Pajero Ogólne - regulacja zaworow 2,td (4d56)
Anntoni - 13-11-2010, 21:10 Temat postu: regulacja zaworow 2,td (4d56) czesc!
czy zna ktos przepis na regulacje zaworow, i bylby chetny sie swoja wiedza podzielic?
rico.1 - 13-11-2010, 23:00
najlepiej zacząć ustawianie luzów na zimnym silniku (rozszerzalność głowicy), ssący 0.15 mm i wydech 0,15 mm, po ustawieniu dobrze jest rozgrzać silnik do normalnej temp. pracy lub po prostu przejechać parę km i ponownie kontrola luzu, tym razem nie powinien być większy niż 0,25 mm na każdym, ewentualnie drobna korekta
pawel80 - 14-11-2010, 00:19
zaworki na śrubki czy na płytki ?
ogólnie albo robimy na ciepłym albo na zimnym ja wole robić na zimnym
jeśli są śrubki to jaka wartość Nm dokręcamy śrubę kontrująca ?
Anntoni - 14-11-2010, 10:29
ja mam srubnki. musze sobie sprawic ten szczelinomierz,
dzieki za pomoc!!
pawel80 - 14-11-2010, 14:38
ja tez mam silnik 4d56
pytam bo w pajero jeszcze nie robiłem za to w motorkach to często
rico.1 - 14-11-2010, 19:29
pawel80 napisał/a: | jeśli są śrubki to jaka wartość Nm dokręcamy śrubę kontrująca ? |
śrubki, śrubki, 15Nm
pawel80 - 14-11-2010, 20:05
rico.1 to może jeszcze tolerancje podaj +/- dla tych 0.15 mm luzu
rico.1 - 14-11-2010, 22:40
a rozróżnisz np. 0.15 mm od 0,16 mm?
na zimnym 0,15 mm a na ciepłym max 0.25 mm zaleca producent, w praktyce bywa różnie, więc jak chcesz to możesz ustwić inaczej ale nikt nie weźmie za to odpowiedzialności, bo może być kupa
pawel80 - 15-11-2010, 09:10
jasne ze odróżnię
w moim motocyklu ssące mam 0,15 +/- 0,02 czyli od 0,13 do 0,17 jest oki
wydechowy ma 0,20 +/- 0,02 czyli od 0,18 do 0,22
a ustawiam zawsze na plusie
to teraz zapytam jeszcze o interwał regulacji zaworów co ile kkm ?
rico.1 - 15-11-2010, 19:55
a opcję szukaj czasami używasz?
na forum jest sporo ciekawych informacji
np. http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=192
Anntoni - 15-11-2010, 20:54
no wiele sie mozba dowiedziec:)
ach te fora....
1405 - 16-11-2010, 20:47
rico.1 napisał/a: | najlepiej zacząć ustawianie luzów na zimnym silniku (rozszerzalność głowicy), ssący 0.15 mm i wydech 0,15 mm, po ustawieniu dobrze jest rozgrzać silnik do normalnej temp. pracy lub po prostu przejechać parę km i ponownie kontrola luzu, tym razem nie powinien być większy niż 0,25 mm na każdym, ewentualnie drobna korekta |
Nie żebym się czepiał ale wytłumacz mi w jaki sposób ustawiasz zawory na rozgrzanym do normalnej temperatury silniku? Bo ja w życiu nie dotknąłbym się do rozgrzanej głowicy, a co jeszcze grzebać się przy zaworach...powodzenia w ustawianiu i czasami trzeba się zastanowić co się pisze bo ktoś może wziąć takie rady na poważnie i poparzyć paluchy...bo ktoś tak napisał ze tak trzeba zrobić.
Co do samego tematu najprościej będzie jak ustawisz tak żeby miały na zimnym silniku te 0.15mm jak koledzy piszą, choć osobiście wydaje mi się to trochę za mało ja bym tak na jakieś 0.2mm ustawił z tego względu ze to przecież kawał silnika i taka dokładność?.
Po lekkim przebiegu sprawdź czy zawory nie są popodpierane no i czy nie klepią bo tak czy tak wówczas trzeba ustawiać ponownie i cały bajer z zaworami
polaff - 16-11-2010, 21:25
1405 napisał/a: | rico.1 napisał/a: | najlepiej zacząć ustawianie luzów na zimnym silniku (rozszerzalność głowicy), ssący 0.15 mm i wydech 0,15 mm, po ustawieniu dobrze jest rozgrzać silnik do normalnej temp. pracy lub po prostu przejechać parę km i ponownie kontrola luzu, tym razem nie powinien być większy niż 0,25 mm na każdym, ewentualnie drobna korekta |
Nie żebym się czepiał ale wytłumacz mi w jaki sposób ustawiasz zawory na rozgrzanym do normalnej temperatury silniku? Bo ja w życiu nie dotknąłbym się do rozgrzanej głowicy, a co jeszcze grzebać się przy zaworach...powodzenia w ustawianiu i czasami trzeba się zastanowić co się pisze bo ktoś może wziąć takie rady na poważnie i poparzyć paluchy...bo ktoś tak napisał ze tak trzeba zrobić.
Co do samego tematu najprościej będzie jak ustawisz tak żeby miały na zimnym silniku te 0.15mm jak koledzy piszą, choć osobiście wydaje mi się to trochę za mało ja bym tak na jakieś 0.2mm ustawił z tego względu ze to przecież kawał silnika i taka dokładność?.
Po lekkim przebiegu sprawdź czy zawory nie są popodpierane no i czy nie klepią bo tak czy tak wówczas trzeba ustawiać ponownie i cały bajer z zaworami |
nie to żebym sie czepiał ale wielu producentów podaje wartości luzu zarowno dla zimnego jak i ciepłego silnika więc z czegos to musi wynikać...
1405 - 16-11-2010, 21:53
polaff napisał/a: |
nie to żebym sie czepiał ale wielu producentów podaje wartości luzu zarowno dla zimnego jak i ciepłego silnika więc z czegos to musi wynikać... |
Zgadza się ale co innego jest teoria a co innego praktyka i zdrowy rozsadek. W tym przypadku te wartości luzów są wartościami wynikającymi od rozszerzalności cieplnej materiału stąd ta różnica i jest to tylko czysta teoria. Tego nie sprawdzisz i lepiej jest nie zwracać na te dane uwagi, zważywszy że silnik ma swój przebieg, elementy rozrządu są jakie są, dźwigienki są po podcierane, trzonki zaworów też mają jakieś tam ślady zużycia i parametrów fabrycznych nie uzyskasz, a jak już to tylko w jakimś stopniu będą one zbliżone. Nie ma co się oszukiwać.
Ja zawsze ustawiam zawory na zimnym silniku i po małym przebiegu sprawdzam czy wszystko jest w porządku i nigdy nie było problemu. Co do samej techniki to dobrze mieć dwa szczelinomierze. Tak jak w tym przypadku 0.15 i 0,20. Pierwszy służyć będzie do ustawienia założonego luzu- ma się ruszać z lekkim oporem, a drugi służy do sprawdzenia czy luz nie jest za duży- nie ma prawa szczelinomierz wejść w szczelinę. Jak wchodzi to regulacja do poprawy i tak w kółko po wszystkich zaworach aż będzie wszędzie dobrze bo nie zawsze uda się ustawić wszystkie szczeliny za pierwszym razem, bo po przekręceniu wałem coś zawsze lubi się przestawić. Trzeba to zawsze sprawdzić i uzbroić się w cierpliwość, bez tego ni rusz...
polaff - 16-11-2010, 22:22
1405 napisał/a: | polaff napisał/a: |
nie to żebym sie czepiał ale wielu producentów podaje wartości luzu zarowno dla zimnego jak i ciepłego silnika więc z czegos to musi wynikać... |
Zgadza się ale co innego jest teoria a co innego praktyka i zdrowy rozsadek. W tym przypadku te wartości luzów są wartościami wynikającymi od rozszerzalności cieplnej materiału stąd ta różnica i jest to tylko czysta teoria. Tego nie sprawdzisz i lepiej jest nie zwracać na te dane uwagi, zważywszy że silnik ma swój przebieg, elementy rozrządu są jakie są, dźwigienki są po podcierane, trzonki zaworów też mają jakieś tam ślady zużycia i parametrów fabrycznych nie uzyskasz, a jak już to tylko w jakimś stopniu będą one zbliżone. Nie ma co się oszukiwać.
Ja zawsze ustawiam zawory na zimnym silniku i po małym przebiegu sprawdzam czy wszystko jest w porządku i nigdy nie było problemu. Co do samej techniki to dobrze mieć dwa szczelinomierze. Tak jak w tym przypadku 0.15 i 0,20. Pierwszy służyć będzie do ustawienia założonego luzu- ma się ruszać z lekkim oporem, a drugi służy do sprawdzenia czy luz nie jest za duży- nie ma prawa szczelinomierz wejść w szczelinę. Jak wchodzi to regulacja do poprawy i tak w kółko po wszystkich zaworach aż będzie wszędzie dobrze bo nie zawsze uda się ustawić wszystkie szczeliny za pierwszym razem, bo po przekręceniu wałem coś zawsze lubi się przestawić. Trzeba to zawsze sprawdzić i uzbroić się w cierpliwość, bez tego ni rusz... |
ja zawsze ustawiam TYLKO na zimno i NIGDY nie sprawdzam później czy jest ok uważam, że nie ma takiej potrzeby no chyba, że coś się dzieje
|
|
|