To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] Automatyczna skrzynia biegów - akumulatory ciśnien

Sabol - 30-10-2010, 23:55
Temat postu: [3.2 DID] Automatyczna skrzynia biegów - akumulatory ciśnien
Witam wszystkich serdecznie i od razu przechodzę do sedna, otóż mam taki dość dziwny objaw w Pajero 3,2 DID, że gdy sobie postoi weekend, albo dłużej ( generalnie im dłużej tym gorzej ) , to po zapaleniu silnika brak jakiegokolwiek biegu, dosłownie zero i to w trybie tiptronica ( zmiana ręczna), jak i automatu. Wyczaiłem, że muszę Miśkowi wtedy dać troszkę czasu, a ten czas zależy właśnie od tego ile stał bez ruchu; gdy odpalam po nocy wystarczy minutka, góra dwie, ale kiedyś stał dwa tygodnie i dosłownie 20 minut potrzebował na ruszenie z miejsca, dodam tylko, że olej był zmieniany ( co prawda przez poprzedniego właściciela, ale ten zarzekał się, że nalał oryginału zakupionego w ASO ). Podjechał kolega, wpiął się , zero błędów, więc podejrzewamy, że to owe akumulatory ciśnienia coś się kićkają, albo jeden z nich ( nie wiem dokładnie ile ich jest w Pajero), ma ktoś może schematy do tej skrzyni ????? Z góry dziękuję za odp. Pozdrawiam.
zbyszekm2 - 31-10-2010, 00:00

Jakie akumulatory ciśnienia?
Z przodu skrzyni jest czujnik sprawdź go. A jeśli nie on to zapchane są elektrozawory skrzyni, czasem pomaga wymiana oleju lub przepłukanie skrzyni.

Szyszkowa - 31-10-2010, 09:38

W Pajero masz akumulator ciśnienia (metalowa gruszka z lewej strony podszybia), ale jego działanie dotyczy hamulców, a nie skrzyni.
10wojtek10 - 02-11-2010, 18:08

Sabol napisał/a:
dodam tylko, że olej był zmieniany


... to wcale nie świadczy, że w tej chwili masz go w skrzyni. Sprawdź poziom oleju w skrzyni A/T. Objaw może świadczyć, że go tam nie ma...

Sabol - 03-11-2010, 00:26

witam, dzięki za podpowiedzi, muszę chyba i to pomimo zapewnień poprzedniego właściciela , zmienić olej w skrzyni oraz o ile występuje takowy to i filtr, zobaczymy co się będzie działo, ale swoją drogą zastanawia mnie ten czas postoju, ze ma wpływ na to , czy bieg jest po minucie, czy też po 15, jeżeli stoi tydzień, na ten przykład. A co do samych akumulatorów ciśnienia, oglądałem skrzynię automatyczną z Mercedesa i tam są takie właśnie akumulatory, które podtrzymują niejako ciśnienie w układzie, tak przynajmniej tłumaczył mi gość z serwisu tej marki, więc się zasugerowałem, ze i tutaj coś takiego występuje; ale powiedz mi Zbyszku, co to jest za czujnik, za co odpowiada, może zacznę od najtańszych rzeczy, zanim rozbebeszę pół auta :-)
PiotrKw - 04-11-2010, 16:40

Sabol napisał/a:
co to jest za czujnik, za co odpowiada, może zacznę od najtańszych rzeczy, zanim rozbebeszę pół auta


Wymień olej i przepłucz skrzynię. Byłem wczoraj u Zbyszka i zrobiłem, to co zresztą radził. Olej miałem wymieniany przed 15 tys km , jak zastrzegał poprzedni właściel co zresztą było potwierdzone wpisem w książce przeglądów w ASO Mitshubishi. Najpierw okazało się że skrzynia jest zalana " do pełna" ( spuściliśmy 3 l oleju aby uzyskać max stan , zwróciło moją uwagę że skrzynia się poci) a następnie po wczorajszym przyjeżdzie, stwierdziliśmy że stan spuszczonego oleju nie bardzo wskazuje na przebieg 15 tyś.( brązowy ze szlamem) Po wymianie i płukaniu skrzynia chodzi ciszej , biegi przełaczane niezauważalnie ( chyba że na obrotomierzu) . Do tej pory czuć było nieznaczne szarpnięcia przy przełacznaniu w czasie jazdy i na postoju PRND. ( przebieg rzeczywisty 95tyś km)
Tak więc zasada przy kupnie używanego samochodu - wymieniać, a na pewno sprawdzać,
wszystkie płyny eksploatacyjne. !!!! W moim przypadku poprzedni właściciel mógł być nieświadomy stanu oleju z skrzyni. A w ASO najprawdopodobniej spuścili ze skrzyni ( z 5-6 litrów) i dolali 9 litrów do pełna. Albo wcale nie spuszczali tylko dolali licząc że właściciel i tak się nie połapie a olej się "odświeży".

Pozdrawiam Piotr

Sabol - 04-11-2010, 21:59

właśnie, właśnie, po zakupie i tak wszystko trzeba zrobić, nawet jeżeli sprzedający przysięga na życie teściowej, już miałem kilka razy nauczkę, ze nawet książka serwisowa o niczym nie świadczy, swoją drogą to przekichana sprawa nadająca się na osobny temat i nie wiem, czy dotyczy tylko naszego kochanego kraju i przedsiębiorczości rodaków, czy cały świat wypisuje książki przeglądów na kolanie. Zaraz po niedzieli znajomy mechanik ma dać mi znać kiedy mam podjechać, niestety do Zbyszka Wyroczni Pajero :-) mam za daleko, chyba że wyśle autko DHLem :-) , a tak na marginesie olej kupowałeś w serwisie , czy w sklepie, bo nie do końca wiem, jakie to są koszta ( wymiana oleju w skrzyni + filtr i uszczelka o ile takowe występują) Pozdrawiam
PiotrKw - 05-11-2010, 07:05

Olej kupowałem u Zbyszka razem z usługą wymiany . ceny samego oleju i filtra na stronie e-pajero lub na allegro.( chyba były zestawy )

Pozdrawiam Piotr

RafalB - 05-11-2010, 07:38

Ja też olej + filtr kupowałem u zbyszekm poza tym dostałem też wskazówki jak samodzielnie wymienić dynamicznie. Weź pod uwagę że w ASO olej napewno będzie dużo droższy niż u Zbyszka.
Sabol - 20-11-2010, 23:44

zbyszekm2, Witam guru tego forum :-) , powiedz mi bardzo proszę co to za czujnik i jakie parametry ma mieć olej do skrzyni biegów oraz ile go nabyć, zakładając coś w rodzaju płukania skrzyni???
labramsek - 10-12-2010, 19:57

Ja niedawno zmieniałem olej w SAMCO w wa-wie.Koszt 400zł.Mysle że cena w miare.
PiotrKw - 10-12-2010, 20:36

labramsek napisał/a:
Mysle że cena w miare.


Hm... w miarę czego?
Do skrzyni wchodzi 9,5 litra , wymiana dynamiczna z przepłukaniem i pełnym usunięciem starego oleju wymaga ok 11 litrów nowego. Cena brutto za litr w detalu Castrol Transmax E o specyfikacji Dia Queen to ok 42-49 zł , w ASO Mitsu " oryginalny"ok 50-55zł.
To w SAMCO ślizgają się po granicy bankructwa . :wink: :wink: A i wyglada że dokładają do interesu. Może jakaś akcja charytatywna?

Pozdrawiam Piotr

zbyszekm2 - 10-12-2010, 20:46

PiotrKw napisał/a:
Castrol Transmax E o specyfikacji Dia Queen to ok 42-49 zł , w ASO Mitsu " oryginalny"ok 50-55zł.
To w SAMCO ślizgają się po granicy bankructwa . :wink: :wink: A i wyglada że dokładają do interesu. Może jakaś akcja charytatywna?

Pozdrawiam Piotr

Oni maja cenę jak podajesz, jednak wymieniają tylko tyle ile uda się wylać z miski olejowej skrzyni, czyli 4-5 l, a wić spoko zarabiaj na tym.

PiotrKw - 10-12-2010, 20:55

zbyszekm2 napisał/a:
jednak wymieniają tylko tyle ile uda się wylać z miski olejowej skrzyni, czyli 4-5 l


I później próbują nalać do pełna :wink: :wink: Bo coś mała ta skrzynia :wink: :wink:
W instrukcji pisze 9,5 litra , a tu nie chce się zmieścić :wink:
Ważne ze klient na rachunku dostaje, że zalano 10 litrowych butelek.
Ćwiczyliśmy to niedawno.

Pozdrawiam Piotr

keraj998 - 11-12-2010, 11:32

dokonałem zakupu zestawu filtrów w sklepie e-pajero oraz dokupiłem olej do skrzyni Motul multi ATF, na wiosnę zabieram się do roboty, tylko jak dokonuje się wymiany dynamicznej tego oleju w skrzyni :?: do Bytowa za daleko a ASO Parexbud w Lublinie to ... :shock:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group