiga bez problemu.
Adaho_krak - 10-10-2006, 21:32
A jaka instalacja LPG sekwencja czy normalna tzw. wymuszona??
Najprawdopodobniej leją wtryski PB lub są przytkane
Karol208 - 10-10-2006, 22:20
Instalacje mam I generacji podobna jak w gaznikowym (mixer)
Na benzynce jezdze juz 2 dni ok 50 km dziennie.
Wtryski, przeplywka swiece kable filtry wymienione paliwo 98okt. przepustnica dzisiaj czyszczona.
obroty faluja tak ok 50+/- jak przydusze raptownie gaz to ma przytkanie z poczatku a pozniej wchodzi na obroty. jak trzymam gaz na ok 2000obr i dodusze do podlogi to jest ok.
nie mam pojecia co mu jest a moze ten typ tak ma
poprostu moze czepiam sie
Adaho_krak - 10-10-2006, 22:38
To nie wiem ja miałem przytkane wtryski i takie objawy ale podobno jak leją też jest źle
Karol208 - 10-10-2006, 22:47
Wczesniej mialem jeden wtrysk lejacy i jeden niedzialajacy dalo sie jechac ale porazka totalna
Moze instalacja lpg blokuje dolot i tak sie dzieje.A moze to wina zaworu egr.
Slyszalem o jego zaslepianiu ja mam go normalnie nie zaslepionego.
Bo jak przy wolnych obrotach doda sie gazu to on mocno otwiera sie a przy wyzszych obrotach tak nie reaguje.
a moze jakis przewodzik podcisnieniowy mam zle podlaczony.
Zobacze rano na zimnym jak sie zachowuje.
Dzieki za odp.
wojmi1 - 11-10-2006, 10:02
raczej masz lekko opuzniony zaplon sprobuj go przegazowac na luzie i zobacz jak sie zbiera
Karol208 - 11-10-2006, 18:41
wojmi1 napisał/a: | raczej masz lekko opuzniony zaplon sprobuj go przegazowac na luzie i zobacz jak sie zbiera |
Zaplon troszke przyspieszylem lepiej sie zwija ale przy duzym obciazeniu slychac chyba zawory. i przy odpalaniu slychac takie klepniecie jakby stuk zaworu. Chyba cofne go na wczesniejsza pozycje.
Rano odpalilem to dusi sie mocniej a jak sie nagrzeje to nawet jest ok. Ale wkreca sie tylko do 5000obr/min to jest max a na postoju na luzie dochodzi do 7000obr/min
Anonymous - 12-10-2006, 12:24
Filtr paliwa? u mnie a ja nie mam gazu też było cos takiego i winowajcą były kable więc...
Hugo - 12-10-2006, 13:41
Karol208 napisał/a: | Zaplon troszke przyspieszylem lepiej sie zwija ale przy duzym obciazeniu slychac chyba zawory. |
Zgadza się. Jak przyśpieszysz zapłon silnik zacznie pracować "twardo" i głośno. Ale z drugiej strony będzie miał lepszy start.
Karol208 - 12-10-2006, 16:31
A na przyspieszonym zaplonie nie zrobie krzywdy dla silnika?
Wtryski sprawdzalem nie leja ladnie rozpylaja.
Moze znacie jakiegos dobrego fachowca w okolicach wschodniej granicy co by mi to poogladal troszke?
Mam jescze pytanko co do wezykow podcisnieniowych na gornej czesci przepustnicy do czego one biegna.
Wiem ze jeden z oznaczeniem P mam zaslepiony a drugi E idzie do EGR a trzeci jest zaslepiony fabrycznie bo to chyba przy 16V jest potrzebny tylko.
Artii - 12-10-2006, 19:01
Ja tez tak czasem u mnie mam ze na pb nie jezdzi. Jak zaleje go paliwem z shella to mu przechodzi.
Karol208 - 12-10-2006, 20:22
Znalazlem chyba przyczyne.
ECU mam niekombatybilne poniewaz nie mam sondy lambda w silniku a ecu mam od mitsu. W orginalnych ecu sonaty nie potrzebna jest sonda i samochod nie ma do niej instalacji.
Jak mowil mi mitsumaniak Bartek to ecu mitsubishi potrzebuje odczytu z sondy a Z HMC nie
Wlozylem stare ecu Orginalne HMC i zapalil ladnie. Rowniutkie obroty ladnie sie wkreca tylko ze po zgaszeniu silnika juz go nie odpalilem.
Wysylam Ecu Do Bartka niech powalczy z nim.
Napisze jak uzyskam juz sprawny orginal
[ Dodano: 17-10-2006, 22:46 ]
Witam.
ECU udalo sie zreanimowac. Kolega klubowy Bartek poradzil sobie z tym bez problemow
(Goraco polecam )
Po wlozeniu orginalnego Ecu HMC auto odpala na dotyk i po drobnych regulacjach wszystko jest ok.
Musze teraz wyzucic instalacje do knocka ktora sobie sam dorobilem bo jest mi teraz zbedna.
Dziekuje wszystkim Ktorzy mi pomogli i doradzali, bez was bym byl zmuszony oddac kupe kasy na serwisowych specjalistow i ich czesci.
Pozdrawiam.
Ps. Mam na zbyciu ECU Sonata 1.8/2.0 8v lub galant.(sprzedam za cene zakupu)
kazma - 05-07-2022, 20:07
Podbijam temat. Mój OT stał dość długo, wcześniej przed garazownaiem normalnie jeździł na lpg. Dzisiaj po wyjechaniu i przełączeniu na lpg dusi się i nie ma mocy nie da się jechać. Na paliwie chodzi jak igła. Co może być przyczyną ? Nic nie było majstrowanie przy układzie paliwowym.
tościk - 06-07-2022, 10:13
kazma napisał/a: | Dzisiaj po wyjechaniu i przełączeniu na lpg dusi się i nie ma mocy nie da się jechać. Na paliwie chodzi jak igła. Co może być przyczyną ? |
Awaria instalacji LPG.
Bez większej ilości szczegółów to ciężko cokolwiek więcej powiedzieć. Może kwestia wyregulowania instalacji, może kwestia usterki technicznej instalacji.
Checka jakiegoś nie wywala? Korekty wtrysku może podejrzałeś po OBD?
|
|
|