To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A]Kilka pytań po zakupie

Arturro-86 - 11-10-2010, 20:55
Temat postu: [EA2A]Kilka pytań po zakupie
Witam!
Od wczoraj jestem szczęśliwym (chociaż to się okaże...) posiadaczem Galanta EA2A z 1997r. w wersji sedan :P Zakupiony dzięki Waszej ogromnej pomocy :)
:arrow: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=56709
W związku z tym, mam kilka pytań, ponieważ ma on trochę "usterek"

1. spalone (tak myślę - nie sprawdziłem jeszcze, bo ciężki dostęp) postojówki - prawa przednia i prawa tylna. O ile już jakoś "wyczaiłem", jak wymienić tę, która jest z przodu (krzyżakowym śrubokrętem trzeba taką "obejme" chyba odkręcić :?: ), to nie wiem jak zabrać się za tył... chyba tylko zdjęcie lampy?
No i jakie żarówki do tego kupić (chodzi mi o oznaczenia), żebym mógł to już mieć na miejscu :biggrin:

2. nie świecące halogeny - żadnej reakcji na włącznik... w miarę swoich możliwości i tego, co pisało na skrzynce z bezpiecznikami, posprawdzałem te odpowiedzialne za przeciwmgielne przednie - bezpieczniki sprawne :doubt: Nie sprawdziłem jednak przekaźnika, bo ten "siedzi" mocniej, nie chciałem go nieumiejętne wyszarpać (zatrzaski rozchyliłem, ale dalej "siedzi")...
Czy to może być coś poważniejszego/kosztownego? Czy może to być wina włącznika? Tylne przeciwmgłowe działają :)

... nie sprawdzałem żarówek w halogenach - czy jeśli oby dwie by były spalone, to mogą być takie objawy?

3. koszmarnie zaparowany lewy reflektor - jakaś metoda na to? Dzisiaj zauważyłem niewielkie pęknięcie w okolicach mocowania reflektora - czy przez to może dostawać się wilgoć?

4. spalona żaróweczka w środku - z tyłu po lewej stronie. Jak ściągnąć tą plastikową "szybkę"? I jaka żarówka oczywiście tam pasuje :)

5. regulacja podświetlenia zegarów i Climatronica - kiedy zwiększam podświetlenie zegarów, to jaśnieją zegary i wyświetlacz LCD w Climatronicu, ale przygasa podświetlenie przycisków panelu Climatronica... czy to tak ma być? Bo w nocy to troche niewygodne :doubt:

6. olej - jest tam zalany Castrol 10W40, ale zastanawiałem się, czy można wlać syntetyk... na dniach przerabiam też auto na gaz (sekwencja), więc chciałem się zapytać, czy można "przejść" z teoretycznie "niższego" oleju, na "wyższy"? Przebieg: 182000 km, silnik suchy, oleju też nie bierze. Od wymiany jest tam ok. 5 tys. dopiero, ale chciałem wymienić sobie olej przed tymi wielkimi mrozami...
Warto? :)

Przepraszam, że tak się "rozjechałem", ale chcę porobić i mieć spokój :]

robertdg - 11-10-2010, 21:23

Arturro-86, sporo pisania, szybciej moznaby to chyba naprawic :D ;-)

1. przednie postojowki wymienia sie bez odkrecania niczego, gimnastyka reka i wymieniasz, tylko oprawka potrafi ciezko wychodzic. Tylne żarówki wymienia sie wykrecajac cala lampe od strony bagaznika, trzeba odchylic maskownice i wykrecic lampe 4 nakretki na klucz 10mm, ale zarowki sa specjalistyczne banki, ja mam u siebie takie w zapasie - nie w kazdym sklepie dostaniesz od reki - napewno dostaniesz w sklepie z czesciami do amerykanskich aut

2.zaczynamu od sprawdzenia zarowki i napiecia w kostce, dalsze dumanie nic nie wniesie

3.wyciagnac reflektor i sprawdzic czy nie jest gdzies pekniety, ewentualne pekniecia zakleic, albo wkleic ponownie klosz

4. lampka w kabinie na tylnym szerokim slupku :?: jezeli tak trzyma sie na zatrzaskach, podwadzic cieniutkim srubokrecikiem cala lampka wyskakuje, albo twardym nozem, co by nie pekl

5.jak zmniejszach poziom natezenia podswietlenia to wszystko powinno rownomiernie zmieniac swoj poziom oswietlenia w dol, analogicznie ze zwiekszaniem poziomu podswietlenia

6.warto

jak cos nie jasne pytaj smialo

Arturro-86 - 11-10-2010, 21:39

Od razu jaśniej się zrobiło :)

Jakbyś jeszcze mógł mi podać tylko te oznaczenia żarówek, żebym sobie je już jutro mógł zakupić i się z tym będę "bawił" :)

A z tą tylną lampą - jak to wyjmę (odkręcę), to późniejsze wkręcenie nie będzie miało takich efektów, że lampa będzie krzywo spasowana, czy coś takiego? Czy "wchodzi" bez problemu i nie trzeba jej jakoś ustawiać :?: :twisted:

Cytat:
4. lampka w kabinie na tylnym szerokim slupku jezeli tak trzyma sie na zatrzaskach, podwadzic cieniutkim srubokrecikiem cala lampka wyskakuje, albo twardym nozem, co by nie pekl
- rozumiem, że zdjęcie samej "szybki" nic nie da, zdejmuję (podważam) całą "lampkę"? I standartowe pytanie - jaka żarówka tam ma być (jeśli pamiętasz... akurat to nie jest konieczne do wymiany :doubt: )

Cytat:
6.warto
- mam nadzieje, że to będzie dobra decyzja :) Wymieniać przed, czy po założeniu LPG? Jeśli to ma jakieś znaczenie :?:

I jeszcze jedno, co mi się przypomniało - ile kosztuje uszczelka kolektora dolotowego (albo o-ring, bo nie wiem, co tam jest) :?: Bo przy instalacji LPG, chciałbym, żeby gazownik mi zdjął kolektor, wywiercił i wyczyścił z tych opiłków, które niewątpliwie się tam pojawią, a których ja bym w komorze spalania nie chciał mieć... :)

robertdg - 11-10-2010, 21:50

Arturro-86 napisał/a:
Jakbyś jeszcze mógł mi podać tylko te oznaczenia żarówek, żebym sobie je już jutro mógł zakupić i się z tym będę "bawił" :)
W21W http://carlamp.pl/produkt...=&Submit=Szukaj

są jedno(W21W) i dwuwłóknowe (W21/5W) żarówki całoszklane - tak najprościej nazwać

Tak np wyglądaja dwuwłóknowe:


Arturro-86 napisał/a:
A z tą tylną lampą - jak to wyjmę (odkręcę), to późniejsze wkręcenie nie będzie miało takich efektów, że lampa będzie krzywo spasowana, czy coś takiego? Czy "wchodzi" bez problemu i nie trzeba jej jakoś ustawiać :?: :twisted:
żaden problem jezeli auto nie było z tyłu walone

Arturro-86 napisał/a:
- rozumiem, że zdjęcie samej "szybki" nic nie da, zdejmuję (podważam) całą "lampkę"? I standartowe pytanie - jaka żarówka tam ma być (jeśli pamiętasz... akurat to nie jest konieczne do wymiany :doubt: )
wyjmujesz cała lampke, zarówka rurkowa, ale nie pamiętam segmentu/długości

Arturro-86 napisał/a:
- mam nadzieje, że to będzie dobra decyzja :) Wymieniać przed, czy po założeniu LPG? Jeśli to ma jakieś znaczenie :?:
bez znaczenia

Arturro-86 napisał/a:
I jeszcze jedno, co mi się przypomniało - ile kosztuje uszczelka kolektora dolotowego (albo o-ring, bo nie wiem, co tam jest) :?: Bo przy instalacji LPG, chciałbym, żeby gazownik mi zdjął kolektor, wywiercił i wyczyścił z tych opiłków, które niewątpliwie się tam pojawią, a których ja bym w komorze spalania nie chciał mieć... :)
nie mam bladego pojecia, strzelam że w granicach 40zł
Arturro-86 - 11-10-2010, 22:21

robertdg napisał/a:
W21W http://carlamp.pl/produkt...=&Submit=Szukaj

są jedno(W21W) i dwuwłóknowe (W21/5W) żarówki całoszklane - tak najprościej nazwać

Na przód i na tył takie same? W21W

robertdg napisał/a:
żaden problem jezeli auto nie było z tyłu walone

Więc nie powinno być problemów :) Nie wygląda na to, żeby ktoś tam coś "majstrował" :mrgreen:

A tak z innej beczki... brat się pyta i dziwi - jak to możliwe, że mój stary Galant 1.8 115KM do tego w LPG zbiera się znacznie lepiej (zwłaszcza od dołu) od tego, który ma 2.0 i 136KM - ten w Gliwicach też się zbierał tak "niemrawo", więc to chyba nie jest jakaś pojedyńcza "przypadłość" :?:

robertdg - 11-10-2010, 22:42

Arturro-86 napisał/a:
Na przód i na tył takie same? W21W
Tylko na tył, na przód postojówki sa z oprawką, identyczne jak w Fiacie 126P
Arturro-86 napisał/a:
A tak z innej beczki... brat się pyta i dziwi - jak to możliwe, że mój stary Galant 1.8 115KM do tego w LPG zbiera się znacznie lepiej (zwłaszcza od dołu) od tego, który ma 2.0 i 136KM - ten w Gliwicach też się zbierał tak "niemrawo", więc to chyba nie jest jakaś pojedyńcza "przypadłość" :?:
Może za dobra instalacja gazowa ;-) a tak na powaznie, być może przymulony jest, trzeba go przedmuchac :lol:
Hugo - 11-10-2010, 22:51

robertdg napisał/a:
Tak np wyglądaja dwuwłóknowe:
Taką właśnie potrzebujesz do tylnych postojówek. Większe włókno jest od światła STOP, a mniejsze od postojówki. Kupowałem do swojego. Koszt 10 zł/szt. Oznaczenie żarówki to W21/5W całoszklana. Rzeczywiście jest to tzw. typ amerykański, ja kupiłem w sklepie przy warsztacie elektromechaniki pojazdowej.
Arturro-86 napisał/a:
Na przód i na tył takie same? W21W
Nie. Z tyłu żarówka jak wyżej napisałem, a z przodu takie T4W http://moto.allegro.pl/he...1255543913.html
Arturro-86 napisał/a:
O ile już jakoś "wyczaiłem", jak wymienić tę, która jest z przodu (krzyżakowym śrubokrętem trzeba taką "obejme" chyba odkręcić
Ściskasz blaszki po obu stronach żarówki i wyciągasz w kierunku do tyłu auta.
m6riano - 11-10-2010, 22:58

na przód są takie:
http://allegro.pl/listing...view=Poka%C5%BC

jedni używają nazewnictwa ba9s inni r10 inni w5w
natomiast na tył to albo T20 albo W21W:
http://allegro.pl/zarowka...1259609822.html

polecam ledy ponieważ ciągną mniej prądu a co za tym idzie oszczędzasz akumulator no i rzadziej się przepalają
ps. te T20 z aukcji powyżej miałem u siebie w kombi ALE NA WSTECZNYCH, przy ciemnych szybach dawały naprawdę nieźle, w ciemnych uliczkach oświetlały mi drogę jak cofałem.;-)
nie wiem czemu ale na pozycji działa mi tylko jako pozycja jako stop już nie(?)

jeśli będziesz kupował ledy to nie oszczędzaj i nie kupuj "jakichś" poniżej 10zł za szt.
ja np. zaopatruje się tu:
http://allegro.pl/show_us...hp?uid=16470305

Arturro-86 - 12-10-2010, 14:54

Wielkie dzięki Panowie za szybkie objaśnienie :)
Za chwile się będę zabierał za te wymiany ;] Sklep mam naprzeciw, tam powinni mieć te żarówki :)

A co do tej zmiany oleju - czy przed zmianą powinno się wykonać jakieś płukanie silnika :?: :roll:

[EDIT]
Byłem u innego gazownika, chciałem, aby mi zdemontował kolektor przy montażu 8) ... uszczelkę pod kolektor załatwiłem sobie z Reinz'a za 15zł, ale gazownik powiedział mi też, żebym kupił uszczelki wtryskiwaczy - i teraz mam problem :axe: . W ASO mi powiedzieli, że 25zł/sztukę [-X . Nie da się tego gdzieś dokupić w sensownej cenie :?:
Nawet nie wiem, czy to O-ring, czy uszczelka. Gazownik powiedział, że są już troche sparciałe, więc jak je wyciągnie z kolektora, to uszczelki się rozwalą zapewne... :scratch:

A jeszcze jedno - nie umiem się "odnaleźć" w manualu, a chciałbym jeszcze wiedzieć, z jakim momentem dokręcać kolektor... :)


I z góry przepraszam za swoje głupie pytania, ale - nowy samochód to też troche nowych problemów... :doubt:

robertdg - 12-10-2010, 18:40

Arturro-86 napisał/a:
A co do tej zmiany oleju - czy przed zmianą powinno się wykonać jakieś płukanie silnika :?: :roll:
można
Arturro-86 napisał/a:
Byłem u innego gazownika, chciałem, aby mi zdemontował kolektor przy montażu 8) ... uszczelkę pod kolektor załatwiłem sobie z Reinz'a za 15zł, ale gazownik powiedział mi też, żebym kupił uszczelki wtryskiwaczy - i teraz mam problem :axe: . W ASO mi powiedzieli, że 25zł/sztukę [-X . Nie da się tego gdzieś dokupić w sensownej cenie :?:
centrum uszczelnien, dobiora uszczelki pod wymiar, znaczy oring ;-)
Arturro-86 napisał/a:
jakim momentem dokręcać kolektor... :)
sam kolektor dokreca sie momentem 20Nm, podstawe kolektora 31Nm, listwe wtryskiwaczy 10-13Nm
fj_mike - 12-10-2010, 19:59

Arturro-86, trochę offtopem pojadę. Sprawdziłem swoje tylne lampy i też mam Kotto. Więc u ciebie wszystko gra.
robertdg - 12-10-2010, 20:06

fj_mike napisał/a:
Sprawdziłem swoje tylne lampy i też mam Kotto
No to masz jakiś chiński zamiennik :P oryginał to Koito, a może poprostu logo pomyliłeś w odczycie http://www.koito.co.jp/english/h_index.html
fj_mike - 12-10-2010, 20:07

robertdg, ciemno było już, jak zwał tak zwał :D
Arturro-86 - 13-10-2010, 21:11

Jeszcze na dobre nie mogę się cieszyć zaletami EAXX a tu tyle problemów :| ...
Byłem odebrać dzisiaj uszczelkę pod kolektor i zawieść ją do gazownika - i "zonk"... zupełnie inną uszczelkę dostałem, niż była w silniku. Konsternacja - w katalogu w sklepie moja uszczelka widnieje jako uszczelka pod kolektor ssący w GDI :cry: Już myślałem, że mam jakiegoś "składańca" - pojechałem do ASO - okazało się jednak, że mój silnik jest ok, co nie znaczy, że nie mam "wała" - problem z dostaniem uszczelki straszny :|
Pokażę, jak to wygląda:




Szara to nowa uszczelka (nie pasuje), a czarna to stara, wyciągnięta spod kolektora.
Ta mała czarna "pierdółka" pomiędzy to ten nieszczęsny o-ring, który podchodzi pod wtryskiwacz - też nigdzie tego nie da się dobrać w mojej okolicy, jeszcze jutro poszukam :doubt:

Czy macie jakiś dostęp do katalogów części? Bo w IC nie umiem znaleźć tej uszczelki :evil:

Do Japaneze dzwoniłem w sprawie o-ringa, ale i tak dostępność jest ciężka :|

robertdg - 13-10-2010, 22:28

Oringi możesz dostać np w http://www.kragum.com.pl/...1002&podgrupa=0

Co do uszczelki kolektora ssacego przepatrzylem kilka katalogow i pokazuja dokladnie taka sama uszczelke jak ta ktora masz z reinza, ofkors do silnika 4g63 100kW, podobna jest do silnika 4g63turbo, ale to nie jest identyko.

Natomiast znalazłem dla Ciebie uszczelke kolektora Dolotowego z innego Mitsu ;-)
Ajusa 13178300
http://www.ajusa.es/CataO...hp?ref=13178300
odpowiada :?:
silnik 4G63 ale GDI
http://www.ajusa.es/CataO...hp?com=aTo4Nzc7
Chyba z godzine szukałem i się znalazło ;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group