[92-96]Lancer CB0 - Kontrolka oleju
matt81 - 22-10-2006, 13:31 Temat postu: Kontrolka oleju Witam, od tygodnia w moim aucie po przekręceniu kluczyka na ACC czyli gdy wszystkie kontrolki sie swiecą nie świeci sie kontrolka od oleju..Zaznaczam że lampka od oleju nie jest spalona ponieważ sprawdzałem. Gdzie szukać przyczyny ,a może dać sobie na luz...
Odbiegając na chwile od tematu ,czy sposób Krzyżaka na zczytywanie błedów ECU tyczy się również silnika 4G92?
Lancer 1.6 16V 1995r.
wichura1 - 22-10-2006, 14:25
Olej jest? Sprawdź czujnik ciśnienia oleju, jeżeli jest uszkodzony to podaje, że ciśnienie jest cały czas. CE się wtedy powinno zapalać, gdyż na starcie powinien sygnalizować zerowe ciśnienie, które rośnie od razu po odpaleniu silnika. Poza tym wymrugaj sobie diodą kod błędu. Opis znajdziesz w dziale Download,a link w moim podpisie.
matt81 - 22-10-2006, 19:26
Olej jest ,a poza tym gdyby go nie było to by się kontrolka świeciła non stop lub na zakrętach a u mnie nie swieci sie wogóle nawet na postoju kiedy silnik nie pracuje tak jakby sie spaliła (co już wcześniej wykluczyłem ).Jeśli to czujnik to gdzie go szukać i jak go sprawdzić w warunkach domowych?
wichura1 - 23-10-2006, 08:10
W moim podpisie jest link do działu Download, wejdź ściągnij servicemanual i szukaj w rozdziale: Engine/4G9..
KaWu - 23-10-2006, 13:51 Temat postu: Re: Kontrolka oleju
matt81 napisał/a: | czy sposób Krzyżaka na zczytywanie błedów ECU tyczy się również silnika 4G92?
Lancer 1.6 16V 1995r. |
Ja mam 94 rok i juz mam obd2. Pewnie masz juz tez takie zlacze, to wystarczy zmostkowac 1 z 4 pinem i bledy lub ich brak wskaze migajace check engine
Edit: quote
matt81 - 23-10-2006, 19:26
Dzięki chłopaki za pomoc dziś jak na złość CE zgasł ale zapewne nie na długo to się wymruga co go boli .Tylko skąd wziąść kody błędów ,na stronie Krzyżaka są ale do 4g37 ,po zatym czy jest możliwe zdiagnozowanie czujnika cisnienia oleju domowym sposobem
Krzyzak - 23-10-2006, 20:27
1. na 99% będziesz miał obd2 i mostkując pin 1 i 4 w nim, potem zapłon na ON - kontrolka CE wymruga kody błędów
2. kody jak u mnie na stronie, plus kilka nowych - ECU je zapamiętuje, więc odczytaj, napisz tu - pomogę zinterpretować
matt81 - 24-10-2006, 22:35
Dziś zmostkowałem pin 1z4 i CE wymrugał mi błąd nr11 i chyba nie ma to nic wspólnego z brakiem kontrolki od oleju .Pawdopodobnie po prostu zbiegło się to z powyższą usterką i szykuje się wymiana sondy Co wy na to?
PS.
Dziś podczas odpalania na sekunde mignęła mi ta nieszczęsna kontrolka ale dalej w pozycji ON nie świeci sie .Zawracać sobie i wam dalej tym głowe czy dać sobie spokój?
POZDROWIENIA DLA CZŁONKÓW MITSU-RODZINKI
wichura1 - 25-10-2006, 00:04
Zawracać, żebyś się kiedyś nie zdziwił, że silnik się zatarł.
KaWu - 25-10-2006, 13:30
matt81, a sprobuj najpierw zdjac kleme "-" z auta na ok minute i po podlaczeniu sprawdz bledy. Zabacz czy wtedy tez jest blad. Jezeli nie ma to pojezdzij troszke i zonu sprawdz. Bo blad moze byl jeszcze stary a po resecie moze juz go nie byc.
A jezeli bedzie to lepiej sie tym zajac
matt81 - 25-10-2006, 22:10
matt81, a sprobuj najpierw zdjac kleme "-" z auta na ok minute i po podlaczeniu sprawdz bledy. Zabacz czy wtedy tez jest blad. Jezeli nie ma to pojezdzij troszke i zonu sprawdz
Po resecie nie ma błędu ale wywala błąd po przejechaniu kilkunastu km, i jest to błąd 11 czyli pada powolutku sonda pewnie . Ale odnośnie tej kontrolki oleju to już nawet po resecie nie świeci sie choćby na chwile w pozycji ON. Jeśli to miał by być czujnik oleju to gdzie go szukać ?. Wyczaiłem jakiś czujnik z dwoma kabelkami w tylnej części bloku mniej więcej 30cm pod rozrusznikiem pod rozrusznikiem ,i złączka jest przy wtyczce od sondy . Czy to jest to?
[ Dodano: 02-01-2010, 09:05 ]
Sprawa rozwiązana ,okazały się przerwane włókna przewodu czujnika pod izolacją ,stąd sporadycznie kontrolka lubiła się zapalić
|
|
|