To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełn± wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Ogólne - szklanki na zaworach 2,5td

Anntoni - 21-12-2010, 14:41
Temat postu: szklanki na zaworach 2,5td
witam!

mial ktos z was kiedys doczynienia z wymiana szklanek na zaworach?
cos mi stuka w silniku i kolega stwierdzil ze to wlasnie szklanki na zaworach.

zbyszekm2 - 21-12-2010, 15:57
Temat postu: Re: szklanki na zaworach 2,5td
Anntoni napisał/a:
witam!

mial ktos z was kiedys doczynienia z wymiana szklanek na zaworach?
cos mi stuka w silniku i kolega stwierdzil ze to wlasnie szklanki na zaworach.

Mało prawdopodobne. Stuka panewka, sworzeń tłoka, lub tłok wali o tuleje.

rico.1 - 21-12-2010, 20:33

Anntoni napisał/a:
cos mi stuka w silniku i kolega stwierdzil ze to wlasnie szklanki na zaworach.

A luz zawrorowy był w końcu sprawdzany? Też może stukać, a gdyby kto¶ to sprawdzał to by zauważył, że jako takich szklanek tam przecież nie ma. :biggrin:
Poza tym stukanie też może powodować zawór/wypalone gniazdo itp. lub padnięty wtryskiwacz.

Anntoni - 21-12-2010, 22:36

panewki mam nowe wal po szlifie.
czyli szklanek zadnych nie mam?:)
luzy na zaworach tez sprawdzalem jest ok

rico.1 - 21-12-2010, 23:02

Anntoni napisał/a:
czyli szklanek zadnych nie mam?:)

przy takim wałku s± zbędne :biggrin:
a jak z wtryskami?

Anntoni - 22-12-2010, 15:47

wtryski sam nie wiem, a co przez nie moze cos stukac?
rico.1 - 22-12-2010, 19:13

Anntoni napisał/a:
co przez nie moze cos stukac?

same wtryski mog± stukać - Ľle ustawione, zabrudzone itp. wywołuj± spalanie stukowe
napisz jeszcze kiedy to stukanie występuje?
tylko na wolnych obrotach, czy na wysokich, czy wcałym zakresie obrotów, czy tylko przy mocnym dodaniu gazu

Anntoni - 23-12-2010, 01:22

stukanie slychac tak, do 1800obrotow.jest rytmiczne tak, na ucho to jakby co jeden obrot walem.powyzej 1800obrotow jak,by ustawalo
rico.1 - 23-12-2010, 23:02

Więc wtryski należy sprawdzić -> ci¶nienie + rozpylanie,
jeden lub dwa mog± się zacinać, ewentualnie końcówki do wymiany
możesz sprawdzic jeszcze tak: odpal motor, rozgrzej i po kolei popuszczaj wtryski na przewodach, je¶li stukanie przy którym¶ ucichnie to ten jest do sprawdzenia (ale warto sprawdzić wszystkie),
doraĽnie można dodać trochę mixolu do paliwa (max 0,5 litra na pełny bak) i obserwuj czy będzie jaka¶ poprawa, jak się rozruszaj± to na jaki¶ czas masz spokój :biggrin:

A tym czasem Wszystkim Forumowiczom Życzę Wesołych ¦wi±t Bożego Narodzenia :santa: i jak najmniej problemów ze swoimi Mi¶kami... :mrgreen:

Anntoni - 24-12-2010, 10:35

dziekuje za pomoc, sprawdze to niebawem i dam znac czy pomoglo.

wszystkiego dobrego w swieta i po swietach w zyciu i w samochodzie:)

polaff - 05-02-2011, 06:29

Anntoni napisał/a:
dziekuje za pomoc, sprawdze to niebawem i dam znac czy pomoglo.

wszystkiego dobrego w swieta i po swietach w zyciu i w samochodzie:)

i co pomogło?

Anntoni - 05-02-2011, 09:16

bez zmian.
polaff - 05-02-2011, 23:25

Anntoni napisał/a:
bez zmian.

ja dzi¶ odpalałem pierwszy raz ¶wieżo kupiony używany silnik i załamałem się jak usłyszałem, że walił po uruchomieniu tak jak ten stary z "obrucon±" panewk±.

Po wielu kombinacjach pukanie ucichło pukał zawieszony wtrysk....

Anntoni - 05-02-2011, 23:36

a jak sie go "odwiesza"?
polaff - 05-02-2011, 23:40

Anntoni napisał/a:
a jak sie go "odwiesza"?

mi sie sam odwiesił ale je¶li wtrysk jest zużyty to może być konieczna wymiana końcówki i regulacja ci¶nienia otwarcia (nie wiem czy w pajero takowa występuje...)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group