To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] co wymienić??

Anonymous - 11-10-2006, 10:37
Temat postu: [CA1A 1.3] co wymienić??
Kupiłem colta CAO 1.3 '92 z przebiegiem 116tyś (nie kręcony) z Niemiec.
Poprzednio miał go jakiś koleś, który "prawdopodobnie" dbał o niego.
Moje pytanie - Co powinienem wymienić? Wiem że pasowałoby go zobaczyć aby odpowiedzieć ale jakieś podpowiedzi...
Podczas zakupu np. filtra oleju - pytać się o jakiś typ czy po prostu mówić do jakiego samochodu?
I ostatnie - jak będziecie pisać np. "wymień olej silnika" to napiszcie na jaki najlepiej i szacunkowy koszt oleju...
z góry dzięki

P.S. Czy do półki z tyłu powinno być coś (jakaś listwa) przykręcone? Bo 2 otwory są, a połka nie dotyka klapy po zamknięciu... no i się tłucze.

wojmi1 - 11-10-2006, 11:23

wymien : pasek rozrzadu, rolka napinajaca pasek wielorowkowy alternatora, filtry oleju powietrza paliwa,
olej najlepiej na taki jaki byl lub podobny, swiece, kable wn.
wszystko powinnes dostac w sklepie bez problemu co do paska rozrzadu zwroc uwage aby byl mitsubashi lub gates poprostu jakis markowy

Anonymous - 11-10-2006, 11:29

wojmi1 napisał/a:
olej najlepiej na taki jaki byl lub podobny

a da sie to jakos sprawdzic??

Anonymous - 11-10-2006, 11:53

nie da się trzeba było spytać sprzedającego czy leje syntetyk, półsyntetyk czy minerał, wymień jeszcze filtr paliwa i powietrza, a jak nie wiesz jaki olej to zalej półsyntetyk
Anonymous - 12-10-2006, 07:24

a czy ktoś może mi odpowiedzieć na temat półki?
ROMEL - 12-10-2006, 07:41

Psek rozrządu to tylko:
-Mitsuboshi
-Tsubaki
-Conti-tech (ewentualnie)

Z kablami WN to sie wstrzymaj... poniewaz takie zakupione podróby niekiedy nie wytrzymują tego co wytrzmaja 10letnie oryginały... świece jak najbardziej do wymiany, ale przewody poprostu sprawdź... Dobre kabelki to np NGK koszt to tak koło 150PLN przy dobrym układzie...

Co do półki i klapy... ona nie powinna dotykac klapy, tak w tych otworach powinny sie znajdować dwi gumki - takie odboje, które właśnie dotykają klapy i dociskaja półkę...

PZDR

Anonymous - 12-10-2006, 08:24

kostuch napisał/a:
trzeba było spytać sprzedającego czy leje syntetyk

nie dało rady - kupowałem z drugiej ręki, a ten koleś co go przywiózł to mi nawet pojemności baku nie potrfił powiedzieć :/
kostuch napisał/a:
a jak nie wiesz jaki olej to zalej półsyntetyk

no ale jeśli będę wymieniał cały olej, to czy nie mogę wybrać już dowolnego?
jaki olej jest najlepszy (tzn. syntetyk, półsyntetyk czy minerał) ?

Krzyzak - 12-10-2006, 08:50

ROMEL napisał/a:
Psek rozrządu to tylko:
-Mitsuboshi
-Tsubaki
-Conti-tech (ewentualnie)

Z listy usunąłbym Conti-tech (rozsypywał się w rękach po 60 tkm) a dodałbym: Flennor i Sun.

wichura1 - 12-10-2006, 09:23

swistak81 napisał/a:

kostuch napisał/a:
a jak nie wiesz jaki olej to zalej półsyntetyk

no ale jeśli będę wymieniał cały olej, to czy nie mogę wybrać już dowolnego?
jaki olej jest najlepszy (tzn. syntetyk, półsyntetyk czy minerał) ?


Poszukaj, pod maską, może być gdzieś naklejka, albo tabliczka z wymiany oleju, z podanym typem oleju i przy ilu kilometrach wymieniany. Jeżeli nie znajdziesz zalej półsyntetyk 10W40 Mobila, Castrola, Valvoline albo OPEL/GM (Mobil pakowany dla General Motors).

Zresztą ściągnij z działu Download Service manual (ENG) i User manual (PL). Mitsubishi od początku zalecało półsyntetyk 10W40 do silnika i półsyntetyk 75W90 GL4 do skrzyni (skrzyniowy półsyntetyk trudno znaleźć, ale znalazłem MOTUL" MOTYLGEAR")

wojmi1 - 12-10-2006, 15:18

Cytat:
ROMEL napisał/a:
Psek rozrządu to tylko:
-Mitsuboshi
-Tsubaki
-Conti-tech (ewentualnie)

Z listy usunąłbym Conti-tech (rozsypywał się w rękach po 60 tkm) a dodałbym: Flennor i Sun.
_________________

wg mnie pasek rorzadu powinno sie brac markowy tzn. firmy ktora ma przedstawicielstwo i istnieje na tym rynku czyli w Polsce bo co bedziecie szukac w Holandi czy USA moze Japoni --- w razie zerwania.
To po pierwsze po drugie wiem ze wymagania co do pasow do rozrzadu sa bardzo wysokie duzo wyzsze niz do pasow synchronicznych o identycznym profilu - urzywane w przemysle.
Po trzecie jezeli ktos zalozy pas kilkuletni nawet najlepszej firmy to producent stwierdzi ze przekroczono okres skladowania guma sie starzeje i kord

wichura1 - 12-10-2006, 15:31

Dlatego powinno się zakładać Mitsuboshi, ponieważ ich paski są montowane fabrycznie. Nie są drogie, a jakość Mitsubishi. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
wojmi1 - 12-10-2006, 15:46

Zalezy w ktorym kraju dokonywany jest montaz zespolu itd. co do jakosci niemam rozeznania czasami np. USA , UE montuja gates itd -- z uporem maniaka. A jak reklamacja??? Moze ktos ma doswiadczenia??

[ Dodano: 12-10-2006, 15:58 ]
wlasnie dzwonilem do MOI TECH EUROPE Sp z o.o. Pruszkow przedstawiciel MITSUBASHI GRUP nie prowadzi dystrybucji tego produktu /paski rozrzadu/ w Polsce firma dostarcz produkty na montaz zerowy
reklamacja jedynie u sprzedawcy..........

[ Dodano: 12-10-2006, 16:13 ]
Po rozmowie z BRANZA pragne rozwiac mity jest to /Mitsubashi/ bardzo przyzwoity jakosciowo CHINCZYK
Prosze sie tylko nie obrazac kolego Wichura1

Hubeeert - 12-10-2006, 16:30

wojmi1 napisał/a:
Mitsubashi
może tak ale chyba nie
wichura1 napisał/a:
Mitsuboshi

wojmi1 - 12-10-2006, 16:43

ok mala roznica przejezyczylem o=a pozatym prawda a mitsubishi i mitsobashi mnie nie chodzi ze chinski ale jak az tak zalecany to mnie to irytuje. Nie nalezy do Mitsubishi grup np automotive to jedynie dobra chinska marka. Bardziej mnie zastanawia kwestja obslugi , serwis, reklamacje

[ Dodano: 12-10-2006, 16:49 ]
mitsboshi ok??

wichura1 - 12-10-2006, 21:34

Teraz 3/4 rzeczy robi się w Chinach, bo jest taniej. Bosch, też robi elektronarzędzia w Chinach, IBM robił komputery w Chinach, a ostatnio odsprzedał swoje udziały firmie LENOVO, która je dla niego robiła.

A firma Mitsuboshi robi na tyle dobre produkty, że jako jedna z niewielu może umieszczać znaczek trzech diamentów na swoich paskach dedykowanych silnikom Mitsubishi. A i jeszcze jedno firma jest japońska.



http://www.mitsuboshi.co.jp/english/index.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group