[96-02]Colt CJ0 - check engine w Colcie 1,3 98r
soliter - 07-10-2010, 13:13 Temat postu: check engine w Colcie 1,3 98r witam
jestem nowym użytkownikiem forum, tak więc jeśli popełniłem jakiś błąd proszę o wybaczenie
mam taki problem zapaliła mi się kontrolka check engine w Colcie 1,3 98r po wizycie w warsztacie zaoferowano mi termin najbliższy za tydzień, a znalazłem interfejs INTERFEJS ELM 327 v1.3a BLACK z wtyczką OBD-II czy on będzie pasował do mojego auta? oraz jakie oprogramowanie jest mi potrzebne, aby odczytać te błędów?
KaWu - 07-10-2010, 13:22
soliter, podjedź jutro na "strefę" o godz. 15ej a pokaże ci jak odczytać błędy u Ciebie bez w/w interfejsu.
PS. W/w interfejs nie będzie pracował u Ciebie - nie masz OBDII.
Starion - 08-10-2010, 12:42
Moment, bo ja tak sobie zacząłem czytać o tym ELM-327 bo też tak powolutku szukam czegoś takiego i się zastanawiam dla czego miałby NIEdziałać z naszymi Coltami? Obsługuje OBD-II które nam zdaje się sprytne japońskie rączki zamontowały i współpracuje za standardem ISO9141-2 - czy to nie ten standard był używany w Mitsu od 1996 roku w tym w serii CJ/CK?
Zaglądnąłem u siebie do wtyczki pod kierownicą i ma 16PIN czyli jest taka:
Tak więc jest to OBD-II a rozpiska PINów w nim wygląda tak:
16 pin
1 Diagnosis control line - all serial communication with electronic equipment (grey red)
2 J1850 (+) line
3 Suspension - ECS control
4 Ground (black)
5 Chassis ground (black)
6 Transmission - ELC-4/5AT automatic transmission control (yellow blue)
7 ISO 9141 K-Line of engine control module (yellow)
8 ABS control module (yellow red)
9 ETACS control module (pulse signal only)
10 J1850(-) line
11 Air conditioner (full auto AC) control module (brown)
12 Airbag and other safety systems control module (yellow black)
13 ASC Cruise Control
14 Vehicle speed signal (yellow white)
15 ISO 9141 L-Line
16 +12V power (brown red)
Co już doskonale znamy z łączenia Pin1 (DIAG) i Pin4 (MASA) kabelkiem żeby zczytać błędy kontrolką Chceck Engine. Teoretycznie ELM-327 posiada PINy:
2 J1850 Bus+
4 CGND Chassis ground
6 CAN High J-2284
7 K-LINE (ISO 9141-2 and ISO/DIS 14230-4)
10 J1850 Bus-
14 CAN Low J-2284
15 ISO 9141-2 L-LINE (ISO 9141-2 and ISO/DIS 14230-4)
16 +12v Battery power
Dla czego więc nie da się go użyć do zdiagnozowania Colta CJ? Co prawda CAN (Pin6 i Pin14) jest w nowszych autach ale jeśli ISO9141(2) (Pin7 i Pin15) jest faktycznie między innymi w naszych Coltach to czy problem nie leży jedynie po stronie doboru softu który poradzi sobie na PC z odczytem tego co mu kabelek dostarczy?
Chyba że jestem w mega błędzie i gdzieś w moim myśleniu popełniłem fatalny błąd. Wtedy poprosiłbym o poprawienie mnie najlepiej metodą łopatologiczną - jak krowie na miedzy
soliter - 09-10-2010, 08:24
co oznacza błąd nr 14?
londolut - 09-10-2010, 09:20
soliter, błąd położenia przepustnicy.
zbycho77 - 09-10-2010, 18:20
Starion napisał/a: | czy problem nie leży jedynie po stronie doboru softu który poradzi sobie na PC z odczytem tego co mu kabelek dostarczy? |
Starion jako ciekawostkę powiem ci, że mój znajomy mechanik (ten u którego wymieniałeś tłumiki) twierdził, że podłączał CJ pod komputer przez ELM 327 - mówił, że to była kwestia właściwego ustawienia portu. Ja jeszcze sobie z tym nie poradziłem
|
|
|