To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - pytanie o założenie sportowej końcówki czy warto?

rvr_157 - 05-12-2010, 03:25
Temat postu: pytanie o założenie sportowej końcówki czy warto?
Witam mam pytanie czy oplaca mi siE załozyc sportowa koncówke frimy wm czy strace moc w swojim mitsu i czy jest to oplacalne w kwestji zuzycia silnika ? dzieki z góry a odp
robertdg - 05-12-2010, 10:53

Sama sportowa końcówka nic nie zrobi silnikowi, ale to jak zostanie zamontowana, będzie decydować o tym jaki dźwięk będzie wydawać.
Mateusz071 - 05-12-2010, 15:28

Silnikowi nic nie zrobi, (dlaczego sportowa końcówka? w jakim sporcie sa uzywane? końcówki "tuningowe" "ozdobne") ale jeżeli drastycznie zmniejsza średnice wydechu moze miec wplyw na moc, (wiadomo jak zatkasz to w ogóle na szczelnym ukladzie nie opalisz) ale majac standtardowy wydech nie poczujesz.
rvr_157 - 05-12-2010, 19:15

http://allegro.pl/tlumik-...1343276903.html o ta mi chodzi dokladnie?
robertdg - 05-12-2010, 20:41

To nie jest końcówka, a cały tłumik końcowy, jest to tłumik przelotowy, więc spodziewaj sie, że auto będzie głosniejsze, zalezy to jeszcze od tego jak ktoś to zamontuje.
Mateusz071 - 05-12-2010, 20:54

Fi są nie dobre, na wejsciu nie masz 58 tylko ok 47-50 nie pamietam dokladnie, pozatym tłumik jest w poprzek a nie wzdłóż jak ten z allegro. Jak skrócisz serie i zrobisz duzą dziore wyjsciowa po tlumiku to odczujesz spadek mocy. Z wydechami nie jest tak hop siup. http://allegro.pl/tlumik-...1335905164.html
http://allegro.pl/tlumik-...1338586363.html

Xsystoff - 06-12-2010, 00:36

Ja za 300zl mam pospawany nowy wydech na delikatnie wiekszej srednicy od serii (zeby go nie rozprezyc za bardzo ale zeby go tez nie dlawilo) z nowym tlumikiem srodkowym w miejscu kata i brakiem koncowego. Kata sprzedalem za 160zl, wiec praktycznie wydech kosztowal mnie tyle co tlumik. Efekt to delikatny pomruk do 2.5 tys rpm, a pozniej drze sie zdrowo, do konca obrotomierze, a po puszczeniu nogi z gazu na cieplym wydechu pieknie strzela ;) Ostatnie tlumiki te ala mugeny itp to tylko i wylacznie meczacy bas, tak ze uszy puchna. Ja mam ZERO basu, za to 100% gardlowy ryk, PRAWIE jak N grupa :D
Mateusz071 - 06-12-2010, 15:51

No to kolego Xsystoff też masz tak nie do końca prawidłowo. w miejsce kata powinna pojsc pusta pucha w roli rozprężenia (taka role pełni kat, a tlumik przelotowy ani strumienica łuskowa sie nie nadaje ew. naddźwiękowa), potem w miejsce seryjnego powinien pojsc przelotowy tłumik, ktory wyreguluje dobrze cisnienie w ukladzie.

[ Dodano: 06-12-2010, 15:59 ]
Acha, jeżeli Ci czesto strzela z wydechu to zaplon przereguluj sobie, bo za czesto to tez nie dobrze, a jak go opoźnisz to bedziesz walił marchewami....:) ale raz na jakis czas moze piernąć ;)

rvr_157 - 07-12-2010, 00:26

http://allegro.pl/tlumik-...1338586363.html a koledy wlasnie czy jak zaloze ten wydech to bd lepszy dzwiek rasowy? i mam pytano co zrobic zeby przy redukcji biegu bylo ja w evo lub subaru?podoba mi sie to strasznie jak jedzie taki wariacik i redukuje bieg to az mi drecze przechodzą

[ Dodano: 07-12-2010, 00:29 ]
http://allegro.pl/tlumik-...1338586363.html jesli zaloze ten wydech to bd rasowy dziek i trosze mocy doda?i mam pytanko jak zrobic zeby przy redukcji bylo jak w evo lub subaru?

Xsystoff - 07-12-2010, 01:02

Wydech robil mi gosc, ktory sam sie sciga i to z sukcesami wiec raczej czai baze, tym bardziej ze dorwalem test saxofona z roznymi wydechami na hamowni i wywalenie kata + jeden tlumik wychodzilo zdecydowanie najlepiej. Strumienica zabierala do 4hp a wiec wartosci jak najbardziej mierzalne na hamowni.

U mnie strzela nie przy przyspieszaniu, tylko po zdjeciu nogi z gazu, o tak to chodzi:

KLIK

rvr_157 - 07-12-2010, 14:12

dzieki bardzo za pomoc ladnie chodzi
Mateusz071 - 07-12-2010, 19:06

Każdy wydech jest indywidualna sprawa dla silnika. Dlatego miales kilka wydruków do saxofona aby utrafić dla tego silnika optimum. Strumienica łuskowa zabiera bo nie jest puszka rozpreżną tylko oporem. naddźwiekowa to inna historia. Mój ładniej brzmi :P Ja sobie sam zrobiłem wydech od podstaw z konsultacja ze znajomym mechanikiem, co zajmuje sie rajdówkami i koleguje sie z mechanikiem Kuchara. W miejsce kata powinien isc kat sportowy lub pucha rozpreżna (przeliczona) i przedałby sie tłumik przelotowy, to tak schematowo.
rvr_157,
Ja mam nadzieje że nie chodzi Ci o dźwięk podtrzymania tubo takie psyk :P
Ogólnie auto najlepiej brzmi na szerokiej rurze i krótkiej ale osiagi.... wystarczy ze odepniesz końcowa czesc wydechu (z koncowym tłumikiem) i auto juz traci na mocy ale lepiej brzmi.

mkm - 07-12-2010, 19:26

rvr_157 napisał/a:
http://allegro.pl/tlumik-...1338586363.html a koledy wlasnie czy jak zaloze ten wydech to bd lepszy dzwiek rasowy? i mam pytano co zrobic zeby przy redukcji biegu bylo ja w evo lub subaru?podoba mi sie to strasznie jak jedzie taki wariacik i redukuje bieg to az mi drecze przechodzą

[ Dodano: 07-12-2010, 00:29 ]
http://allegro.pl/tlumik-...1338586363.html jesli zaloze ten wydech to bd rasowy dziek i trosze mocy doda?i mam pytanko jak zrobic zeby przy redukcji bylo jak w evo lub subaru?

Zmienić samochód.
Z tego co czytam to bardziej się rozchodzi o "ryk" niż inne kwestie :doubt:
Najtańsze wyjście dla Ciebie uciąć cały końcowy wydech i wspawać rurę. Będzie Cię słychać, będą lekkie strzały, sąsiedzi Cię pokochają. :mrgreen:
Dla pewności zostaw sobie stary tłumik na wypadek gdyby Ci dowód policja zatrzymała.
Zminimalizujesz sobie koszta :biggrin:

Mateusz071 - 07-12-2010, 19:31

mkm, To jest najlepszy pomysł, bo faktycznie rvr_157, o osiagi koniecznie nie chodzi. Tylko co to za frajda ryczec a stać w miejscu? ;)
mkm - 07-12-2010, 19:37

Już nie przesadzaj z tym staniem w miejscu :wink: Z podpisu wnoszę, że nie jest to 1.3.
Jak mu nawet 10KM ucieknie to i tak nie poczuje :biggrin:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group