To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Wymiana oleju w CAO 1,6

Anonymous - 24-10-2006, 14:05
Temat postu: [CA4A 1.6] Wymiana oleju w CAO 1,6
Muszę wymienić olej ale nie wiem ile go kupić.
Do silnika 4g92 ile wchodz?

Anonymous - 24-10-2006, 14:50

4 LITRY.
KaWu - 24-10-2006, 15:44

kaeres napisał/a:
4 LITRY.


Potwierdzam-choc troszke zostaje z 4 litrow :D

Anonymous - 25-10-2006, 00:28

a dokladniej:


w 4G13 3litry wchodza + 0.3 na filtr
w 4G92 3.5 litra + 0.3 filtr

Anonymous - 25-10-2006, 11:53

Dzieki:)
wichura1 - 27-10-2006, 09:29

Ficu865 tutaj znajdziesz service manual do CAO: http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3445
Anonymous - 02-11-2006, 11:19

Co wiecie o olejach coma ?
Podobno cos na bazie Mobila ?
Czy lepiej kupowac sprawdzonego Shella ?
Dokladniej mowiac co wybrac
5l coma ?
4l Shella ?
Takie opakowania ja mam dostepne i sie zastanawiam co wziac. Cena prawie ta sama wiec nie ona jest tutaj wyznacznikiem.

Anonymous - 06-11-2006, 12:19

Heh, nie wiem co to Coma choć obiło mi się coś kiedyś o uszy. Osobiście wybrałbym jednak sprawdzoną markę czyli Shell'a. Sam jeżdżę na Mobil1 i ani mi w głowie myśleć o zmianie.
McDoune - 06-11-2006, 12:26

a może lepiej wziąć po prostu 5l Mobila a nie coś na jego bazie.

Ja ostatnio zapłaciłem za 15W40 88 PLN. Myśle, że różnica w kawsie nie jest gigantyczna, a to sprawdzony olej 8)

Anonymous - 07-11-2006, 12:13

Juz wytlumaczenie jest w watku czy zmienic mineral na polsynt.
Zmieniam jednak na polsyntetyk Comma 10W40

[ Dodano: 09-11-2006, 08:04 ]
Wymienilem olej w 4G92.
Wg manuala wchodzi tam niecale 4l (3,94 chyba).
Mi z 5l baniaczka zostalo 2l.
Co to oznacza ?

1. Nie caly olej zszedl z silnika i miski ? (byl goracy wiec raczej nie pozostal na sciankach)
2. Jednak wchodzi mniej oleju ?
3. W baniaku bylo wiecej niz 5l ? (moze tak leja producenci ? )

Anonymous - 04-01-2007, 14:27

Witam.
Jak juz jest temat to zapytam tu:P, mianowicie:
jakies 2000km temu zmienialem olej, a jakis miesiac temu misa zaczela puszczac i olej kapal. Kilka dni temu znajomy mechanik robil mi to czyli silikon do mis, czyszczenie i te sprawy. Wedlug instrukcji silikonu samochod stal 24h i dopiero zalalem olej. Wlalem troche nowego bo jeszcze mialem, a reszte zalalem tego co byl. Lalem na oko i troche przesadzilem bo jest ok 1cm ponad max. Zauwazylem ze olej nadal kapie tylko wiecej niz poprzednio. I tu kilka pytan czy moze kapac przez to ze jest za duzo, czy zle uszczelnione? Czy nadmiar oleju to bardzo zle? Spuscic troche? Stanie sie cos jak tak bede jezdzil? Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi:)

Krzyzak - 04-01-2007, 15:25

kapie przez zle uszczelnienie, albo przez jakies pekniecie
nadmiar to zle, bo zwieksza sie cisnienie - mimo regulacji, dla sw. spokoju odessij szklaneczke

Anonymous - 04-01-2007, 15:46

Moim zdaniem warto sprawdzić, skąd dokładnie kapie. U mnie też wydawało się, że uszczelnienie miski olejowej nie trzyma. Podobnie jak uszczelka pod głowicą. Okazało się, że sprytnie lało się spod aparatu zapłonowego, o-ringu pod bagnetem oraz przede wszystkim (czego absolutnie nie było widać) spod pokrywy zaworów. Dopiero rozebranie silnika ujawniło prawdę.
Proponuję zatem dokładne obejrzenie silnika od spodu przy naprawdę solidnym oświetleniu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group