ASX Techniczne - Wyższe spalanie "raz na jakiś czas", spalanie przy
Wedrowiec - 14-12-2010, 13:31 Temat postu: Wyższe spalanie "raz na jakiś czas", spalanie przy Przebieg mam niewielki (600 km po 3 tygodniach) natomiast już drugi raz zauważyłem dużo wyższe spalanie niż "standard".
1) trasa (miejska, wał międzyszyński) w jedną stronę, na spokojnie, jakieś 30 km - średnie spalanie około 7,5l, przez pół trasy 8-8,5 l, prędkość max 120, jest to trasa "przelotowa" - leci się stówką o tej porze ale są światła itp.
powrót tą samą trasą, te same prędkości - 5,2 l
wczoraj ta sama trasa - w obydwie strony średnia około 5l, podobne prędkości i styl jazdy
2) wczorajszy powrót z roboty, stanie w korku na wisłostradzie. Pierwsze 10 minut - mimo korka spalanie około 6-7l. W pewnym momencie zaczęło dramatycznie rosnąć, dobiło do 12l, później zaczęło spadać. Pokazywał spalanie nawet przy hamowaniu silnikiem i to w okolicach 20l, jazda - wartości ok 2x wyższe niż normalnie. Cała średnia z trasy to 9l, czas - 1h, odległość ok. 14-15km. Wyższe wartości przez około 10-15 minut.
moje typy
- coś się zwaliło (wątpię)
- przepalanie (czy jak to tam się odbywa) filtra
- trzeba było w końcu doładować akumulator??
najbardziej obstawiam opcję z filtrem... tylko naczytałem się, że odbywa się to przy dużych prędkościach a ja jechałem głównie na 1, raz na jakiś czas tylko wrzucając 2 - po prostu podjeżdżanie do przodu po 1-2m.
Spotkaliście się z czymś takim, jakieś pomysły/wytłumaczenia? Zadzwonię w tym tygodniu do serwisu, dam znać co mi odpowiedzieli.
Trik - 14-12-2010, 18:33
Też stawiam na wypalanie filtra. W ASO powiedziano mi kiedyś, że ASX DID ma opcję wypalania nawet w czasie jazdy z niskimi predkościami (czyt. miejskiej). Ale lepiej zapytaj jakiegoś sensownego pracownika serwisu.
wlodeks - 14-12-2010, 19:30
Też to zauważyłem i na 90% jestem pewny, że to przepalanie fitra DPF. Proces przepalania nie musi odbywać się przy dużych prędkościach, raczej liczy się tu temperatura samego filtra niezbędna aby przepalanie mogło się zacząć i obroty chociaż nie konieczne jest już utrzymywanie jakichś mocno podwyższonych obrotów. Wydaje mi się, że proces będzie przebiegał tym szybciej im wyższe będą obroty. Jako ciekawostkę powiem, że mi udało się zauważyć gdy nagle proces wypalania się zakończył i zużycie paliwa skoczyło nagle z 12-13 litrów (przy turlaniu sie 10km/h w korku) do 5-6 litrów.
Pozdrawiam
sylb - 14-12-2010, 21:25
Jeżeli przepalanie filtra DPF następuje nawet w takich okolicznościach jak panowie opisują to proponuje systematyczna kontrole oleju czy czasem nie przybywa.
Mariusz4 - 14-12-2010, 22:28
sylb napisał/a: | Jeżeli przepalanie filtra DPF następuje nawet w takich okolicznościach jak panowie opisują to proponuje systematyczna kontrole oleju czy czasem nie przybywa. |
słyszałem w ASO, ze po "wypalaniu" filtra w ASX'ie należy wymienić olej tak jak pisze sylb - ponoć zauważalnie zwiększa się ilość oleju (dodane paliwo).
trudno mi w o uwierzyć
Wedrowiec - 15-12-2010, 11:24
Z tą wymianą oleju to by (chyba) nie było możliwe - wymiana oleju co 300 kilometrów? ;)To byłby chyba najdroższy w utrzymaniu pojazd seryjny
tmp - 15-12-2010, 11:59
ASO namawiają na wymianę oleju po "dotarciu" po pierwszych 2000 km przebiegu, chociaż po dopytaniu przyznają, że producent tego nie wymaga.
Poziom oleju rośnie, ale instrukcja przewiduje dwa poziomy maksymalne - jeden do zalewania, a drugi podczas eksploatacji. Wymiana oleju jest konieczna jeśli aktualny stan przekracza "X" na bagnecie.
Wedrowiec - 15-12-2010, 15:15
Po 2K też mi zalecali - i tak planuję zrobić. O ile nie doznam szoku przy kwocie
Jerry_1 - 15-12-2010, 18:02
Mariusz4 napisał/a: | słyszałem w ASO, ze po "wypalaniu" filtra w ASX'ie należy wymienić olej tak jak pisze sylb - ponoć zauważalnie zwiększa się ilość oleju (dodane paliwo).
trudno mi w o uwierzyć |
Ale nie po 1 wypaleniu filtra. Tak jak napisał wcześniej Sylb, trzeba kontrolować stan oleju i zapewne po zimie wymienić, jeśli ktoś jeździ głównie na krótkich dystansach i to niedogrzanym silnikiem. Filtr, żeby samoistnie się wypalał, musi mieć odpowiednią temperaturę, a żeby ją miał, to niestety, takimi "dieselkami" lepiej nie jeździć na obrotach silnika ok. 1000, tylko trzeba (jak jest gdzie) trochę pokręcić. Co do wymiany oleju po dotarciu, to lepiej olej wymienić (w mojej opinii).
Wedrowiec - 16-12-2010, 13:46
Info od dealera: przepalanie filtra, jest wszystko OK, nie ma co się martwić. Producent przewiduje 1-2 max przepalania na 1000 km w cyklu mieszanym i max 4 na 1000 km przy jeździe stricte miejskiej w korkach.
SNB SWEDEN - 17-12-2010, 07:28
Mam osobiscie duzy problem z ASX tzn pierwsza akcja naprawcza jakies 2 miesiace temu znaczy naprawcza auto dostalo nowe oprogramowanie w ASO poniewaz dosc czesto szarpal podczas jazdy ,ale niestety wczoraj polowa drogi do pracy komunikat" sprawdz system DPF" i tryb awaryjny zero mocy, stoi od wczoraj w ASO i niestety nie moga wgrac nowego oprogramowanie bo samochod nie chce nic przyjac
Student - 17-12-2010, 08:30
Niech wymienią kompa.
Wedrowiec - 17-12-2010, 21:56
ASX na jeździe testowej szarpał niemiłosiernie - niezależnie od biegu/prędkości. Mój z kolei - zero problemów, jeździ się zupełnie inaczej niż testowym (tylko u mnie jest wersja LP), odebrany w listopadzie.
SNB SWEDEN - 18-12-2010, 11:26
Student napisał/a: | Niech wymienią kompa. |
Auto nadal stoi(przebieg 3890km) w ASO i jedyne co udalo sie uslyszec to, ze moj nie jest pierwszym jaki stoi w Szwecji z tego powodu w ASO i niestety nie maja jeszcze rowiazania na ten problem, ponoc Mitsu ma problem, czekam jakie nowiny przyniesie nastepny tydzien
tomekrvf - 22-12-2010, 23:46
SNB SWEDEN napisał/a: | stoi w Szwecji z tego powodu w ASO i niestety nie maja jeszcze rowiazania na ten problem, |
Niech zrobią tak:
MPI/GDI/DIESEL - Special Function -Initialization - item "40 DPF exchange service" - IG OFF (8 sekund lub dłużej). Po włączeniu zapłonu należy wykasować DTC (będą dwa DTC), wgrać nowy soft i wykonać wymuszoną regenerację.
Musi sie udać.
|
|
|