To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - KĄT WYPRZEDZENIA ZAPŁONU

Anonymous - 20-10-2006, 13:32
Temat postu: KĄT WYPRZEDZENIA ZAPŁONU
z ciekawości - ile stopni ma kąt wyprzedzenia zapłonu w mmc sigma 3.0 v6 12v ? :wink: :wink: :wink:
Anonymous - 20-10-2006, 14:09

5do 7 stopni przy 700 do 800 rpm

[ Dodano: 20-10-2006, 14:09 ]
odstęp elektrod 1.0 do 1.1 mm a jeżeli masz gaz to radzę 0.9mm

Anonymous - 20-10-2006, 16:47

old napisał/a:
5do 7 stopni przy 700 do 800 rpm


bez ingerencji ECU - w czasie jazdy ten kat sie bedzie wahal

Anonymous - 21-10-2006, 18:36
Temat postu: Re: KĄT WYPRZEDZENIA ZAPŁONU
mitsu-fan napisał/a:
z ciekawości - ile stopni ma kąt wyprzedzenia zapłonu w mmc sigma 3.0 v6 12v ? :wink: :wink: :wink:


Witam,

5 +/- 2 stopni owszem ale tylko dla wersji 24V (zapłon elektroniczny). Natomiast dla 12V jest on o 10 stopni większy - to tak dla zaspokojenia twojej ciekawości ;)

Pozdrawiam.

Anonymous - 21-10-2006, 21:18

to ustaw go o 10 stopni więcej i daleko nie zajedziesz gwarantuje

[ Dodano: 21-10-2006, 21:45 ]
natomiast dla wersji 24v kąt wynosi 5+/-3 stopnie przy 700+/-100 rpm pozdro

Anonymous - 23-10-2006, 22:56

old napisał/a:
to ustaw go o 10 stopni więcej i daleko nie zajedziesz gwarantuje


Cóż, wyczytałem kiedyś takie cuda w jakimś "mądrym" programie w rodzaju "Autodaty". Przyznaję nie analizowałem tego gdyż jeżdżę 24V i nie było mi to do niczego potrzebne. Zresztą często łapię się na tym, że jak nie muszę nie analizuję...pewnie dlatego iż codzień przez 8-10 h robie to niejako zawodowo.
Ale faktycznie jeśli się zastanowić takie ustawienie nie miało by sensu, choćby ze względu na to iż przy takim kącie otwierają się dopiero zawory ssące. Pewnie tragedii by nie było, ale mocy też tyle co kot napłakał... :P
Podsumowując przepraszam za tę herezję, jednocześnie ciesząc się, że ktoś tu jednak czuwa i analizuje :) I obiecuję odmóżdżać się na łamach jekiegoś innego forum...może zaloguję się w sympatii...

Pozdrawiam. :)

Anonymous - 10-12-2006, 18:47

witam a ile stopni dla 12V i czy idzie to ustawić w warunkach domowych tzn. bez sprzętu. Zibi
Anonymous - 20-02-2008, 21:46

to czyli jaki jest kat dla 12v???
Anonymous - 21-02-2008, 02:07

Krisbaku napisał/a:
to czyli jaki jest kat dla 12v???


Taki sam jak dla 24V czyli 5 +/- 2 stopnie.

pozdrawiam.

jac33k - 10-10-2011, 13:12

Odgrzewam, ponieważ wątek wprowadza w błąd i może doprowadzić do zniszczenia silnika.

Sprawdziłem dzisiaj w manualu ( muszę to ustawić ).

Jest tak jak powiedział Chi-man tj.:

Ignition timing:
- with electronic spark timing cut 5' +_ 2' BTDC ( elektroniczny )
- with electronic spark timing. 15' +_ 2' BTDC ( kopułka )

[ Dodano: 10-10-2011, 13:15 ]
Swoją drogą aldl pokazuje w mojej 12V .. uwaga : 33'
I silnik jeszcze działa :)

wojtas - 11-10-2011, 11:43

Muszę się z Tobą nie zgodzić. 24 i 12 mają taki sam kąt wyprzedzenia zapłonu 5 +/-2 stopnie. To co opisujesz powyżej odnosi się do podłączenia gniazda diagnostycznego:


Po podłączeniu tego gniazda pod masę, lampa stroboskopowa powinna wskazywać 5 stopni. Po odłączeniu 15.

lukasz12 - 22-10-2011, 09:28

Dodam że w serwisówce piszą że zapłon podczas normalnej pracy może sobie pływać +- 7° lub ewentualnie wyprzedzony o jeszcze 5° przy większych wysokościach (w górach) czyli reasumując - wyprzedzenie od 8° do 27° (tak rozumiem to co napisali).
ppkss4_ - 29-06-2014, 14:19

Witam,

Kilka dni temu ustawiłem zapłon przy pomocy lampy stroboskopowej i nie wiem tak do końca o co chodzi. W Sigmie znaki odniesienia na pokrywie rozrządu znajdują się na godzinie 14, po podłączeniu lampy na 1wszy cylinder znak na kole znajduje się na godzinie 10 :shock: o co chodzi? Podlaczylem masę do przewodu z brązowa wtyczka i znak jest stabilny lecz nie mogłem ustawić zapłonu. Silnik pracuje poprawnie, przewody są dobrze podłączone, aparat elektroniczny. Sigma 3.0 24V.

Troszkę zszokowany sprawdziłem GMP na 1 tłoku i nie pokrywa mi się znak koła pasowego ze znakami na pokrywie rozrządu. Rozbieżność godzina 10 a 14 :? Jakieś sugestie? Koło pasowe od innego auta?

lukasz12 - 29-06-2014, 15:24

ppkss4_ napisał/a:
Witam,

Kilka dni temu ustawiłem zapłon przy pomocy lampy stroboskopowej i nie wiem tak do końca o co chodzi. W Sigmie znaki odniesienia na pokrywie rozrządu znajdują się na godzinie 14, po podłączeniu lampy na 1wszy cylinder znak na kole znajduje się na godzinie 10 :shock: o co chodzi? Podlaczylem masę do przewodu z brązowa wtyczka i znak jest stabilny lecz nie mogłem ustawić zapłonu. Silnik pracuje poprawnie, przewody są dobrze podłączone, aparat elektroniczny. Sigma 3.0 24V.

Troszkę zszokowany sprawdziłem GMP na 1 tłoku i nie pokrywa mi się znak koła pasowego ze znakami na pokrywie rozrządu. Rozbieżność godzina 10 a 14 :? Jakieś sugestie? Koło pasowe od innego auta?


Znak na kole (nacięcie) niestety nie jest w 100% miarodajnym wskaźnikiem wału korbowego. Teoretycznie gdy jest przed GMP to znaki na rozrządzie powinny się pokrywać. Żeby mieć 100% pewność czy rozrząd jest dobrze ustawiony powinieneś ściągnąć koło pasowe - wtedy można zobaczyć znak na kole zebatym paska rozrzadu (kropka na jednym z zębów) - na nią powinien wskazywać wystający element obudowy pompy oleju.

Poniżej widać to dość dokładnie:





PS. Co do koła pasowego - przychodzi mi jeszcze do głowy taka myśl że być może koło pasowe sie rozwarstwiło (zewnątrzna cześć odkleiła się od gumy która jest pomiędzy nią a częścią wewnętrzną) i być może to nacięcie jest w innym miejscu niż powinno być?

ppkss4_ - 30-06-2014, 23:01

lukasz12,

Rozrząd skladalem w lutym i prawda taka, że nie zwróciłem uwagi na znak koła pasowego czy się pokrywa. Wyszło to dopiero teraz przy ustawieniu zapłonu. Koło pasowe sprawdzałem - nie jest zerwane, nie ma luzów. Jedyne co mi przychodzi na myśl to poprzedni właściciel założył koło od Pajero 3.0. Będę miał możliwość to zapytam znajomego o położenie znaków na obudowie rozrządu. Być może stąd ta rozbieżność.
Zapłon ustawiłem wdg GMP lecz masz racje rozbieżności może być duża więc ścigane osłonę rozrządu i zaznaczę nowy punkt na kole pasowym i ponownie ustawie zapłon. Jestem pewny co do złożonego rozrządu więc chyba wystarczy zrzucić górną osłonę z wałków rozrządu, teoretycznie znaki muszą się pokryć ze znakiem wału korbowego.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group