To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - Śnieg

bonito - 22-12-2010, 11:48
Temat postu: Śnieg
W czasie ostatnich 2 tygodni zrobiłem parę tysięcy kilometrów po naszych zaśnieżonych drogach - i muszę przyznać że przy wszystkich wadach Oulandera, napęd należy ocenić na 6stkę! Autko prowadzi się pewnie w każdych warunkach, bycie najszybszym użytkownikiem drogi to prawdziwa przyjemność :wink:
bonito

michu300 - 22-12-2010, 12:14

Potwierdzam, ja nie dałem rady tylko jednej zaspie, chciałem pojeździć po nieodśnieżanym boisku (tak z pół metra śniegu) i po ok. 10 metrach stanąłem, a smród sprzęgła kazał wycofać :-)
Wczoraj natomiast wyciągałem z zaspy Sprintera z dużą budą :-)
Fanatykom 4x4 zwrócę tylko uwagę, że na hamowanie to napęd już nie ma tak wielkiego wpływu :-)

mitsu00 - 22-12-2010, 12:18

michu300 napisał/a:
Wczoraj natomiast wyciągałem z zaspy Sprintera z dużą budą

Z tym wyciaganiem to tez nie kozakuj. Znajomy zajeździł już sprzęgło w taki sposób :P A tak ogólnie to sytuacja w Polsce to istna popierdółka w porównaniu do tego co u mnie na północy się dzieje od kilku tygodni. Np w ciągu ostatniego tygodnia w okolicach gdzie mieszkam spadło 80 cm świeżego śniegu :shock: :shock: Tutaj autostrady zamykają, wstrzymują ruch kolejowy i lotniczy bo tak pada.... Pamiętam ze w Warszawie jest juz paraliż jak 20cm spadło :finga:

P.S. Zobaczcie jak Anglicy sobie radzą kiedy auto się im zakopie :twisted:
http://tv.expressen.se/ga...gor-inte-sa-har

rezon - 22-12-2010, 13:04

bonito napisał/a:
napęd należy ocenić na 6stkę!
co najwyżej -5. Ma tendencję do zarzucania tyłu. Ale faktycznie dość łatwo być najszybszym.
michu300 - 22-12-2010, 13:20

rezon napisał/a:
bonito napisał/a:
napęd należy ocenić na 6stkę!
co najwyżej -5. Ma tendencję do zarzucania tyłu. Ale faktycznie dość łatwo być najszybszym.


Z tym zarzucaniem tyłu to chyba dość charakterystyczne dla 4x4?

rezon - 22-12-2010, 13:39

michu300 napisał/a:
Z tym zarzucaniem tyłu to chyba dość charakterystyczne dla 4x4?
niekoniecznie - testowałem Yeti 2.0TDI CR w ubiegłym roku, miała znacznie bardziej neutralną charakterystykę na śliskiej zaśnieżonej jezdni - byłem mile zaskoczony, żadnego zarzucania tyłu na zakrętach czy na zaśnieżonym skrzyżowaniu, a to zwykły Haldex. Outka na tej trasie trzeba było dobrze trzymać, bo był zdecydowanie nadsterowny. Z kolei SX4 w trybie 4WDAuto zachowuje się znacznie gorzej niż Outek - tendencje do myszkowania po jezdni, w trybie Lock mniej więcej jak Outek w trybie 4WD.
michu300 - 22-12-2010, 13:51

Może właśnie dlatego, że to Haldex... Ja z kolei jeździłem Grand Vitarą i tam było podobnie do Outka z nadsterownością.
sibkods - 22-12-2010, 14:14

Mi najbardziej podoba się buczenie ESP czy tam czegoś innego podczas nadsterowności. :P
-WALDOR- - 22-12-2010, 14:35

rezon napisał/a:
michu300 napisał/a:
Z tym zarzucaniem tyłu to chyba dość charakterystyczne dla 4x4?
niekoniecznie - testowałem Yeti 2.0TDI CR w ubiegłym roku, miała znacznie bardziej neutralną charakterystykę na śliskiej zaśnieżonej jezdni - byłem mile zaskoczony, żadnego zarzucania tyłu na zakrętach czy na zaśnieżonym skrzyżowaniu, a to zwykły Haldex. Outka na tej trasie trzeba było dobrze trzymać, bo był zdecydowanie nadsterowny. Z kolei SX4 w trybie 4WDAuto zachowuje się znacznie gorzej niż Outek - tendencje do myszkowania po jezdni, w trybie Lock mniej więcej jak Outek w trybie 4WD.


co do Yeti należy zauważyć ,że nie może zarzucić tyłem,z prostej przyczyny on nie ma tylu... :D .. to krótki samochód ok 40cm krótszy od outka, ma mniejszy rozstaw osi i jest równie szeroki . W związku z tym efekt "zarzucania" jest znacznie mniejszy...Generalizując łatwiej w krótszym, szerokim samochodzie utrzymać neutralność zachowania na śliskiej nawierzchni niż w dłuższym o identycznej lub mniejszej szerokości ...

dab - 22-12-2010, 14:39

rezon napisał/a:
bonito napisał/a:
napęd należy ocenić na 6stkę!
co najwyżej -5. Ma tendencję do zarzucania tyłu. Ale faktycznie dość łatwo być najszybszym.


..chyba ze w okolicy pojawi sie konkurencja, jak chocby rowniez bardzo czeste autko Q7 :mrgreen: wtedy outek juz nie jest taki predki :badgrin: :oops:

rezon - 22-12-2010, 16:56

-WALDOR- napisał/a:
co do Yeti należy zauważyć ,że nie może zarzucić tyłem,z prostej przyczyny on nie ma tylu... .. to krótki samochód ok 40cm krótszy od outka, ma mniejszy rozstaw osi i jest równie szeroki . W związku z tym efekt "zarzucania" jest znacznie mniejszy...Generalizując łatwiej w krótszym, szerokim samochodzie utrzymać neutralność zachowania na śliskiej nawierzchni niż w dłuższym o identycznej lub mniejszej szerokości ...
gdyby było tak jak piszesz to SX4 biłoby Outka na głowę, a jest dokładnie odwrotnie - tak jak pisałem dopiero 4WDLock w SX4 pozwala to autko jakoś porównać do Outka - jest i tak wyraźnie stabilniejszy, a jeśli w Yeti nie ma tyłu, to jak nazwać to co jest w SX4.
sylb - 22-12-2010, 17:20

Niestety z tym tyłem trzeba uważać, szczególnie na małych skrzyżowaniach lub przy wyjeździe z podporządkowanej. Operowanie gazem z umiarem i odpowiednia synchronizacja kierownicą to podstawa sukcesu w takich warunkach. A napęd oceniam na 4.


I jeszcze jedno w był taki dzień, że cały czas padało i w związku z tym na drodze (przynajmniej u mnie) leżało bardzo dużo tzw. błota pośniegowego. Nie wiem czy to wina opon, ale mi w takich warunkach O2 nie chciał skręcać, zasadniczo chciał jechać tylko do przodu. Stoję sobie na skrzyżowaniu ruszam, chcę skręcać, kierownica już do skręcona na max. a samochód ledwo bierze zakręt.

-WALDOR- - 22-12-2010, 18:24

rezon napisał/a:
-WALDOR- napisał/a:
co do Yeti należy zauważyć ,że nie może zarzucić tyłem,z prostej przyczyny on nie ma tylu... .. to krótki samochód ok 40cm krótszy od outka, ma mniejszy rozstaw osi i jest równie szeroki . W związku z tym efekt "zarzucania" jest znacznie mniejszy...Generalizując łatwiej w krótszym, szerokim samochodzie utrzymać neutralność zachowania na śliskiej nawierzchni niż w dłuższym o identycznej lub mniejszej szerokości ...
gdyby było tak jak piszesz to SX4 biłoby Outka na głowę, a jest dokładnie odwrotnie - tak jak pisałem dopiero 4WDLock w SX4 pozwala to autko jakoś porównać do Outka - jest i tak wyraźnie stabilniejszy, a jeśli w Yeti nie ma tyłu, to jak nazwać to co jest w SX4.


sx to coś co udaje suv-a...choć nawet nie to..sam fakt ,że robi je oprócz suzuki, fiat mówi wszystko...co nie zmienia faktu ,że zazwyczaj suwy sa duże ,wysokie, ciężkie,maja wysoko zawieszony środek ciężkości stad lekki tył "zachodzi"..są wyjątki ,,skoda..maleństwo suvowe, która zachodzi mniej (a dla fanów marki wcale i wogóle jest de best)...
sa samochody których zawiedzenie na tyle skutecznie zepsuto ,że pomimo 4x4 się źle prowadza...widocznie takim czymś jest sx..
niemniej u mnie jest ok 20cm śniegu..pługi na gruntówkach nie jeżdżą, wiec jest dziewiczo,śmigam w czymś takim sobie 50km/h wszystko co sie dzieje z wozem jest w pełni kontrolowane i sprawia mi wielka frajdę...jade sobie w śnieżycy , brodzę w śniegu i jedynym moim zmartwieniem jest czy kretyn za mną na letnich nie wiedzie mi w d,,,
wózek stoi na dworzu, - 17 a ja pale na dotyk, grzac zaczyna po 2 minutach...jadę sobie jak panicho...

rezon - 22-12-2010, 19:08

-WALDOR-, rozumiem zachwyty nad posiadanym od niedawna Outkiem, ale najpierw tworzysz teorię wg której jak nie ma tyłu to nie zarzuca, a jak podaję przykład znacznie mniejszego, ale gorzej zachowującego się autka to piszesz, że to Fiat/SUzuki i to ma niby tłumaczyć zachowanie. Skoda nie jest dla mnie the best, znam ciekawsze samochody - Yeti jest małe i brzydkie jak noc listopadowa - ale poprawniej od Outka jeździ na śliskiej jezdni i o tym była mowa. Ma lepiej zestrojoną elektronikę, co ma wpływ na zachowanie. SX4 przy 4WDLock też zupełnie inaczej jedzie niż 4WD Auto więc nie ma to nic wspólnego z zepsuciem zawieszenia co próbujesz sugerować tylko po prostu z charakterystyką napędu. Spróbuj Outkiem pojechać 50km/h po zaśnieżonej jezdni z kilkoma ciasnymi zakrętami to zobaczysz jak mu zachodzi tył, co oczywiście można kontrolować, ale jest to po prostu nadsterowność samochodu i jedyna rada na to -
sylb napisał/a:
Niestety z tym tyłem trzeba uważać, szczególnie na małych skrzyżowaniach lub przy wyjeździe z podporządkowanej. Operowanie gazem z umiarem i odpowiednia synchronizacja kierownicą to podstawa sukcesu w takich warunkach.
20 lat temu jeździłem zimą Ładą z lekkim tyłem i napędem na tył czyli meganadsterownym samochodem na oponach wielosezonowych, bo o zimówkach to dopiero Niemcy zaczynali mówić - jakoś dawałem radę, to tym bardziej mogę jeździć Outkiem, ale to nie powód abym uważał go za cud natury skoro ESP działa w nim z opóźnieniem (chociaż i tak szybciej niż w SX), a sam samochód jest nadsterowny. Jest i już, i choćbym chciał to tego nie zmienię, więc mogę się do tego dopasować. Własności trakcyjne ma bardzo dobre - dobrze rusza w śniegu czy błocie, dobrze trzyma kierunek na śliskiej jezdni, nie ma tendencji do myszkowania, przy hamowaniu nie ucieka na bok, a nadsterowność zawsze można skontrować kierownicą - tylko trzeba na to uważać.
mitsu00 - 22-12-2010, 19:42

rezon napisał/a:
a nadsterowność zawsze można skontrować kierownicą - tylko trzeba na to uważać.

Zawsze jeździłem RWD i takie zachowanie misia lubię. Instynktownie kontruję jak tył zarzuci :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group