To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Ogólne - MSS 1.6 2002 kontrolka silnika

siwy113 - 21-10-2010, 13:25
Temat postu: MSS 1.6 2002 kontrolka silnika
witam mam taki problem a mianowicie zapala mi się kontrolka silnika fakt jest taki że kiedy nie miałem gazu ta kontrolka mi się nie zapalała a po zainstalowaniu inst. gazowej po pewnym czasie się dziadostwo zapaliło. postąpiłem następująco na wyłączonej zapłonie wyjąłem bezpiecznik od tej kontrolki przeczyściłem i wsadziłem ponownie kontrolka zgasła ale po paru dniach się pojawiła ponownie postąpiłem tak samo tym razem i "hura" zgasło ale ta sytuacja się powtarza tak cały czas. Bezpiecznik NIE JEST ZAŚNIEDZIAŁY auto podczas palenia się tej kontrolki pracuje normalnie nie stwierdziłem większego zużycia paliwa czy gazu. o co tu chodzi?
lukasz921 - 21-10-2010, 14:48

Kontrolka zapala Ci się bo komputer łapie co jakiś czas błąd. Gdyby nie gaz to obstawiał bym do wymiany sondę lambda :D - czesta usterka w spae starach. Tak czy inaczej trzeba sprawdzić co to za błąd podpinając pod tester diagnostyczny. Jedz do gazownikow moze Ci to sprawdza bo powinni mieć taka możliwosc.

Pzdr
Lukasz921

drtymf - 21-10-2010, 15:09

Częsta przypadłość na gazie.
Instalacja do przejrzenia i regulacji. Poszukaj było sporo tematów o tym.

michal1834 - 22-06-2014, 11:27

Witam. Miałem ten sam problem, długo z nim walczyłem i udało się. Po pierwsze byłem u gazownika aby podczas jazdy (ważne aby regulacja odbywała się na obciążonym silniku a nie w garażu na biegu jałowym ) z podpiętym komuterem ustawił poprawne dawki gazu (wcześniej były za niskie), po regulacji sapalanie nie wzrosło, komputer przestał znacząco zawyżać wskazanie średniego spalania a na trasie powyrzej 120 km/h jazda stała się płynniejsza. Po drugie wymontowałem i dokładnie umyłem wtryskiwacze gazu, naprzemian moczyłem je w benzynie przedmuchiwałem ża przestały z nich wylatywać brudy. Zabrudzone wtryskiwacze dostarczały nieprawidłowe dwawki gazu do silnika. Po tych dwuch zabiegach mam spokuj z kontrolką check engine, jedyny moment w którym zdarza się zaświecenie tej kontrolki jest jazda powyżej 4300 obrotów/min, ale podobno nowe instalacje przy długotrwałej jeździe na wysokich obrotach (powyżej 4000 - 4500 ) przełączają sie na benzyne której temperatura spalania jest niższa niż LPG aby nie uszkodzić katalizatora. Mam nadzieję że powyższe informacje komuś pomogą.
gargi12 - 04-07-2014, 19:51

michal1834 napisał/a:
Witam. Miałem ten sam problem, długo z nim walczyłem i udało się. Po pierwsze byłem u gazownika aby podczas jazdy (ważne aby regulacja odbywała się na obciążonym silniku a nie w garażu na biegu jałowym ) z podpiętym komuterem ustawił poprawne dawki gazu (wcześniej były za niskie), po regulacji sapalanie nie wzrosło, komputer przestał znacząco zawyżać wskazanie średniego spalania a na trasie powyrzej 120 km/h jazda stała się płynniejsza. Po drugie wymontowałem i dokładnie umyłem wtryskiwacze gazu, naprzemian moczyłem je w benzynie przedmuchiwałem ża przestały z nich wylatywać brudy. Zabrudzone wtryskiwacze dostarczały nieprawidłowe dwawki gazu do silnika. Po tych dwuch zabiegach mam spokuj z kontrolką check engine, jedyny moment w którym zdarza się zaświecenie tej kontrolki jest jazda powyżej 4300 obrotów/min, ale podobno nowe instalacje przy długotrwałej jeździe na wysokich obrotach (powyżej 4000 - 4500 ) przełączają sie na benzyne której temperatura spalania jest niższa niż LPG aby nie uszkodzić katalizatora. Mam nadzieję że powyższe informacje komuś pomogą.
Umnie natomiast pojawił sie błąd P0421 czy idzie go jakoś rozwiązać czy trzeba wym ienic katalizator?
Bizi78 - 04-07-2014, 21:27

gargi12, sprawdź najpierw kolektor wydechowy czy nie ma pęknięć a następnie sondy.
gargi12 - 12-01-2015, 18:26
Temat postu: błąd P0302
dzisiaj sprawdziłem błędy w miśku i wyskoczył mi p0302 wczoraj żona narzekała ze auto coś przerywa ale dzisiaj przejechałem sie kawałek i wydaje się ze jest oki i nie wiem co sprawdzic i który to ten drugi cylinder od której strony?
Bizi78 - 12-01-2015, 19:28

gargi12 napisał/a:
który to ten drugi cylinder od której strony?

Cylindry się liczy od strony rozrządu :wink: .

gargi12 - 12-01-2015, 19:52

z miesiąc temu miałem podobny przypadek gdy prawie na oparach dojechałem na stacje i może jakiegoś syfu zassało i z tąd to przerywanie dodam że auto trzyma obroty równiutko nic nie faluje
plecho1 - 13-01-2015, 06:36

Jeżdżenie na oparach grozi spaleniem pompy paliwa która jest smarowana i chłodzona paliwem i nie należy dopuszczać do wypalania paliwa praktycznie do zera. Dla oszczędności lepiej zamontować LPG które świetnie działa z tym silnikiem.
gargi12 - 13-01-2015, 18:49

poprostu tak jakoś wyszło że zapomniałem zatankować a nie z oszczędności a co do lpg to niebede inwestował najchętniej to bym się go pozbył ze względu na apetyt olejowy :twisted:
AidsD - 23-03-2015, 09:44

U mnie natomiast pojawił się błąd P0421 czy idzie go jakoś rozwiązać czy trzeba wymienić katalizator?

U mnie też to wyskoczyło. Z wykresu po podpięciu do kompa pierwsza sonda pracowała "normalnie" (duże amplitudy), natomiast druga powinna mieć małą amplitudę a skakała po całym ekranie.
Jak można zdiagnozować czy to faktycznie druga sonda jest zepsuta czy katalizator się już skończył?

[/quote]

Bizi78 - 23-03-2015, 19:58

AidsD napisał/a:
Jak można zdiagnozować czy to faktycznie druga sonda jest zepsuta czy katalizator się już skończył?

Chyba najszybciej zrobić analizę spalin w SKP.
Jeśli kat będzie kaput to chyba powinno wyjść na zawyżonych wynikach.
Ewentualnie można jeszcze popukać ręką zimny katalizator, jak coś będzie w nim latać to pewnie wymiana.

plecho1 - 23-03-2015, 20:10

Jeśli sonda faluje w zakresie od 0 do 1V to raczej będzie wina katalizatora.
AidsD - 24-03-2015, 10:19

Tak mnie tez wczoraj wieczorem oswiecilo ze robiac analize spalin sie to wykluczy.
Z tego co mi mechanik tlumaczyl druga sonda powinna falowac w bardzo malym zakresie abfaktycznie "skakala" po caly ekranie w zakresie od 0 do 1v.

I tu nasowa mi sie pytanie. Skoro sa takie odczyty to wina pierwszego katalizatora zaraz za kolektorem?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group