To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E32A 1.8] Zamki, centralka i na koniec pilot :)

Pyra20 - 30-11-2010, 16:48
Temat postu: [E32A 1.8] Zamki, centralka i na koniec pilot :)
1. Nie mogę praktycznie otworzyć zamka w bagażniku. Przed ostatnia próba skończyła się praktycznie złamaniem kluczyka. Dziś kupiłem jakiś preparat do odmrażania i konserwacji zamka, udało mi się otworzyć bagażnik (ale kluczyk i tak się wygiął) od wewnętrznej strony zamka napsikałem tym preparatem, zamknąłem bagażnik i znów ta sama sytuacja. Boje się że złamie kluczyk w zamku i będzie kłopot - co robić ?

2. Mam centralny zamek, i dwa piloty do niego. W dwóch pilotach są dobre baterie a żaden nie działa. Gdzie szukać przyczyny ? Jest w środku jakiś czujnik/odbiornik czy coś ? Jakieś sugestie ?

Zysiuu - 30-11-2010, 17:10

U mnie też był kłopot z otwieraniem bagażnika.
Pomogło wyregulowanie wysokości tych gumek pod klapą, wykręciłem je najwyżej jak się da i klapa ładnie się otwiera ;)

Jak Ci nie pomoże to otwieraj wajchą przy fotelu kierowcy ;)

Pyra20 - 30-11-2010, 17:14

Wajchą ? to tam jest jakaś w ogóle.
Heh, aż pójdę zaraz zobaczyć.

edit:

ta, wajcha jest, z tym tylko że ułamana ; D

Myślałem nad tym żeby jakoś otworzyć ten zamek, wyjąć go całkiem przeczyścić, nasmarować. Tylko teraz pytanie do kogoś kto już to robił - dużo z tym roboty ? łatwo to zmontować/rozmontować ? Jest tam coś co warto wymienić przy okazji takiego demontażu (nie wiem, jakąś sprężynka czy cokolwiek)???


Poza tym nie mogę wsadzić kluczyka do zamku w drzwiach pasażera - nie wiem co tam się mogło porobić i jak ewentualnie się za to zabrać ? Może wkładka do wymiany czy coś ?

Krzyzak - 30-11-2010, 20:49

centralny był w standardzie, jednak sterowanie pilotem jest dołożone, więc nie wiadomo, gdzie jest sterownik i odbiornik do tych pilotów :)
generalnie u mnie jest tak, że po odłączeniu prądu od sterownika i podłączeniu, naciskam przycisk na pilocie i centralka odbiera wszystkie sygnały i się programuje na kod tego pilota (czasem 2-3 sek. trzeba trzymać), potem w ciągu 5 sek. trzeba nacisnąć przycisk 2 pilota i on się załapie :)

a co do bagażnika - trochę pracy jest, ale nic skomplikowanego - po zdjęciu plastików zobaczysz bębenek - na końcu jest pierścień segera, po jego zdjęciu można rozłożyć zamek na czynniki pierwsze

a zamek pasażera może być od innego auta, skoro nie działa - u mnie w Colcie np. musiałem przełożyć zamek pasażera na tylną klapę, bo ten z klapy był od innego auta (kluczyk nie pasował) - a nie chciało mi się zawsze otwierać auta i potem bagażnika od środka
cóż - używane auto to wydumki poprzedników...

plecho1 - 30-11-2010, 20:50

Piloty po wyjęciu baterii trzeba zaprogramować, jest o tym na forum. Jeśli blokują się wkładki w drzwiach to wymyj je wd40 lub czymś podobnym i nasmaruj smarem silikonowym w sprayu, ten smar dobry jest też do uszczelek w drzwiach by nie przymarzały. Dostaniesz go na stacji benzynowej.
Pyra20 - 30-11-2010, 21:29

ehhh... właśnie dziś kupowałem coś na uszczelki żeby nie przymarzały, i miałem do wyboru sylikon w sprayu i wazeline. Wziąłem to drugie :cry: Do zamków to się raczej nie nada. Co do zamka w bagażniku to tam napsikałem WD-40 ale nic nie pomogło, próbowałem rozruszać też cały ten mechanizm ale na nic się to nie zdało...... Będę miał trochę czasu to postaram się rozebrać cały ten zamek - puki co pogoda mi nie sprzyja bo wszystko muszę robić pod chmurka.


Co do pilota to sprawa jest trochę skomplikowana. Poprzedni właściciel miał jakąś blokadę założoną na skrzynie (już zdemontowane) i był założony dodatkowo alarm, z tym że były z nim jakieś problemy i został odpięty od aku. Więc być może dlatego pilot nie działa i działał nie będzie. Myślałem że był w standardzie do centralki.

Drzwi pasażera zostawię w takim razie w spokoju, ale ten bagażnik mnie rozwala i muszę coś z tym zrobić w pierwszej kolejności.

Hugo - 01-12-2010, 07:56

Do uszczelek najlepiej kup smar silikonowy w sztyfcie. Rewelacja. Co do zamka w klapie wyjmij go i wrzuć na całą noc do ropy albo nafty. Miałem ten sam problem w moim Galancie i tak sobie poradziłem, ale bylo ciężko.
Pyra20 - 01-12-2010, 08:38

ciężko w jakim sensie ? demontaż i montaż ?




Ta wazelina jest chyba ok, pójdę później zobaczyć czy uszczelki przymarzły bo w nocy było prawie -20. Jeżeli nie to gra :)

Zysiuu - 01-12-2010, 15:22

A możesz w ogóle włożyć kluczyk do zamka w klapie? Jeżeli tak to spróbuj zrobić tak:
1. Wsadzasz kluczyk ;)
2. Naciskasz całym swoim ciężarem na klapę lub z całej siły próbujesz podnieść ją do góry
3. Przekręcasz delikatnie kluczyk.

U mnie tak było dopóki nie wyregulowałem klapy (łamałem kluczyki) teraz otwieram klapę bez problemów a nic przy zamku nie kombinowałem.
Spróbuj nic Cię nie kosztuje.

Pyra20 - 01-12-2010, 16:55

Kluczyk wchodzi a problem jest z przekręceniem kluczyka aby otworzyć klapę.

Możesz wrzucić jakieś fotki gdzie/jak/za pomocą czego reguluje się klapę ? Będę bardzo wdzięczny. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenia ale rogi klapy idealnie zgrywają mi się z linia tylnich nadkoli/błotników (nie wiem jak to nazwać, chodzi mi to że nie mam jakiś uskoków przy szparach od klapy bagażnika a reszta nadwozia)

Hugo - 01-12-2010, 17:14

Pyra20 napisał/a:
demontaż i montaż ?
Nie. W sensie tego aby się wreszcie dało go przekręcić. Też prawie ułamałem kluczyk, ale w końcu poszło.
Zysiuu - 02-12-2010, 07:22

Otwierasz klapę bagażnika i od dołu na klapie w rogach powinieneś mieć takie gumki



Wkręcasz lub wykręcasz je ręką.
Ja wykręciłem je na maksa i zamek się otwiera na dotyk nawet przy tych temperaturach ;)

Pyra20 - 02-12-2010, 21:13

Dzieki, w sobotę postaram się ogarnąć temat.

Co do wazeliny to wszystko ok, nic nie przymarzło przez te mrozy, więc można powiedzieć że się sprawdziła.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group