To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Strumienica zamiast katalizatora

Anonymous - 08-09-2010, 00:28
Temat postu: Strumienica zamiast katalizatora
Mam dylemat i jednoczesnie problem. Zmieniam własnie cały układ wydechowy bo mój już jest tak zjedzony, że nie ma do czego spawać, a poza tym część środkowa jest dorabiana bo nie wygląda na oryginalny. Problem tkwi w tym, ze nie miałem katalizatora i przy zakładaniu wydechu srodkowego i końcowego bedzie mi brakowało "kawałka" układu gdzie powinien być katalizator. Jesli ktos z Was ma katalizator to prosiłbym o podanie jego załkowitej długości żebym mógł sobie dobrać jakis zamiennik jeśli chodzi o strumienicę. A moze ktoś z Was już mial z tym kontakt i wstawiał strumienicę pasujacą do złącza zaraz po złączce elastycznej. TUTAJ jest układ przedstawiony przez Bolsal'a.
VirMan - 08-09-2010, 19:24

chcesz cały układ z katalizatorem ? :) - mam z czarnego i wygląda w miarę - wszystko od początku do końca sprzedam tanio :)
Anonymous - 08-09-2010, 19:56

VirMan, dzięki za oferte, nie miałem katalizatora od początku jak mam auto, był zrobiony "wolny" wydech aby jak najszybciej wydalał spaliny...a poza tym dzisiaj kupiłem strumienicę i parę drobiazgów także da się złożyć wszystko w całość i połączyć z nowo zakupionym wydechem środkowym i końcowym (zamiennik). Jestem tylko ciekaw jakie będą efekty dźwiękowe i czy nadal będzie takie żwawe jak z było. Zmiana będzie w weekend. A poza tym wydechy zabezpieczyłem dodatkowo farbą żaroodporną i ciekaw jestem czy to w jakimś stopniu wydłuży żywot rurek i spawów. Gwarancja i tak jest na 24 m-ce więc będę miał spokój (dla uszu też:) ) bo najciszej było przy 2500 obr/min ale z drugiej strony jazda przez tunele była największą frajdą - wyłączone radio, otwarte szyby i delektowanie się brzmieniem V6-tki :) ... a stary końcowy wydech może uda mi się w jakimś stopniu zregenerować ale czy będzie warto to się okaże po wymianie.
radzik8313 - 18-09-2010, 13:43

ja wyciolem katalizator i i wstawilem 2 strumiennice, zauwazylem ze spalanie nie zmienilo sie a nawet wydaje mi sie ze mniej pali a co do jakosci to dzwiek jest niesamowity bo dmucha jak nalezy i lepsze ma odejscie ,
Anonymous - 18-09-2010, 16:00

już problem rozwiązany...wydech poskładany... teraz jakoś dziwnie mi się jeździ, cicho w środku w porownaniu z tym co było (wtajemniczeni słyszeli jak mój wydech pracował) ale jak mi sie cisza znudzi to w każdej chwili można wrócić do pierwotnej wersji :)
Zajc3w - 19-09-2010, 11:41

jak chcesz się delektować dźwiękiem V6stki w pełni to odkręć wydech i zostaw same kolektory. :twisted: . Przy wymianie plecionki jechałem kawałek w taki sposób - "check" się zapala od razu po odpaleniu ale wrażenia akustyczne niezapomniane.
lukasz12 - 19-09-2010, 12:40

Zajc3w napisał/a:
jak chcesz się delektować dźwiękiem V6stki w pełni to odkręć wydech i zostaw same kolektory. :twisted: .
Mam cichą nadzieję że napisałes to ironicznie :)
Bo może kierowca się delektuje, gorzej dla tych co stoją na ulicy...

Anonymous - 19-09-2010, 13:41

Zajc3w, akurat miałem okazję uruchomic swoje auto bez tłumików i hałasuje na wolnych obrotach jak jakies rasowe ferrari :) wiem, że tu nie ma co porównywać :) ...lukasz12 ma rację, Ci co stoją na ulicy raczej będą przeciwni, hałas jest straszny
lukasz12 - 19-09-2010, 14:28

Ze swoich doświadczeń powiem tak...najlepiej byłoby dorwać oryginalny tłumik tylko oczywiście nowy...wiem jak chodzi Sigma z w miare dobrym oryginalnym tłumikiem, wiem jak z mocno zużytym, wiem jak chodzi z oryginalnym, ale bez katalizatora i wiem jak chodzi na polskim zamienniku (niezłym jak za te pieniadze). Ogólnie oryginał jest wg. mnie idealny - mruczy cicho kiedy trzeba,brzmi soczyście (ale bez przesady) jak przyciśniesz. Nieźle też chodzi oryginał bez katalizatora (z przelotową rurą) przy daniu ostro w palnik (bardzo soczysty, rasowy dźwiek, przypomina troche ten z Porsche 911), ale ciutkę za głośno na dłuższą metę przy spokojnej jeździe. Najlepsze rozwiązanie - aktywny wydech z elektrycznie sterownym przełącznikiem, tak jak w 3000GT :)
Zajc3w - 19-09-2010, 22:56

lukasz12 napisał/a:
Zajc3w napisał/a:
jak chcesz się delektować dźwiękiem V6stki w pełni to odkręć wydech i zostaw same kolektory. :twisted: .
Mam cichą nadzieję że napisałes to ironicznie :)
Bo może kierowca się delektuje, gorzej dla tych co stoją na ulicy...

Oczywiście ze ironicznie, kierowca po 5 minutach też miałby dosyć. :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group