Chcę Kupić Space Stara - [MSS GDI] MSS 1.8 GDI w stanie dalekim od wzorowego
dyziek_MSS - 05-09-2010, 21:48 Temat postu: [MSS GDI] MSS 1.8 GDI w stanie dalekim od wzorowego Czesc,
Pozwolicie, ze na wstepie sie przywitam, gdyz to jest moj pierwszy post na forum.
Nazywaja mnie 'Dyziek'.
Obecnie turlam sie Fabia I kombi 1.4 TDI, ktora musze zdac (firmowa), w 3 lata zrobilem nia blisko 115 tys km
Czeka mnie zmiana "barw klubowych", praktycznie stacjonarna robota, wiec 4 kolek nie daja. Musze kupic wlasne.
Prosze Was o zapoznanie sie z moim postem (raczej dlugi) i o rade.
Budzet: do 15.000 PLN
Przebieg roczny: do 15 tys. km (maks).
Wymagane: klima, benzynowka bez gazu, a samochod dla mnie to 'pupowoz'
Rodzina: 2 szkraby + moja piekniejsza polowa
Zeby bylo uczciwie: szukalem Nubiry II w kombiaku 2.0 Trafily sie Trzy Diamenty i sie dobrze prowadza, ale sa w slabszej kondycji...
Mieszkam w W-wie (informacyjnie odnosnie ew. serwisow / mechanikow)
Model: MSS 1.8 GDI GLX (wiem, ten silnik nie lubi brudu w oleju ani w paliwie)
Rocznik: 1998
Przebieg: 167 tys km (autentyczne)
Wlascicielem (od 2002 roku) byl facet (sasiad przyjaciela), ktoremu sie zmarlo.
Samochod sprzedaje corka (po sadowej sprawie spadkowej)
Rozrzad byl robiony w kwietniu tego roku przy przebiegu 165.000
Niestety, ale w tzw. miedzyczasie troche go babka z wlasna corka poobcieraly (zderzaki)
Wyposazenie: klima (sprawna), wspomaganie, 2 poduszki, elektryczne lusterka i przednie szyby. BRAK ABS (?!? czy to mozliwe?).
Oblecialem go czujnikiem do lakieru i potwierdzil on wczesniejsze slowa sprzedajacej. Ogolnie:
a) pojazd mial dzwonka z przodu: po lakierze jest maska (w tym troche szpachli przy atrapie chlodnicy) i dwa blotniki. Lakier nie jest swiezy, przydazylo sie jeszcze jej niezyjacemu ojcu
b) progi przy blotnikach z przodu maja purchle (na odcinkach wielkosci paczki papierosow). Cale progi osloniete sa plastikami (w kolorze nadwozia, wygladaja na firmowe). Dalej wykwitow brak
c) rdzy w innych miejscach brak, podloga ok, wilgoci tez nie ma ani w kabinie, ani w bagazniku
d) wlacznik swiatel przeciwmgielnych czasem niekontaktuje, nie dziala spryskiwacz tylnej szyby.
e) drzwi kierowcy mialy spotkanie z czyms - efektem jest problem z prowadnicami szyby. Jesli sie schowa cala, to jest problem z jej wyjsciem. Jesli nie chowa sie cala, jest ok.
f) lusterko boczne od str kierowcy czasem sie zacina, jesli sie tafle lustra maksymalnie odchyli
g) tylko 1 kluczyk (bez logo Mitsubishi), drugi jest polamany (ma go babka odnalezc, nie widzialem go)
e) brak obslugi centralnego z pilota (ponoc piloty sa zniszczone, alarmu zdaje sie nie ma)
f) jak sie go wlaczy (stal ok. 2 miesiecy), to cos mu lekko dzwoni, jakby jakas blaszka wpadala w wibracje (czeka mnie ASO na diagnozie?)
g) przy wlaczeniu nie kopcil, jednak po rozgrzaniu, po mocnym wcisnieciu gazu puscil ciemnoszary oblok, ale tylko RAZ, potem nie dalo sie tego powtorzyc. Za to po ponownym wcisnieciu plul z wydechu czyms, co wygladalo jak woda z tlusta sadza, lub olejem. Tego nie wiem, ale nie spodziewam sie na wydechu oleju...
Jazda: nie sciaga, ladnie rowno hamuje i jak dla mnie odpowiednio przyspiesza. Na 'lezacych policjantach' w 3 osoby i z zimowym kompletem kol w bagazniku czuc bylo, ze potrafi lekko dobic.
Jasny gwint, swietnie sie to-to prowadzi. W swoim zyciu jezdzilem roznymi wozkami, zarowno nowymi, jak kilkunastoletnimi. Ogolem mam za soba dobrze ponad 300 tys km.
Podoba mi sie, choc wiem, ze jest w nienajlepszej kondycji.
Cena wywolawcza byla 8.900, ale juz zeszla do 8.000 Tyle nie dam. Moge dac 6.500 - 7.000
Mam do wyboru: kupic cos w cenie do 12-13 tys i reszte wsadzic w przygotowanie do jazdy, lub wydac na zakup duzo mniej, ale zainwestowac w niego znacznie wiecej i wiedziec, czego sie spodziewac.
Tu trzeba sporo zainwestowac, warunkujac ze silnik z osprzetem jest OK i ze te progi to nie wierzcholek gory lodowej...
Ogladalem go wczoraj, wiec z ASO sie jeszcze nie kontaktowalem (dzis jest niedziela).
Pytanie do Was: warto zaryzykowac wydanie kilkuset PLN na diagnoze w ASO, jesli wlascicielka zgodzi sie ew. sprzedac go w cenie do 7.000, czy tez nie pchac sie w ten egzemplarz?
Jesli tak, to ktory serwis polecacie w W-wie? Niekoniecznie ASO, chodzi o uczciwego fachowca.
Prosze Was o rade.
Pozdrawiam i dziekuje,
Dyziek_MSS
[ Dodano: 05-09-2010, 22:02 ]
Zapomnialem dodac: na biegu jalowym lekko faluja obroty.
----------------------------------------------------------------------------------
'saphire' na forum pisal:
W GDI jeśli już masz pecha i coś się dzieje to w tej kolejności - lista od najdrobniejszych do najcięższych spraw:
- czyszczenie przepustnicy (falowanie obrotów)
- sypnięty krokowiec w niektórych przepustnicach tych bez linki (falowanie obrotów)
- hydraulika kasowania luzu zaworowego (klekotanie zaworów)
- pompa paliwa wysokiego ciśnienia (brak mocy i duszenie się na wyższych obrotach)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=25975
panorafix - 06-09-2010, 05:38
Nie jestem ekspertem od miśków,kupiliśmy dla żony jakiś czas temu i czytając Twój post to z Niemcowa sprowadziłem ideała z 99r z przebiegiem 220 tysi.1.3
-klima sprawna
-4 poduchy
-2 szyby elektryczne
-abs
-centralny
-serwisowany do końca
puknięty błotnik i wymieniony drążek.
Wyszło mnie to 5,5 tysiąca z ubezpieczeniem i zarejstrowaniem
Teraz od siebie:
Też mam jeden kluczyk,problem z dorobieniem u mnie tylko serwis koszt 550 zł z programowaniem,ty masz bez logo może ktoś wywalił ori imobilizer.
Dokupiłem alarm za 80 zl żeby sterował centralnym(proste auto w robocie)
Z tego co piszesz ma dużo mankamentów które mogą stać się kosztowne,ja poszukał bym czegoś innego.Ale oczywiście zrobisz jak uważasz.
dyziek_MSS - 06-09-2010, 10:56 Temat postu: MSS Witaj,
Znajdziesz taki jeszcze jeden w benzynce?
Ile chcesz za usluge?
Pozdrawiam,
Dyziek
JCH - 06-09-2010, 11:35
dyziek_MSS napisał/a: | Jesli tak, to ktory serwis polecacie w W-wie? Niekoniecznie ASO, chodzi o uczciwego fachowca. | Gdyby tak Bartek Ci go obejrzał to miałbyś lepiej niż ASO
drtymf - 06-09-2010, 12:09
W miarę konkretnie postaram się:
- maska do wymiany na oryginalną i malowania - ocynk jeśli ruszony będzie lecieć najlepiej wymienić i pomalować problemu nie będzie.
- z błotnikami i progami polecam wizytę u blacharza dobrego , oceni powie co i jak. Przydałby się jeszcze przegląd elementów nośnych żeby zobaczyć jak mocny był dzwonek.
- wyłącznik przeciwmgielnych to standard, pomaga wymiana lub naprawa
- odnośnie szyby to tez w miarę standard , było o tym na forum , naprawa zdaje się niezbyt trudna , poszukaj
- lusterko do sprawdzenia może być pierdoła ( przesmarowanie mechanizmu czy coś)
- o kluczykach pisali
- dzwonienie i kopcenie to spece od GDI powinni się wypowiedzieć , podpytaj lub poszukaj na forum Cari jak u nas nie da rady.
- brak ABSu to wszystko zależy od wersji - czasem się bardzo dziwne zdarzały chociaż w standardzie powinien mieć ABS z EBD.
- dobijanie na policjantach to też normalne
Na silnikach GDI się nie znam ale jeśli tu jest w porządku to można by zaryzykować ten egzemplarz za tą cenę. Ja osobiście jestem zdania że lepiej kupić taniej zaniedbany a przyzwoity samochód ze znaną przeszłością niż wydawać więcej za coś co widzisz pierwszy raz na oczy i nawet mimo dokładnego sprawdzenia może się okazać że władujesz się gorzej a z naszymi sprzedawcami i handlarzami to zawsze wiesz że trafisz na minę pytanie tylko pozostaje o jakiej mocy
Oczywiście jeśli silnikowo jest OK.
Za w sumie niewielkie pieniądze można zrobić diagnozę dość dobrą - wtedy siądziesz, policzysz co trzeba zrobić i będziesz miał czarno na białym czy się opłaca. Zresztą przy chyba każdym innym też będziesz do ASO jechał więc ja tych wydatków bym nie liczył. I tak je poniesiesz i tak.
Falowanie obrotów na jałowym to znana przypadłość GDi - czyszczenie przepustnicy pomoże na 90%.
dyziek_MSS - 07-09-2010, 22:39 Temat postu: MSS Witam,
Dzieki za odzew
Wycofuje sie z tego egzemplarza.
Pozdrawiam,
Dyziek
Manuela - 08-09-2010, 15:49
dyziek_MSS napisał/a: | Wycofuje sie z tego egzemplarza. |
I słusznie, ukopiesz coś lepszego, powodzenia!
masha - 08-09-2010, 16:03 Temat postu: Re: MSS
dyziek_MSS napisał/a: | Witam,
Dzieki za odzew
Wycofuje sie z tego egzemplarza.
Pozdrawiam,
Dyziek |
Sorki, że pojadę trochę po bandzie i OFF Topic ale zawsze zastanawiam się po co ludziom, którzy zamierzają jak Ty wydać 6-8 tys. PLN na auto, taki samochód. Nie żebym miał coś przeciwko takim pomysłom, ale z mojego blisko 3 letniego doświadczenia z MSS GDI mogę powiedzieć tylko jedną rzecz - kupowane auto powinno być w bardzo dobrym stanie. Inaczej może się okazać, że koszty bardzo szybko przewyższą tzw. wartość rezydualną auta. Musisz pamiętać, że do GDI nie każdy kowal się powinien dotykać. Poza tym nie wszystkie części w zamienniku są tak łatwo dostępne jak chociażby do aut niemieckich. W tym roku pozbyłem się swojego GDI za 14 kPLN (2001 rok) w wersji AVANCE. Auto było w b.d.b. stanie (orzeczenie ASO Mitsu Allianz), gdyż kupujący zażyczył sobie takiej diagnostyki - 2 godziny mi przy aucie gmerali i nic nie znaleźli. Z tym, że muszę powiedzieć, że co roku w aucie lądowało ok. 2-3 kPLN na serwis, oleje, płyny itd. pomimo tego że auto też kupiłem w stanie bardzo dobrym.
Biorąc pod uwagę Twój opis auto jest w stanie dalekim od idealnego i uważam, że słusznie robisz ostatecznie rezygnując z zakupu.
dyziek_MSS - 08-09-2010, 22:19 Temat postu: MSS Czesc,
Przeznaczone bylo i jest wiecej. Taki sie trafil, a ze Mitsu w ogole nie planowalem, a mi sie spodobal, to wolalem pogadac z kims, kto sie zna...
Resze poslalem na PRIV'a (mail)
Masha, dzieki wielkie za krytyczny glos rozsadku
Pozdrawiam Wszystkich,
Dyziek_MSS
|
|
|