[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Co daje spoiler na klapę ?
$iwy - 18-09-2010, 19:22 Temat postu: Co daje spoiler na klapę ? Mam małe pytanko - szczególnie do tych posiadaczy Lancera sedana którzy zamontowali do swoich aut spoiler na tylną klapę. Ja właśnie jestem po takiej operacji (mam zamontowany obecnie tzw. duży typ sportowy) i chcę zapytać innych o odczucia z jazdy. Spoiler zamontowałem przede wszystkim po to aby poprawić estetykę tyłu auta nie spodziewałem się niczego innego (nie jest przecież wielkich rozmiarów). Jednak po przejechaniu się samochodem z prędkością autostradową (na autostradzie oczywiście ) wydaje mi się - powtarzam -wydaje mi się że auto jest nieco stabilniejsze - lepiej trzyma kierunek jazdy ale jednocześnie ma chyba większe opory powietrza. Przejechałem się na razie tylko raz - i jestem na razie na świeżo ze swoimi odczuciami.
Czy rzeczywiście tego typu spoiler może coś zmienić w tego typu aucie , jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy ?
piomic - 18-09-2010, 19:38
Wprawdzie ja mam ten niski więc wysoki może dawać co innego, ale myślę, że +100 do lansu to wszystko.
gzesiolek - 18-09-2010, 19:59
i latwiej zatrzasnac bagaznik...
Radowan - 19-09-2010, 02:45
Tylny spojler uspokaja trochę strugę powietrza wychodzącą za samochód.
Poza tym daje siłę dynamiczną dociskającą tył auta do jezdni.
W EVO przy około 140km/h spojler tylny dawał około 19-20kG dynamicznej siły.
Czy to wiele czy nie, to zależy. Auto na pewno jest nieco stabilniejsze i pewniejsze w prowadzeniu.
jaca71 - 19-09-2010, 02:50
EVO ma napędzane także tylne koła - dodatkowy docisk to plus w tym przypadku. A w cywilnym, przednionapędowym, lekko podsterownym Lancerze czy ma to aż takie znaczenie? Raczej wątpię
krzychu - 19-09-2010, 08:33
jaca71 napisał/a: | EVO ma napędzane także tylne koła - dodatkowy docisk to plus w tym przypadku. A w cywilnym, przednionapędowym, lekko podsterownym Lancerze czy ma to aż takie znaczenie? Raczej wątpię |
Ale jak przyjdzie co do czego np. szybka szykana przy 130km/h może się to parę kg z tyłu przydać, a auto wtedy może przestać być podsterowne szczególnie przy powrocie.
Radowan - 19-09-2010, 08:37
Ej no
Nawet jak nie masz napędu na tylne koła to dodatkowy docisk zawsze coś daje.
Mieć trochę kilogramów przy lekkim tyle, który ma tendencję do latania, troszkę jakby uspokaja.
Tyle, że przy prędkościach u nas rzadko osiągalnych.
Przy mniejszych jest nieodczuwalna zmiana.
Ale za to ładnie wygląda, bo Lancer z gołą d... mi się nie podoba. Ale gusta są różne
gem1 - 19-09-2010, 09:51
dla przednionapędówki, docisk z tytułu pędzących mas powietrza działających na dobrze wyprofilowany spojler, plus opony o zmiejszonych oporach toczenia = mniejsza strata energi i oczywiscie to co koledzy wyżej napisali - tył tak nie lata..., a wiadomo, że lata, bo rozłożenia mas niestety jest dalekie od 50/50
pozdro
racer1972 - 19-09-2010, 10:00
No w SB spojler jest solidnych rozmiarów W każdym aucie powyżej 120-140 km/h daje docisk aerodynamiczny a wielkość jest dobierana indywidualnie i nie wiem co ma rodzaj napędu do rzeczy...
gem1 - 19-09-2010, 10:07
co ma do rzeczy?... więc panuje taki front myślowy, że skoro nie jest to docisk na oś napedzającą, to ..szkoda zachodu.. o słuszności takiego kierunku myślenia, się nie wypowiadam..bo szkoda zachodu
racer1972 - 19-09-2010, 14:06
Jak dla mnie to elementarna fizyka... Jeśli spojler jest odpowiednio dobrany oraz umiejscowiony to działa zawsze i w każdym aucie przy większych prędkościach... i nie chodzi tu o żadną stratę energii a zwykły docisk...
Luk - 19-09-2010, 16:18
racer1972 napisał/a: | Jeśli spojler jest odpowiednio dobrany oraz umiejscowiony to działa zawsze i w każdym aucie przy większych prędkościach... i nie chodzi tu o żadną stratę energii a zwykły docisk... |
Tylko że w SB spoiler ma inne zadanie - wcale nie bezpośrednio docisk, tylko oderwanie strug powietrza od klapy, żeby nie zawijały się pod tył, podnosząc go. Czyli nie tyle docisk, co brak podnoszenia
fargo - 19-09-2010, 18:46
gzesiolek napisał/a: | i latwiej zatrzasnac bagaznik... |
Nie wspominając jak łatwo się go otwiera przy pomocy spojlera
Anonymous - 19-09-2010, 19:03
nie wiem jak jest w lancerze ale w carismie spojler dawal mi lepsza widocznosc i poczucie odleglosci przy parkowaniu tylem, nic pozatym
jaca71 - 20-09-2010, 08:57
gem1 napisał/a: | co ma do rzeczy?... więc panuje taki front myślowy, że skoro nie jest to docisk na oś napedzającą, to ..szkoda zachodu.. o słuszności takiego kierunku myślenia, się nie wypowiadam..bo szkoda zachodu |
racer1972 napisał/a: | ak dla mnie to elementarna fizyka... Jeśli spojler jest odpowiednio dobrany oraz umiejscowiony to działa zawsze i w każdym aucie przy większych prędkościach... i nie chodzi tu o żadną stratę energii a zwykły docisk... |
Pewnie że szkoda zachodu Bo spojlery montowane w cywilnych, przednionapędówkach to tylko element ozdobny Nie jest dobrze dobrany by dociskać tylko dobrze dobrany by dobrze wyglądać.
W samochodach tylnonapędowych, sportowych z dużą mocą dociskają by zwiększyć siłę tarcia (wzór dostępny w podręcznikach do 6 klasy podstawowej). Zauważcie że w takich porshawkach spojlery podnoszą się już od około 60km/h
|
|
|