Carisma - Ogólne - Silnik 1.8 GDI
rosomak1983 - 01-12-2010, 20:17 Temat postu: Silnik 1.8 GDI Witam Potrzebuje pilnie informacji o silniku 1.8 GDi 125kM Montowanym w carismach, bede adoptował wał z takiego silnika do 4g93 DOHC czyli 1.8 gti.
Wiecie moze czy ten silnik powastął na bazie silnika 4g93, wiem tez ze wał trzeba założyć odwrotnie (odwrócony rozrzad) i tutaj pytanie czy wał jest wywazony zeby sie krecic w jedna strone ???
robertdg - 01-12-2010, 20:23
1.8GDI jakiego od czasu do czasu używam, ma dokładny kod silnika 4G93G10, wał kręci się w prawo (zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara), w GTI chyba/raczej jest tak samo
rosomak1983 - 01-12-2010, 20:33
robertdg, nie przeszkadza ze w gti ropzrzad jest po lewej a w GDI po prawej
(z ciekawosci w GDI sa dwa wałki czy SOHC )
robertdg - 01-12-2010, 20:42
W GDI sa 2 wałki
rosomak1983 - 01-12-2010, 20:56
robertdg napisał/a: | W GDI sa 2 wałki |
hmmm to czmu tylko 125 koni jak 4g93 ma 140 przy zwykłym systemie wtrysków.
Co do stony rozrzadu to co o tym myslisz ???
PS był tylko jeden silnik 1.8 GDi czy parew rodzajów ????
robertdg - 01-12-2010, 21:19
Rysunki tego dokładniej nie określają, wynika z tego, ze blok niby ten sam, róznice w tłokach, kole zamachowym, więcej nie dostrzegłem
mlun - 02-12-2010, 12:42
Głowica jest chyba jeszcze inna o ile pamiętam?
W sumie to był jeden rodzaj 1.8 GDI bo ciężko nazwać inną odmiana silnik o 3 konie słabszą przez dołożenie 2 sondy lambda.
Piwor - 04-12-2010, 01:03
mlun, głowica na pewno inna. Temat jest o bloku. Hm, jak pogodzić rozrząd...
Bartek - 04-12-2010, 08:00
Wał ma ten sam nr katalogowy w gti i Gdi. Co do bloku po założeniu osprzętu i łap z gti, też na 99,9% będzie działać. Robiłem doktorat dla Harpagana, ale skończyło się na silniku od msr, z czapką od gti.
rosomak1983 - 05-12-2010, 16:19
wał juz w sumie zamówiony ale dziekuje za potwierdzenie mam spokój pewnosc ze podejdzie
|
|
|