To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Lancer CK0 - [CK1A 1.3] Kopułka rozdzielacza zapłonu i palec do 4G13

darkanian - 29-11-2010, 19:15
Temat postu: [CK1A 1.3] Kopułka rozdzielacza zapłonu i palec do 4G13
Witam wszystkich.

Mam do zrobienie zapłon i chce wymienić kopułkę (mam rysę wewnątrz) oraz palec rozdzielacza. Części postanowiłem kupić w sklepie Inter-Cars -> Sklep Inter-Cars.
Okazałao się, że mają dwa rodzaje kopułek do mojego silnika i z osiem rodzajów palca rozdzielacza - a każdy inny :?
Czy ktoś mógłby mi pomóc w wyborze albo może ma katalog części lub oryginalne symbole owych elementów?
Byłoby fajnie jakby ktoś mógłby mi podać konkretne części z tego sklepu (oznaczenie) Np: weż kopułkę J5325006 i palec J5335002.



Udało mi się wymontować kopułkę i palec rozdzielacza żeby zabrać częsci na wzór do Inter-Cars.

Kopułka wygląda następująco:



Jak widać na pierwszym zdjęciu jest peknięta przy lewym górnym pinie.
Numery kopułki jakie widnieją na niej to:
608 1 249A
oraz
809 1 249B
212 1 431

Palec rozdzielacza prezentuje się tak:



Styk jest troche zasniedziały wieć także go wymieniam.
Numer na palcu rozdzielacza to: 912 3 415E

Na obu elementach widnieje napis MADE IN JAPAN

Może komuś te informacje się przydadzą. Jak dostane nowe częsci to też coś skrobne na forum :biggrin:

Perki1985 - 29-12-2010, 15:23

Dodam jeszcze numery oryginalnych części
Kopułka T734
Palec T246

darkanian - 10-01-2011, 19:54

Winna nieprawidłowej pracy silnika okazała się świeca na pierwszym cylindrze. Co nie zmienia faktu, że kopułka na pinie nr 1 też była peknięta.

Świeca po wyjęciu wyglądała tak:


Z tego co dosłownie wywąchał :mrgreen: nasz najlepszy forumowy mechanik deejay na spocie dolnosląskim wynika, ze świeca została zalana olejem. Przebiegu ma jakieś 10-15tyś km. Troche za szybko padła jak na mój gust. Czy może to być wina uszczelniaczy zaworowych czy może pierścienia olejowego? Zapewne na dwoje babka wróżyła ;) Misiek ma przejechane 245tyś km. Silnik bierze oleju około 1-1,5L na 10tyś km (od wymiany do wymiany - tyle mniej wiecej robie rocznie)

Acha i jeszcze jedna troche nietypowa sprawa. Po wymianie palca rozdzielacza (najpierw wymieniłem samą kopułkę dopiero potem sam palec) z kopułki docierają dziwne piski. Jak to jest możliwe, zeby palec piszczał??? :P Przed wymianą palca był cisza. Z resztą tuż po wymianie też był spokój. Dopiero po paru dniach sie odezwało. Dźwiek jest taki jakby pasek piszczał na przekładni pasowej. Ale na 100% to nie to. Dzwiek wyraźnie dochodzi z kopułki :?

robertdg - 10-01-2011, 20:53

darkanian napisał/a:
Z tego co dosłownie wywąchał :mrgreen: nasz najlepszy forumowy mechanik deejay na spocie dolnosląskim wynika, ze świeca została zalana olejem.
darkanian napisał/a:
Czy może to być wina uszczelniaczy zaworowych czy może pierścienia olejowego?
Jak dobrze wywąchał, to sam popatrz uwaznie na świece, bo może deejay niejasno sprecyzował skąd się wziął ten olej, olej poszedł "z góry" poprzez uszczelniacz gniazda świecy pokrywy zaworówej, kupić komplet uszczelek, wymienic i powinno być po kłopocie.
herr_flick - 09-05-2016, 21:37

Dostępne od ręki palce rozdzielacza lub kopułki są firm:
FACET, YEC, BLUE PRINT, JC AUTO, EPS, JAKOPARTS
Brać któreś czy omijać?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group