To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Charakterystyka silnika 1.6 MIVEC - poszukuję

lichy - 06-10-2010, 16:40
Temat postu: Charakterystyka silnika 1.6 MIVEC - poszukuję
Czy ma ktoś może charakterystykę (wykresy mocy i momentu) nowego silnika 1.6 MIVEC albo namiary, gdzie to w necie znaleźć?
...jakoś nie udało mi się wyszukać :(

gzesiolek - 06-10-2010, 17:57

lichy, stawiam ze bedzie bardzo podobna do 1,5, odrobine wyzszy moment na calosci obrotow i pik momentu i mocy w maksie...
no ale poszukam...

Trik - 06-10-2010, 20:35

lichy napisał/a:
jakoś nie udało mi się wyszukać

A weź i zerknij w katalog ASX i będziesz miał wyniki :roll: Same paramatry zapewne są dobre, oczywiście nie dla każdego, jedynie nalezy sie liczyć z innym zestrojeniem skrzyni biegów niż w 1,5. Jeśli Lancer z 1,6 dostanie skrzynię od ASX z 1,6 to IMO pupcia blada :twisted: 5 ty bieg to jakiś rekreacyjny a jedynka tak samo krótka jak 1 w dizlu 1,8 tylko do ruszania. Sam czekam na jazdę próbną tym Lancerem. Pewnie lada tydzień to sie stanie. :mrgreen:

lichy - 06-10-2010, 20:47

Trik napisał/a:
A weź i zerknij w katalog ASX i będziesz miał wyniki


...a zerkłem byłem w rzeczony katalog i to czas już temu jakiś, a jakże, alem niczego poza wykresami dizla 1.8 nie przyuważył. Hej! :)

tomekrvf - 10-10-2010, 21:21


Trik - 10-10-2010, 21:46

tomekrvf, Dzięki. Fakt faktem że mi sie jedynie wydawało że widziałem gdzieś taki wykres. Prośba do MMC niech ktoś to wreszcie umieści tam gdzie trzeba na stronie. :twisted:
Wygląda to normalnie jak na 10% różnicy :biggrin: .
Zastanawia mnie jednak jedna kwestia. Jaka będzie skrzynia biegów i jak zestopniowana w stosunku do tej z 4A91? Jeśli to ta sama co z 4A91 to raczej dobrze, ale jeśli to ta z ASX to kalepitus, jak już pisałem w innym poście :cry: . "Niestety" nawet NiQa ze swoim 1,6 lepiej przyspiesza na 5-tce niż ASX.

lichy - 10-10-2010, 22:17

tomekrvf, dzięki, o to mi chodziło

Trik napisał/a:
Zastanawia mnie jednak jedna kwestia. Jaka będzie skrzynia biegów i jak zestopniowana w stosunku do tej z 4A91?


Przełożenia dla silnika 1.5 (4A91) - źródło - katalog:

1 - 3.307
2 - 1.913
3 - 1.310
4 - 0.970
5 - 0.810
R - 3.230
przekładnia główna - 4.529

Przełożenia dla silnika 1.6 (4A92) - źródło - dealer:

1 - 3.727
2 - 1.947
3 - 1.343
4 - 0.976
5 - 0.804
R - 3.727
przekładnia główna - 4.052

moku - 21-10-2010, 00:06
Temat postu: Nowy Lancer 1,6 117KM Warto?
Widzieliście dane techniczne i ceny Lancera z nowym silnikiem benzynowym 1,6 117KM? Nie ma dużych różnic w porównaniu z silnikiem 1,5. Czy więc warto? Ca sądzicie?
Trik - 21-10-2010, 00:54

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=57035
Odpowiedzi kilka na twoje pytanie znajdzież w linku, dział techniczny. Jest kilka wątpliwości, przynajmniej ja je mam, a bez jazdy próbnej nierozbiriosz. Zostaje czekać do nowego roku, bo chyba w tym czasie można się go spodziewać w salonach.

PS Proszę Moda o scalenie, bo chyba wypada.

lichy - 21-10-2010, 00:59
Temat postu: Re: Nowy Lancer 1,6 117KM Warto?
moku napisał/a:
Widzieliście dane techniczne i ceny Lancera z nowym silnikiem benzynowym 1,6 117KM? Nie ma dużych różnic w porównaniu z silnikiem 1,5. Czy więc warto? Ca sądzicie?


Widzieliśmy.
Różnic dużych nie ma, ale i cena nie wiele większa:
INFORM - 1.6 droższy od 1.5 o 2.550 PLN, ale uwzględniając to, że w wersji INFORM 1.5 za system ASTC trzeba dopłacić 2.000 PLN (w pozostałych wersjach jest w standardzie bez dopłaty), to różnica w cenie wychodzi tylko 550 PLN.
INVITE - 1.6 droższy od 1.5 o 650 PLN.
Porównania dokonałem oczywiście bez uwzględnieniu obecnego rabatu wyprzedażowego na model 1.5 (8.000 PLN).
Ja sądzę, że warto... poczekać... aż pojawi się rabat na model 1.6, a nastąpi to jak sądzę niebawem.
Już w tej chwili ciężko znaleźć nowego 1.5 (koniec produkcji) w sieci sprzedaży MMC.

Ja w każdym razie jestem zdecydowany trochę poczekać, ale mnie się nie śpieszy :mrgreen:

jaca71 - 21-10-2010, 01:15

Trik napisał/a:
PS Proszę Moda o scalenie, bo chyba wypada.

Skoro wypada to prośba spełniona...

ostry85 - 07-12-2011, 00:30

Wykres znajduje się w artykule porównującym 1.8 do 1.6, nie odwrotnie ;)
http://moto.onet.pl/16462...kul.html?node=3

gzesiolek - 07-12-2011, 12:57

Zaskoczyly mnie w tych wykresach dwie rzeczy:
1) plaskosc wykresu momentu w 1,8... jezdzac nie podejrzewalem go o taki wysoki moment przy niskich obrotach...
2) gwaltowny spadek mocy w 1,6 po przekroczeniu 5600 rpm... podejrzanie to wyglada...

jaca71 - 07-12-2011, 14:57

gzesiolek napisał/a:
1) plaskosc wykresu momentu w 1,8... jezdzac nie podejrzewalem go o taki wysoki moment przy niskich obrotach...

Mnie się wydaje że tu jest płaski:
http://imageshack.us/phot...04/lancer1.jpg/
:P

A w szkole nie uczyli że na przyspieszenie wpływa moc nie moment?

gzesiolek - 07-12-2011, 16:20

jaca71, to Twoj?
calkiem calkiem...

a co do przyspieszenia znajdz mi gdzie o nim pisalem...
od momentu zalezy jak przy wzroscie obrotow wzrasta moc... czy jednak spalem na tych lekcjach?
a jednak na niskich obrotach ta moc wydaje sie w 1,8 rosnac wolniej niz na wysokich ;) takie wrazenie i o tym wrazeniu napisalem... :mrgreen:
...a przyspieszenie wynika z tej mocy wiec moze miec wplyw na wrazenie... ale to juz wyczytales miedzy wierszami... :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group