To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Dom/garaż/ogród - Modernizacja instalacji CO

krzychu - 17-11-2010, 18:31
Temat postu: Modernizacja instalacji CO
Rodzicom przepalił się piec. Tata w jeden dzień o tym wspomniał, a następnego okazało się że jakiś piec już jest zamówiony.... (węglowy z nadmuchem podobno i mocniejszy 20kW chyba).
W każdym razie obecna instalacja:


Ten zawór ręczny jest zakręcany jak trzeba przepalić na ciepłą wodę. Rodzice kiedyś tam zamontowali przepływowy podgrzewać ale jak to bywa wolą podpalić w piecu drzewem szczególnie że z dostępnością ścinek nie ma problemu (tartak na sąsiedztwie).

Chodzi o 2 rzeczy:
- zamontowanie pompy wymuszającej obieg (żeby lepiej rozprowadzić wodę po grzejnikach, obecnie działa jedynie grawitacyjnie). Fajnie by było jak by była automatyczna i jakoś przepuszczała jak nie ma prądu.
- zamontowania zaworu automatycznego który sam będzie regulował dopływ obiegu do bojlera (zamykał jak w piecu zgaśnie, a otwierał jak się napali). Bo teraz 5-6h po wygaszeniu z kranu leci zimna woda. Czyli wieczorem się dołoży, a rano jest zimna.

Może mi ktoś określić co potrzeba i do czego to trzeba podłączyć (w które miejsca wmontować)? Niby jakiś fachman (ale starej daty) ma montować piec. Chciał bym coś o tym wiedzieć żeby zrobił za jednym zamachem.
Jak by trzeba było jakieś dane to dom 2 kondygnacyjny (jeszcze piwnice ale nie ogrzewane) nie wiem ile metrów ale na oko ze 150m^2 (jakieś 9 grzejników). Rury starej daty grube chyba stalowe jak to kiedyś się montowało.

jacek11 - 22-11-2010, 18:23

Skoro piec ma nadmuch,więc musi mieć komputer który nim steruje.Ten sam komputer może sterować pompom wody.Do pompy potrzebne jest zrobienie obejścia,oraz zamontować zawór kulowy(zwany żabą,jeśli się nie mylę),który po wyłączeniu się pompy,samoczynnie się otwiera.
Musi być coś w ten deseń:


Jeśli chodzi o bojler,to powinien być ocieplony.

krzychu - 22-11-2010, 18:26

Na razie zobaczymy czy przekonam tatę do pompy (bo to oporna bestia). W każdym razie ktoś mi poradził że na zasilaniu bojlera powinno wystarczyć zamontować zawór zwrotny i nie powinno ciepło "uciekać" z bojlera. Bo żeby tak się stało to ciepło nagrzane z bojera wyjść górą (odwrócony obieg) i wtedy powinno to zablokować. Zadziała to?

Jeszcze kilka pytań
- czemu tak instalacja z pompą jest taka skomplikowana? Nie wystarczy dać pompę, filtr z siatki i do tego zawór zwrotny (jak by prądu nie było)? Czyli 1 (jak rozumiem to coś na wzór zwrotnego?), 4 i 5?
- ile taka pompa kosztuje mniej więcej?

jaca71 - 22-11-2010, 18:55

krzychu napisał/a:
- czemu tak instalacja z pompą jest taka skomplikowana?

Bo w przypadku braku prądu pompa stawia zbyt duży opór by grawitacyjnie woda krążyła ;) Zawory kulowe? Pewnie po to by pompę dało się wymienić bez spuszczania wody z całego układu.

jacek11 - 22-11-2010, 21:53

jaca71 napisał/a:
Zawory kulowe? Pewnie po to by pompę dało się wymienić bez spuszczania wody z całego układu.

Pewnie też,ale bardziej po to,by czasami wyczyścić filtr(5) :wink: :)
Zawór różnicowy(1),jest elementem,który otwiera się gdy pompa nie pracuje.

Sorki,że nie opisałem wcześniej,ale pisałem post na biegu :)

gulgulq - 27-11-2010, 07:54

moja sugestia - jeśli montujesz pompę to warto zamontować ją razem z obejściem nie na wyjściu z pieca tylko na wejściu (na powrocie) - kwestie bezpieczeństwa w przypadku np. zbytniego rozpalenia się w piec
Uwex - 27-11-2010, 09:18

gulgulq - pompę obiegową z zasady montuje się na powrocie .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group