[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Charakterystyka silnika 1.6 MIVEC - poszukuję
lichy - 06-10-2010, 16:40 Temat postu: Charakterystyka silnika 1.6 MIVEC - poszukuję Czy ma ktoś może charakterystykę (wykresy mocy i momentu) nowego silnika 1.6 MIVEC albo namiary, gdzie to w necie znaleźć?
...jakoś nie udało mi się wyszukać
gzesiolek - 06-10-2010, 17:57
lichy, stawiam ze bedzie bardzo podobna do 1,5, odrobine wyzszy moment na calosci obrotow i pik momentu i mocy w maksie...
no ale poszukam...
Trik - 06-10-2010, 20:35
lichy napisał/a: | jakoś nie udało mi się wyszukać |
A weź i zerknij w katalog ASX i będziesz miał wyniki Same paramatry zapewne są dobre, oczywiście nie dla każdego, jedynie nalezy sie liczyć z innym zestrojeniem skrzyni biegów niż w 1,5. Jeśli Lancer z 1,6 dostanie skrzynię od ASX z 1,6 to IMO pupcia blada 5 ty bieg to jakiś rekreacyjny a jedynka tak samo krótka jak 1 w dizlu 1,8 tylko do ruszania. Sam czekam na jazdę próbną tym Lancerem. Pewnie lada tydzień to sie stanie.
lichy - 06-10-2010, 20:47
Trik napisał/a: | A weź i zerknij w katalog ASX i będziesz miał wyniki |
...a zerkłem byłem w rzeczony katalog i to czas już temu jakiś, a jakże, alem niczego poza wykresami dizla 1.8 nie przyuważył. Hej!
tomekrvf - 10-10-2010, 21:21
Trik - 10-10-2010, 21:46
tomekrvf, Dzięki. Fakt faktem że mi sie jedynie wydawało że widziałem gdzieś taki wykres. Prośba do MMC niech ktoś to wreszcie umieści tam gdzie trzeba na stronie.
Wygląda to normalnie jak na 10% różnicy .
Zastanawia mnie jednak jedna kwestia. Jaka będzie skrzynia biegów i jak zestopniowana w stosunku do tej z 4A91? Jeśli to ta sama co z 4A91 to raczej dobrze, ale jeśli to ta z ASX to kalepitus, jak już pisałem w innym poście . "Niestety" nawet NiQa ze swoim 1,6 lepiej przyspiesza na 5-tce niż ASX.
lichy - 10-10-2010, 22:17
tomekrvf, dzięki, o to mi chodziło
Trik napisał/a: | Zastanawia mnie jednak jedna kwestia. Jaka będzie skrzynia biegów i jak zestopniowana w stosunku do tej z 4A91? |
Przełożenia dla silnika 1.5 (4A91) - źródło - katalog:
1 - 3.307
2 - 1.913
3 - 1.310
4 - 0.970
5 - 0.810
R - 3.230
przekładnia główna - 4.529
Przełożenia dla silnika 1.6 (4A92) - źródło - dealer:
1 - 3.727
2 - 1.947
3 - 1.343
4 - 0.976
5 - 0.804
R - 3.727
przekładnia główna - 4.052
moku - 21-10-2010, 00:06 Temat postu: Nowy Lancer 1,6 117KM Warto? Widzieliście dane techniczne i ceny Lancera z nowym silnikiem benzynowym 1,6 117KM? Nie ma dużych różnic w porównaniu z silnikiem 1,5. Czy więc warto? Ca sądzicie?
Trik - 21-10-2010, 00:54
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=57035
Odpowiedzi kilka na twoje pytanie znajdzież w linku, dział techniczny. Jest kilka wątpliwości, przynajmniej ja je mam, a bez jazdy próbnej nierozbiriosz. Zostaje czekać do nowego roku, bo chyba w tym czasie można się go spodziewać w salonach.
PS Proszę Moda o scalenie, bo chyba wypada.
lichy - 21-10-2010, 00:59 Temat postu: Re: Nowy Lancer 1,6 117KM Warto?
moku napisał/a: | Widzieliście dane techniczne i ceny Lancera z nowym silnikiem benzynowym 1,6 117KM? Nie ma dużych różnic w porównaniu z silnikiem 1,5. Czy więc warto? Ca sądzicie? |
Widzieliśmy.
Różnic dużych nie ma, ale i cena nie wiele większa:
INFORM - 1.6 droższy od 1.5 o 2.550 PLN, ale uwzględniając to, że w wersji INFORM 1.5 za system ASTC trzeba dopłacić 2.000 PLN (w pozostałych wersjach jest w standardzie bez dopłaty), to różnica w cenie wychodzi tylko 550 PLN.
INVITE - 1.6 droższy od 1.5 o 650 PLN.
Porównania dokonałem oczywiście bez uwzględnieniu obecnego rabatu wyprzedażowego na model 1.5 (8.000 PLN).
Ja sądzę, że warto... poczekać... aż pojawi się rabat na model 1.6, a nastąpi to jak sądzę niebawem.
Już w tej chwili ciężko znaleźć nowego 1.5 (koniec produkcji) w sieci sprzedaży MMC.
Ja w każdym razie jestem zdecydowany trochę poczekać, ale mnie się nie śpieszy
jaca71 - 21-10-2010, 01:15
Trik napisał/a: | PS Proszę Moda o scalenie, bo chyba wypada. |
Skoro wypada to prośba spełniona...
ostry85 - 07-12-2011, 00:30
Wykres znajduje się w artykule porównującym 1.8 do 1.6, nie odwrotnie
http://moto.onet.pl/16462...kul.html?node=3
gzesiolek - 07-12-2011, 12:57
Zaskoczyly mnie w tych wykresach dwie rzeczy:
1) plaskosc wykresu momentu w 1,8... jezdzac nie podejrzewalem go o taki wysoki moment przy niskich obrotach...
2) gwaltowny spadek mocy w 1,6 po przekroczeniu 5600 rpm... podejrzanie to wyglada...
jaca71 - 07-12-2011, 14:57
gzesiolek napisał/a: | 1) plaskosc wykresu momentu w 1,8... jezdzac nie podejrzewalem go o taki wysoki moment przy niskich obrotach... |
Mnie się wydaje że tu jest płaski:
http://imageshack.us/phot...04/lancer1.jpg/
A w szkole nie uczyli że na przyspieszenie wpływa moc nie moment?
gzesiolek - 07-12-2011, 16:20
jaca71, to Twoj?
calkiem calkiem...
a co do przyspieszenia znajdz mi gdzie o nim pisalem...
od momentu zalezy jak przy wzroscie obrotow wzrasta moc... czy jednak spalem na tych lekcjach?
a jednak na niskich obrotach ta moc wydaje sie w 1,8 rosnac wolniej niz na wysokich takie wrazenie i o tym wrazeniu napisalem...
...a przyspieszenie wynika z tej mocy wiec moze miec wplyw na wrazenie... ale to juz wyczytales miedzy wierszami...
|
|
|