[02-06]Lancer CS0 - Problem z wentylatorami-sterownik ???
krak - 27-12-2010, 14:20 Temat postu: Problem z wentylatorami-sterownik ??? Witam, ostatnio pojawił się u mnie problem z załączającymi się wentylatorami na chłodnicy.
Otóż podczas normalnej jazdy czy też na postoju w warunkach zimowych temp -10 załączają się wentylatory chłodnicy- przewody do chłodnicy ciepłe, płyn w normie. Czasem zdarza się, że przez chwilę w kabinie brakuje ciepłego powietrza (silnik nagrzany oczywiście) a z wydmuchów leci zimne lub ledwo ciepłe powietrze. Znajomy podpowiedział mi, że może to być problem sterownika wentylatorów taka kostka na chłodnicy po prawej stronie. Czy ktoś już miał podobny problem ???
kgebczyk - 28-12-2010, 11:13
a może termostat? lub zapowietrzony układ?
strzelam
rszturo - 04-01-2011, 12:13
Nie ma co kombinować - to jest walnięty termostat. Takie same symptomy miałem około miesiąc temu.
Wymieniłem termostat i teraz jest OK - cały czas ciepłe powietrze i wentylatory się nie włączają.
blaster303 - 13-01-2011, 10:18
jaki koszt takiego termostatu i gdzie najtaniej mozna kupic ? moze jakas wysyłka ? chętnie odczytam jakąś prywatną wiadomosc od kogoś zorientowanego
już nie aktualne. termostat kupiony - Vernet. nie wiem czy dobry czy nie- może wole nie wiedzieć koszt w Intercars - 77zł .
Wczorajsze objawy były straszne, wentylator przestał się załaczać ( wczesniej chodził na okrągło nawet na zimnym silniku....) myyślałem , że w końcu się spalił |
ale po wymianie odżył koszt robocizny 0zł ( zimno to sie nawet piwka pić nie chce ) a auto śmiga jak nowe, obie rury od chłodnicy gorące po otwarciu termostatu. happy
B0RYS - 20-05-2013, 11:22
Mam objaw załączających się wentylatorów już w momencie przekręcenia na zapłon (silnik nie odpalony). Kręcą się także kilka sekund po zgaszeniu silnika. Czy to wina problemów ze sterownikiem jak w Outlanderze czy też termostatu? Wg wskazówki silnik nagrzewa się do właściwej temperatury. Niebotycznego spalania nie ma, zimą w zatłoczonym mieście max do 13l/100km, w trasie potrafi i do 7l zejść.
Edit: Stukanie w sterownik na chwile pomaga, więc to chyba z nim mam problem...
Anonymous - 20-05-2013, 19:02
Niestety, problem ze sterownikiem wentylatorów jest znany, a producent (Calsonic) chowa głowę w piasek. Objaw charakterystyczny padniętego modułu to praktycznie ciągła praca obu wentylatorów, nawet zaraz po przekręceniu kluczyka oraz głośna praca tych wentylatorów (pracują bardzo szybko i głośno).
Remedia są trzy:
- próba reanimacji modułu (więcej na ten temat tutaj i linkach wychodzących),
- zakup nowego modułu (ok. 400 PLN),
- zakup używanego, sprawnego modułu.
W punkcie ostatnim uwaga: moduł do lancera, grandisa czy outlandera kosztuje prawie tyle, co nowa część, więc zakup używki jest tu kompletnie nieopłacalny. Ale pasuje tu też sterownik z space stara 1,8 GDi i kilku innych. I kosztuje <100 PLN. Oznaczenia na obudowie mają inne, ale elektrycznie jest to to samo (potwierdzone z Japaneze oraz organoleptycznie). Ważne jest, by miały identyczną ilość wtyczek i by te wtyczki były takie same jak w lancerze.
sla - 20-05-2013, 20:38
Rozumiem że jesteś na 100% pewny z tym sterownikiem od SS GDI?
Anonymous - 21-05-2013, 23:24
sla napisał/a: | Rozumiem że jesteś na 100% pewny z tym sterownikiem od SS GDI? | Na 99%, bo sam taki kupiłem i zamontowałem. Z powodzeniem działa już ponad pół roku. Ten jeden procent niepewności pozostawiam na ewentualne różnice między rocznikami.
Zresztą, jak napisałem powyżej, sprawa była konsultowana z Japaneze.
B0RYS - 23-05-2013, 20:43
Potwierdzam, nabyty za 70zl ze SS działa jak trzeba.
sla - 23-05-2013, 21:23
Od GDI? Gdzie kupiłeś?
B0RYS - 24-05-2013, 10:24
Od 1.8 (nie było oznaczenie GDI), zakup w necie.
martin01 - 09-11-2014, 21:40
Wychodzi że chyba mam problem ze strownikiem wentulatorów, aby mieć jednak pewnośc chciałbym to potwierdzić, czy możliwe jest pożyczenie takiego modułu od kogoś z forumowiczów aby miał pewność ?? Część nie jest tania więc gdzyby ktoś mógł pomóc ....
|
|
|