Carisma - Techniczne - problem z wyjeciem kluczyka ze stacyjki
kozuch2 - 26-08-2010, 15:54 Temat postu: problem z wyjeciem kluczyka ze stacyjki Witam
Mam problem, rana pojechałem do pracy, zgasiłem samochód a tu zonk nie mogę wyjąc kluczyka!!! poszarpałem się parę minut az wkońcu wyszedł,czytałem wątki i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi,nie wiem czy to mogą zapadki się zacinać,moze psiknąć wd40, sprawdzałem na 2 kluczykach i jest to samo.Nie wiem co mam zrobic?może ktoś miał taki problem i konkretnie mi odpowie co mam zrobić?Bedę bardzo wdzięczny
Krogoth - 26-08-2010, 18:36
WD40 do stacyjki nie wpuszczaj absolutnie! Stacyjki w cari często się zacinają.
Jeżeli bezpośredno nalejesz WD40 możesz zniszczyć stacyjkę ale pokryj nim kluczyk tak by był cały w smarze i lekko nim ociekał. Wtedy włóż kluczyk, wyjmij i tak pare razy, potem popraw na nim Wd i tym razem przekrecaj do ostatniej pozycji przed zapłonem a potem wyciagaj i równierz kilka powtórzeń. Ja taka procedure wykonywałem 2 razy dziennie przez 2 dni istacyjna jak nowa.
Piwor - 26-08-2010, 18:44
Krogoth, WD 40 nie smaruje. Przeciwnie, wymywa smar.
kozuch2 - 26-08-2010, 20:16
spróbuje jak mi proponujesz,może faktycznie jest tam jakiś syf,nie ma problemu z włożenioem i przekrecaniem kluczyka,tylko wyjmowanie niestety,może zapadka jakas sie wyrobiła itp rozbierał ktoś może stacyjkę i wie czy się zacinac mogą zapadki,co wogóle blokuje wyjście kluczyka?
Krogoth - 26-08-2010, 22:14
Piwor napisał/a: | Krogoth, WD 40 nie smaruje. Przeciwnie, wymywa smar. |
Wymywa także lepiące się syfy które mogą przeszkadzać w mechanixmie. A z tego co pamietam to WD40 jest równierz środkiem smarującym...
I cytat z wikipedii:
Kod: | Składnikiem o długotrwałym działaniu jest nielotny, lepki olej, który pozostaje na powierzchni, zapewniając smarowanie i ochronę przed wilgocią. Jest on rozcieńczony przez lotny węglowodór celem otrzymania cieczy o małej lepkości, która może być używana do spryskiwania i w ten sposób dostać się w szczeliny mechanizmu. Lotny węglowodór następnie odparowuje, pozostawiając sam olej. Materiał napędowy (pierwotnie był to lekki węglowodór; obecnie dwutlenek węgla) zapewnia ciśnienie gazu wewnątrz pojemnika i wymusza wytrysk cieczy przez dysze spryskiwacza, a następnie rozprasza się samoistnie w powietrzu.
Właściwości te sprawiają, że produkt ten ma zarówno zastosowania domowe jak i komercyjne. Są to głównie: smarowanie i rozluźnianie połączeń i zawiasów, usuwanie zabrudzeń, wykręcanie zablokowanych śrub i wkrętów oraz zapobieganie rdzy. Produkt może być także przydatny w usuwaniu wilgoci. WD-40 został po raz pierwszy zastosowany przez Convair do ochrony zewnętrznej powłoki rakiet Atlas przed rdzą i korozją[2]. Produkt stał się po raz pierwszy powszechnie dostępny w sklepach w San Diego w 1958. |
Piwor - 27-08-2010, 00:19
Krogoth, używasz takich środków na co dzień?
Krogoth - 27-08-2010, 16:02
Szczerze to tak... Dlatego np. nie kazałem wlewać WD w stacyjkę.
Masz Piwor doswiadczenie więc się nim podziel, liczba twoich postów o czymś swiadczy. Skoro uważasz że moja rada jest błedna to wytłumacz dlaczego i podaj swoje rozwiazanie, sam bardzo chetnie poznam jakis lepszy patent. Najlepeij takie które pomija wymianę stacyjki na nową... i weź pod uwagę że nie każdy podejmie się demontażu na czynniki pierwsze.
kozuch2 - 27-08-2010, 16:35
bardzo bym prosił o pomoc,nie chce wymieniać stacyjki,nigdy nie wiadomo na jaką się trafi,jak narazie to próbuje z tym wd 40 ale nic nie pomaga, piwor faktycznie jak wiesz co się tam dzieje to podziel się wiedza?
[ Dodano: 29-08-2010, 12:03 ]
czyszczenie nic nie pomaga,mam inne pytanie,jakbym kupił inną stacyjkę to czy nie ma problemu z przełożeniem imo?oraz czy da rade jakoś przerobic nową stacyjkę aby pasowała do starego kluczyka np poprzez spiłowanie zapadek czy coś takiegi?nie bardzo mi się widzi jazda z jescze 1 kluczykiem a przykładanie starego do imo, wymieniał ktoś stacyjkę,jest jakiś problem przy wykrecaniu itp?????
[ Dodano: 05-09-2010, 12:20 ]
Mam jeszcze jedno pytanie czy można jakoś wyciągnąć samą wkładkę ze stacyjki, sciągnełem obudowe tą górną i dolną aby sprawdzic jak tam wygląda stacyjka,jest ona przykrecona srubami samozrywającymi,wiec troszkę lipa,zastanawiam czy jest szansa wyciągnąć samą wkładkę i oddac jakiemus specowi od stacyjek zeby zobaczył co się dzieje.Jest jakoś blokowana czy co.Narazie to musiałem dorobić kluczyk, ori mitsubishi kazdy wie jakie są ,rozruszał sie cały,dorobiłem sam kluczyk i przełożyłem imo,na szczescie koszt 65 zł :)pomożcie mi z tą stacyką.
ross - 22-08-2016, 08:26
Dołączę się do tematu ,bo mój problem polega na tym że nie mogę przekręcić kluczyka także zapasowego -zablokowana stacyjka. Moje pytanie czy można zdemontować samą wkładkę jeśli nie to jak zdemontować całą stacyjkę?
Bizi78 - 22-08-2016, 09:36
Poszukaj w manualu powinno być pokazane jak się dobrać do stacyjki.
plecho1 - 22-08-2016, 11:31
Stacyjka jest pewnie przykręcona na śruby z łbami zrywnymi aby utrudnić złodziejowi złamanie blokady więc łatwo zdemontować raczej nie będzie. Samą wkładkę też da się wyjąć ale też zbyt łatwo nie będzie.
Bizi78 - 22-08-2016, 11:35
plecho1 napisał/a: | Stacyjka jest pewnie przykręcona na śruby z łbami zrywnymi aby utrudnić złodziejowi złamanie blokady więc łatwo zdemontować raczej nie będzie. |
Nie wiem jak w cari ale w moim przypadku w MSS fachowiec od zamków nie miał problemu z odkręceniem, nic przy tym nie pourywał .
ross - 22-08-2016, 14:17
Tak śruby zabezpieczające pozrywane -trzeba rozwiercać,ale jeszcze myślę jak wyjąć samą wkładkę.Szukałem na manualu i nic nie znalazłem
plecho1 - 22-08-2016, 17:51
Powinien być jakiś otwór w który trzeba wsunąć odbezpieczający klucz.
Hugo - 23-08-2016, 08:08
ross, tydzień temu wyjmowałem wkładkę z Cari GDI z 1998 r. Więc musisz odkręcić i zdjąć te plastiki na kolumnie kierownicy i poszukać otworu (ok. 2-3 mm średnicy) przy końcu wkładki, włożyć kluczyk do stacyjki, a w otwór jakiś cienki pręcik itp. Ruszając kluczykiem próbujesz wcisnąć zabezpieczenie w otworze i stacyjka wychodzi.
|
|
|