Pajero III - [3.2 DID] Automatyczna skrzynia biegów - akumulatory ciśnien
Sabol - 30-10-2010, 23:55 Temat postu: [3.2 DID] Automatyczna skrzynia biegów - akumulatory ciśnien Witam wszystkich serdecznie i od razu przechodzę do sedna, otóż mam taki dość dziwny objaw w Pajero 3,2 DID, że gdy sobie postoi weekend, albo dłużej ( generalnie im dłużej tym gorzej ) , to po zapaleniu silnika brak jakiegokolwiek biegu, dosłownie zero i to w trybie tiptronica ( zmiana ręczna), jak i automatu. Wyczaiłem, że muszę Miśkowi wtedy dać troszkę czasu, a ten czas zależy właśnie od tego ile stał bez ruchu; gdy odpalam po nocy wystarczy minutka, góra dwie, ale kiedyś stał dwa tygodnie i dosłownie 20 minut potrzebował na ruszenie z miejsca, dodam tylko, że olej był zmieniany ( co prawda przez poprzedniego właściciela, ale ten zarzekał się, że nalał oryginału zakupionego w ASO ). Podjechał kolega, wpiął się , zero błędów, więc podejrzewamy, że to owe akumulatory ciśnienia coś się kićkają, albo jeden z nich ( nie wiem dokładnie ile ich jest w Pajero), ma ktoś może schematy do tej skrzyni ????? Z góry dziękuję za odp. Pozdrawiam.
zbyszekm2 - 31-10-2010, 00:00
Jakie akumulatory ciśnienia?
Z przodu skrzyni jest czujnik sprawdź go. A jeśli nie on to zapchane są elektrozawory skrzyni, czasem pomaga wymiana oleju lub przepłukanie skrzyni.
Szyszkowa - 31-10-2010, 09:38
W Pajero masz akumulator ciśnienia (metalowa gruszka z lewej strony podszybia), ale jego działanie dotyczy hamulców, a nie skrzyni.
10wojtek10 - 02-11-2010, 18:08
Sabol napisał/a: | dodam tylko, że olej był zmieniany |
... to wcale nie świadczy, że w tej chwili masz go w skrzyni. Sprawdź poziom oleju w skrzyni A/T. Objaw może świadczyć, że go tam nie ma...
Sabol - 03-11-2010, 00:26
witam, dzięki za podpowiedzi, muszę chyba i to pomimo zapewnień poprzedniego właściciela , zmienić olej w skrzyni oraz o ile występuje takowy to i filtr, zobaczymy co się będzie działo, ale swoją drogą zastanawia mnie ten czas postoju, ze ma wpływ na to , czy bieg jest po minucie, czy też po 15, jeżeli stoi tydzień, na ten przykład. A co do samych akumulatorów ciśnienia, oglądałem skrzynię automatyczną z Mercedesa i tam są takie właśnie akumulatory, które podtrzymują niejako ciśnienie w układzie, tak przynajmniej tłumaczył mi gość z serwisu tej marki, więc się zasugerowałem, ze i tutaj coś takiego występuje; ale powiedz mi Zbyszku, co to jest za czujnik, za co odpowiada, może zacznę od najtańszych rzeczy, zanim rozbebeszę pół auta
PiotrKw - 04-11-2010, 16:40
Sabol napisał/a: | co to jest za czujnik, za co odpowiada, może zacznę od najtańszych rzeczy, zanim rozbebeszę pół auta |
Wymień olej i przepłucz skrzynię. Byłem wczoraj u Zbyszka i zrobiłem, to co zresztą radził. Olej miałem wymieniany przed 15 tys km , jak zastrzegał poprzedni właściel co zresztą było potwierdzone wpisem w książce przeglądów w ASO Mitshubishi. Najpierw okazało się że skrzynia jest zalana " do pełna" ( spuściliśmy 3 l oleju aby uzyskać max stan , zwróciło moją uwagę że skrzynia się poci) a następnie po wczorajszym przyjeżdzie, stwierdziliśmy że stan spuszczonego oleju nie bardzo wskazuje na przebieg 15 tyś.( brązowy ze szlamem) Po wymianie i płukaniu skrzynia chodzi ciszej , biegi przełaczane niezauważalnie ( chyba że na obrotomierzu) . Do tej pory czuć było nieznaczne szarpnięcia przy przełacznaniu w czasie jazdy i na postoju PRND. ( przebieg rzeczywisty 95tyś km)
Tak więc zasada przy kupnie używanego samochodu - wymieniać, a na pewno sprawdzać,
wszystkie płyny eksploatacyjne. !!!! W moim przypadku poprzedni właściciel mógł być nieświadomy stanu oleju z skrzyni. A w ASO najprawdopodobniej spuścili ze skrzyni ( z 5-6 litrów) i dolali 9 litrów do pełna. Albo wcale nie spuszczali tylko dolali licząc że właściciel i tak się nie połapie a olej się "odświeży".
Pozdrawiam Piotr
Sabol - 04-11-2010, 21:59
właśnie, właśnie, po zakupie i tak wszystko trzeba zrobić, nawet jeżeli sprzedający przysięga na życie teściowej, już miałem kilka razy nauczkę, ze nawet książka serwisowa o niczym nie świadczy, swoją drogą to przekichana sprawa nadająca się na osobny temat i nie wiem, czy dotyczy tylko naszego kochanego kraju i przedsiębiorczości rodaków, czy cały świat wypisuje książki przeglądów na kolanie. Zaraz po niedzieli znajomy mechanik ma dać mi znać kiedy mam podjechać, niestety do Zbyszka Wyroczni Pajero mam za daleko, chyba że wyśle autko DHLem , a tak na marginesie olej kupowałeś w serwisie , czy w sklepie, bo nie do końca wiem, jakie to są koszta ( wymiana oleju w skrzyni + filtr i uszczelka o ile takowe występują) Pozdrawiam
PiotrKw - 05-11-2010, 07:05
Olej kupowałem u Zbyszka razem z usługą wymiany . ceny samego oleju i filtra na stronie e-pajero lub na allegro.( chyba były zestawy )
Pozdrawiam Piotr
RafalB - 05-11-2010, 07:38
Ja też olej + filtr kupowałem u zbyszekm poza tym dostałem też wskazówki jak samodzielnie wymienić dynamicznie. Weź pod uwagę że w ASO olej napewno będzie dużo droższy niż u Zbyszka.
Sabol - 20-11-2010, 23:44
zbyszekm2, Witam guru tego forum , powiedz mi bardzo proszę co to za czujnik i jakie parametry ma mieć olej do skrzyni biegów oraz ile go nabyć, zakładając coś w rodzaju płukania skrzyni???
labramsek - 10-12-2010, 19:57
Ja niedawno zmieniałem olej w SAMCO w wa-wie.Koszt 400zł.Mysle że cena w miare.
PiotrKw - 10-12-2010, 20:36
labramsek napisał/a: | Mysle że cena w miare. |
Hm... w miarę czego?
Do skrzyni wchodzi 9,5 litra , wymiana dynamiczna z przepłukaniem i pełnym usunięciem starego oleju wymaga ok 11 litrów nowego. Cena brutto za litr w detalu Castrol Transmax E o specyfikacji Dia Queen to ok 42-49 zł , w ASO Mitsu " oryginalny"ok 50-55zł.
To w SAMCO ślizgają się po granicy bankructwa . A i wyglada że dokładają do interesu. Może jakaś akcja charytatywna?
Pozdrawiam Piotr
zbyszekm2 - 10-12-2010, 20:46
PiotrKw napisał/a: | Castrol Transmax E o specyfikacji Dia Queen to ok 42-49 zł , w ASO Mitsu " oryginalny"ok 50-55zł.
To w SAMCO ślizgają się po granicy bankructwa . A i wyglada że dokładają do interesu. Może jakaś akcja charytatywna?
Pozdrawiam Piotr |
Oni maja cenę jak podajesz, jednak wymieniają tylko tyle ile uda się wylać z miski olejowej skrzyni, czyli 4-5 l, a wić spoko zarabiaj na tym.
PiotrKw - 10-12-2010, 20:55
zbyszekm2 napisał/a: | jednak wymieniają tylko tyle ile uda się wylać z miski olejowej skrzyni, czyli 4-5 l |
I później próbują nalać do pełna Bo coś mała ta skrzynia
W instrukcji pisze 9,5 litra , a tu nie chce się zmieścić
Ważne ze klient na rachunku dostaje, że zalano 10 litrowych butelek.
Ćwiczyliśmy to niedawno.
Pozdrawiam Piotr
keraj998 - 11-12-2010, 11:32
dokonałem zakupu zestawu filtrów w sklepie e-pajero oraz dokupiłem olej do skrzyni Motul multi ATF, na wiosnę zabieram się do roboty, tylko jak dokonuje się wymiany dynamicznej tego oleju w skrzyni do Bytowa za daleko a ASO Parexbud w Lublinie to ...
|
|
|