Sigma/Diamante Techniczne - Jaki olej do skrzyni manualnej?? sigma 24v
radzik8313 - 18-09-2010, 13:40 Temat postu: Jaki olej do skrzyni manualnej?? sigma 24v witam Mam sigme 92 rok. i tak pomyslalem ze warto bylo by wymienic olej w skrzyni, jak sie domyslam jakis polsyntetyk >??
1. czy moge zalac to olejem hipol polsyntetyk 75w90??
2. ile wchodzi oleju do takiej skrzyni?? czy lac az przeleje sie przez srube wlewowa??
Zajc3w - 19-09-2010, 11:34
cześć.
zacytuję serwisówkę:
Kod: | Recommended Lubrication . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Hypoid gear oil,SAE 75W-85W API GL-4.
- Quantity . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2.0 litres. |
Ja zalałem olej COMA 75w-85W i jest OK cena z tego co pamiętam 8 zł wyższa niż hipol, a rozlewany w UK.
wojtas - 19-09-2010, 11:38
Haczy tójka w krzyni manualnej
radzik8313 - 20-09-2010, 13:30
dzieeki z apomoc,,, no wlasnei u mnie zgrzyta 2 ,kupilem sigme to zgrzytala , jezdzilem az sie zrobila dziura, kupilem skrzynie po regeneracji pojezdzilem z 8 msc nicnie zgrzytalo az sie mechanizm roznicowy rozwalil i sie zablokowala. teraz kupilem nastepna miala byc extra lux perfekcyjna, majatek 1800 zl z przesylka i co ?? zalozylem nowy kpl sprzeglowy i wraz zgrzyta, kazal mi koles zalac byle jakim olejem zrobic jakies 600km i wymienic na jakis pol syntetyk , po wymianie nadal zgrzyta....by tu h....
wojtas - 20-09-2010, 13:40
jak masz trzy skrzynie. To możesz z nich poskładać jedną idealną. Przynajmniej ja tak bym zrobił.
zbyszek05 - 20-09-2010, 16:15
ad1- możesz zalać hipolem 75w90 - lecz najpierw zalej go na przepłukanie - lecz skoro już przepłukałeś ???
ad2 - skrzynka mieści 2litry oleju wlewasz aż się przeleje przez otwór którym wlewasz olej
Co do zgrzytania - jak wyżej w poście - wymien synchro to przestanie lub tak jak wojtas napisał - z 3 zrób 1 perfekcyjną .
A tak z ciekawości - od zgrzytania zrobiła ci się dziura??? Z tego co wiem ...gdy zgrzyta to nawala synchronizator ale to tylko przy wkładaniu biegu ...moze zgrzytał dyferencjał ?
Zajc3w - 23-09-2010, 18:05
zbyszek05 napisał/a: |
ad2 - skrzynka mieści 2litry oleju wlewasz aż się przeleje przez otwór którym wlewasz olej
|
wlewasz 2 litry i olej jest ok 2 cm poniżej górnej krawędzi wlewu , warunek - wypoziomowany(płaski parking) samochód.
Na synchronizatory żadne oleje i specyfiki nie pomogą. Albo złóż z 3 jedną za radą Wojtasa albo poszukaj na ebayu zestawu regeneracyjnego skrzyni. za 250-300 USD z przesyłką masz wszystkie synchro i łożyska nowe, czasem nawet niektóre nakrętki. Tylko uważać trzeba bo były 2 wersje skrzyń F5M33, różnica to ilość wpustów półosi i wymiary pierścieni synchronizatorów.
zbyszek05 - 24-09-2010, 20:05
Tak ...moja różniła się od tej co kupiłem od sławka właśnie ilością zębów
radzik8313 - 25-09-2010, 09:01
no dobra. ja teraz wymienilem skrzynie i odkrylem ze obecna rozni sie m.i.n tym ze nie ma wyjscia na czujnik wstecznego?? bo od gory w skrzyni starej mialem jedna kostke cZuujnik a drugi byl z boku obudwa na takie same kostki,. w obecnej skrzyni jest tylko ta od gory a kabel z kostka na ktrorej jest napisane 1sw (chyba tak) lata sobie luzno. i co ciekawe oba przewody pasuja w jedna kostke , ale podpinalem jeden i drugi i nie zauwazylem rzadnej roznicy, ani tez żadnych zmian...
a czy ta ilosc zebow przy wymianie calej skrzyni ma wplyw na calosc??
Zajc3w - 27-09-2010, 18:19
Półosie wtedy nie pasują.
Skrzynia oznaczona :
- F5M33-2-SNZJ ma 27 zębów na półosi
- F5M33-2-SNQJ ma inną ilość , jaką ? - na szybko nie znalazłem
lukasz12 - 27-09-2010, 20:41
Skrzynia oznaczona :
- F5M33-2-SNZJ ma 27 zębów na półosi
- F5M33-2-SNQJ ma inną ilość , jaką ? - na szybko nie znalazłem[/quote]
Chyba 25 zębów bo takie informacje "krążą" po sieci. Analogicznie jest w przypadku automatu. 25 (starsze) i 27 (nowsze)
|
|
|