To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Archiwum - [Carisma] Kilka pytań o carisme

csjay - 14-09-2010, 10:31
Temat postu: [Carisma] Kilka pytań o carisme
Witam zastanawiam się nad kupnem carismy 1. Na co mam zwrócić uwagę przy kupnie tego samochodu?? Gdzie on najmocniej rdzewienie i czy w ogóle rdzewieje?? Jaki silnik jest do tej kasty najlepszy?? Nie chodzi mi o moc szybkość tylko żebym mógł spokojnie wyprzedzić tira i był w miarę ekonomiczny. Gdzieś przeczytałem że carisma nielubi gazu czy to prawda?? Czy jest jakiś model silnika co go nielubi?? Ostatnie poje pytani :) Gdzieś przeczytałem że jak wymieni się radio na nie oryginalne to znika temperatura z wyświetlacza czy to prawda i jak z tym można sobie poradzić?? Jak są jakieś podobne tematy to proszę o linki. Pozdrawiam i Z góry dzięki za pomoc.
j-rules - 14-09-2010, 11:32

Cytat:
Gdzieś przeczytałem że carisma nielubi gazu czy to prawda?? Czy jest jakiś model silnika co go nielubi??

Nie zagazujesz praktycznie tylko silnika GDI (1.8 GDI)

Pozostale silniki czyli 1.6, 1.8 SOHC znosza gaz bez wiekszych problemow.

rzoberto - 14-09-2010, 11:50

j-rules ma rację silnika GDI nie warto gazować, poza tym sprawdź szczeliny czy są równe, czasami brak oznaczeń może wskazać na ewentualne próby remontowania, posłuchaj silnika
Cezar - 14-09-2010, 11:51

csjay napisał/a:
Gdzieś przeczytałem że jak wymieni się radio na nie oryginalne to znika temperatura z wyświetlacza czy to prawda i jak z tym można sobie poradzić??

Takie cyrki to tylko w wersji po lifcie - po 1999r :wink:
csjay napisał/a:
Gdzie on najmocniej rdzewienie i czy w ogóle rdzewieje?

Ogladalem ostatnio kilka Carism, byly w roznym stanie tech., ale tylko jedna miala male ogniska rdzy. Sprawdz tylna klape, tam gdzie przykrecone sa plastikowe oslonki oswietlenia tablicy, sporadycznie pod wlewem paliwa.

Ulf - 15-09-2010, 10:01

w mojej Cari gra "nieoryginalne" radio, a komputer pokazuje temperaturę, godzinę, średnie spalanie, ilość km do przejechania na aktualnej ilości paliwa oraz średnią prędkość, co prawda przełączanie funkcji odbywa się podczas postoju, po przekreceniu stacyjki ale nie odpaleniu silnika można przełączać funkcje trzymając nieoznaczony przycisk na pod wyświetlaczem i klikając przycisk SET, to tak w skrócie ;) .
Nie działa z kolei linijka wyświetlająca nazwe stacji radiowej (ale to większość radii na swoim wyświetlaczu pokazuje).
Na forum jest gdzieś temat opisujący jak przełączać funkcje wyświetlacza, bez oryginalnego radia.
Dla mnie brak magicznego przycisku Disp. nie jest jakoś wielce uciążliwy, w zasadzie nie czuje potrzeby by poszukać oryginalne radio ;) .

Bardziej skup się na stanie technicznym auta niż na radiu ;)

Carisma ma raczej dobra zabezpieczenia antykorozyjne, u mnie trochę rudej było pod gumami od czujników otwarcia drzwi, ale kto normalny tam zagląda ? ;) koszt poprawek był znikomy - 50 zl :)

___________________________

edit: podobno w Carismach DID i TD sposób na zmianę funkcji komputera na wyświetlaczu nie działa :evil:

ppurgal - 17-09-2010, 21:48

Potwierdzam ze GDI nie opłaca sie gazować. Instalacja kosztuje ok 6-7 tysi. Co do silnika to ja mam 1,6 16V- 103KM i mogę polecić. Cichy ekonomiczny silniczek.
Saqu - 18-09-2010, 17:23

csjay napisał/a:
Na co mam zwrócić uwagę przy kupnie tego samochodu??

Szczeliny, spasowanie poszczególnych elementów, podjechać na stację diagnostyczną na trzepaki, oznaczenia szyb, tutaj jest cyferka w na samym dole oznaczenia, która informuje kiedy szyba była zrobiona, ostatnio jak oglądałem cari to spotkałem się z tym, że sprzedający twierdził, że jest ona z 2001, czyli powinien być silnik DiD a był zwykły TD, jeszcze miał taką wypasioną naklejke na klapie (po złej stronie) "TDI", śmiać się chciało :D i oznaczenia na szybie mówiły, że: przednia szyba jest z 2004r, reszta z 1999r :D ale sprzedający twierdził swoje :D , o reszcie wspomnieli przedmówcy ;)

ciemnosc007 - 27-12-2010, 20:54

GDI niepolecam ponieważ nieizie zagazować (za wysoka temperatura na gazie wytapie wtryskiwacz co powoduje ze są BEJT). co do paliwowych silników to się niewypowiem bo niejeździłem takimi a co do dizelków to polecam1,9 TD ponieważ w warsztacie poza wymianą olei to nic w nich się neidzieje w przeciwieństwie do 2,0 DID
Saqu - 27-12-2010, 21:20

ciemnosc007 napisał/a:
do 2,0 DID


jeździłeś taką carismą że wiesz o tym? :)

pozaty cari były 1.9 Di-D

taurus2 - 07-01-2011, 17:14

csjay,
Przy zakupie warto mieć przy sobie lakiernika i dobrego mechanika, zwłaszcza takiego który zna silnik GDI. Ten typ silnika zachowuję się inaczej niż przeciętny silni.
Zwróć uwagę na zawieszenie, wydech, pytaj kiedy były wymieniana podzespoły, rozrząd i płyny. Jeżeli są na to rachunki to oki, jeżeli nie to musisz nastawić się na kilka wydatków. Kupując auto nie ufaj sprzedającemu na słowo, podjedź do stacji diagnostycznej lub serwisu. Za kilka złotych obejrzą dokładnie.

Co do gazu to już się koledzy wypowiedzieli. Sekwencja do tego typu silników kosztuje 7-9 tyś i jest to mieszanka ok. 80% gazu i 20% benzyny, inaczej załatwisz wtryskiwacze.

Możesz poczytać http://www.motofakty.pl/a...isma_gdi_2.html

[u]Na temat gazu, cytat z innego forum[/u] :
"ten samochod jak wiesz ma wtrysk bezporsedni benzyny wtryskiwacz jest w komorze spalania , wiec ci powiem tak byly juz proby zalozenia gazu , na 2 generacji byly caly czas strzaly w kolektor . na sekwencji dziala super ale .... jak domsylasz wtryskiwacz jest w komorze spalania tam jest duza temperatura , wtryskiwacz jest chlodzony benzyna .... i podczas pracy na gazie sie zapika , znam auto ktore ma gaz w gdi to 100 km robi na gazie potem 30 na benzynie i tak w kolo , bo inaczej wryskiwacze padna na amen . z hollandi zrobili taki patent ze auto chodzi na gazie ale 95 dawki to gaz 5% benzyna , silnik chodzi i na gazie i na benzynie jednoczesnie . benzyna oczywiscie po to by wtryskiwacze nie padle. mozesz tez olalc jezde na benzynie sa tez sekwencje ktore mozesz palic z gazu.

ale ogolnikowo gra nie warta swieczki"


ALE jest też cytat :
"Największym atutem Mistrala jest jednak jego uniwersalność: system można stosować w każdym aucie, nawet takim, którego silnik wyróżnia się wysokim stopniem technicznego zaawansowania (np. jednostki doładowane, 16- i 20-zaworowe, z bezpośrednim wtryskiem benzyny FSI/ IDE/GDI/D-4, biturbo) i to bez konieczności programowania sterownika.

LPi Vialle - gaz LPG dostarczany jest bezpośrednio do komory spalania (nad denko tłoka, jak we wtrysku bezpośrednim benzyny) w stanie ciekłym, a nie jak we wcześniejszych systemach, do układu dolotowego. Po latach badań i testów holenderska firma Vialle zaproponowała obecnie najnowocześniejszy system wtrysku gazu o parametrach porównywalnych z najlepszymi rozwiązaniami wtrysku benzyny. W LPi Vialle gaz w stanie płynnym nie jest już odparowywany (całkowity brak parownika-reduktora), lecz wtryskiwany w fazie ciekłej do kolektora dolotowego silnika. Przy okazji efekt chłodzący rozprężanego gazu powoduje wyższy stopień wypełnienia cylindrów (czyli wzrost mocy silnika powyżej 5.500 obr./min, co wynika z badań firmy LTA Polonia).


Pozdrawiam i życzę udanego zakupu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group