[96-02]Lancer CK0 - [CK1A 1.3] Spore problemy z Lancelotem
Winter - 28-12-2010, 20:43 Temat postu: [CK1A 1.3] Spore problemy z Lancelotem Witajcie,
Jestem tu nowy i prosiłbym o pomoc w kilku kwestiach.
Mam Lancerka 1.3 GL z 1998 roku w wersji Timber Green (tak, bardzo ładny zielony ), ale mam z nim spore problemy ostatnio:
- sprzęgło dziwnie się zachowuje, jak zmieniam biegi to strasznie mi szarpie samochodem, przy ostatnim przeglądzie gość coś tam dokręcał i sprzęgło chodziło elegancko, teraz już trochę kiepawo
- gałka od biegów ma luzy, nie daję biegu, a ona chodzi na wszystkie strony, po ostatnim przeglądzie była w jednej pozycji i nie można było jej ruszyć, teraz bardzo "lata"
- mam duże spalanie na silniku 1.3, na pełnym baku robię prawie 500 km, filtry i olej wymieniane, ale nic to nie dało, możliwe, że to sonda lambda, ale samochód ma 70 tyś. przebiegu od nowości (auto zakupowe )
- mam opony 13" 175/55, chcę tam zapodać zimówki, ale 14 i nowe felgi założyć, jakie felgi tam dać i jakie opony mogę dać, czy muszą być 175 czy mogę dać 195 14?
- samochód zaczął od jakiegoś czasu dziwnie chodzić, możliwe, że to od jeżdżenia po nierównościach, słyszę dźwięk, jakby jakiejś części (może śrubki) w środku, silnik chodzi, jak w dieslu, kumpel twierdzi, że musiała się odkręcić jakaś nasadka spod spodu i ona taki dźwięk wydaje
- czy to normalne, że maska mi wibruje przy starcie na 1 i przechodzeniu na dwójkę? W zimie samochód odpalam i grzeję go na 5-10 minut, na zimnym silniku rwie nim niemiłosiernie
Anonymous - 28-12-2010, 23:16 Temat postu: Re: Spore problemy z Lancelotem
Winter napisał/a: | - sprzęgło dziwnie się zachowuje, jak zmieniam biegi to strasznie mi szarpie samochodem, przy ostatnim przeglądzie gość coś tam dokręcał i sprzęgło chodziło elegancko, teraz już trochę kiepawo | coś z pompą??
Winter napisał/a: | gałka od biegów ma luzy, nie daję biegu, a ona chodzi na wszystkie strony, po ostatnim przeglądzie była w jednej pozycji i nie można było jej ruszyć, teraz bardzo "lata" | - zdjąć obudowę (plastiki dookoła) i może wystarczy dorkęcenie
Winter napisał/a: | mam duże spalanie na silniku 1.3, na pełnym baku robię prawie 500 km, filtry i olej wymieniane, ale nic to nie dało, możliwe, że to sonda lambda, ale samochód ma 70 tyś. przebiegu od nowości | tu przyczyn może być cała masa -również nieumiejętne jeżdzenie miśkami potrafią sporo spalić jak sie źle jeździ. Skoro ma 70tyś to na pewno nie sonda padła, za szybko.
Winter napisał/a: | mam opony 13" 175/55, chcę tam zapodać zimówki, ale 14 i nowe felgi założyć, jakie felgi tam dać i jakie opony mogę dać, czy muszą być 175 czy mogę dać 195 14 | opony dedykowane to 185,65,r14 -takie mam letnie na alusach i jeździ sie bardzo dobrze.
Winter napisał/a: | czy to normalne, że maska mi wibruje przy starcie na 1 i przechodzeniu na dwójkę? W zimie samochód odpalam i grzeję go na 5-10 minut, na zimnym silniku rwie nim niemiłosiernie | - nie normlane zjawisko -rwanie silnika na zimnym-typowy objaw dla kabli- wymień kable i świece a może zniknie latanie maski, rwanie i wysokie spalanie jednocześnie
plecho1 - 29-12-2010, 07:40
Z tym sprzęgłem to szarpie bardziej przy ruszaniu i przy zmianie na niższych biegach czy na wszystkich? jeśli tylko przy ruszaniu i przy zmianie z 1 na 2 to może być wina docisku sprzęgła, albo się nierówno zużył lub pękł. Jeśli była by wina pompy a sprzęgło by do końca nie wysprzęglało to nie mógłbyś wrzucić biegu na odpalonym silniku i przy zmianie biegów były by zgrzyty.
A z tym drżeniem na zimnym silniku (auto nie chodzi na wszystkie cylindry) to rzeczywiście może być wina przewodów lub świec lub kopułki i palca jeśli są w tym silniku. Kiedy ostatnio je wymieniałeś?
Winter - 29-12-2010, 16:01
W Holandii mieszkam, tutaj jest inna wilgotność, w lecie nie ma takich problemów, jedynie jesienią i zimą.
Świece, kopułki - nic nie wymieniałem.
Chcę najpierw wymienić moje letnie oponki na zimówki, bo nie mogę zrobić przeglądu w Polsce - w Niemczech są wymagane zimówki i w razie kontroli wiecie co będzie
[ Dodano: 29-12-2010, 16:04 ]
Samochód szarpie przy ruszaniu, jedynie na jedynce i dwójce, widzę wtedy, że maska wibruje. W ogóle to samochód rozgrzewam najpierw na 10 minut, bo przy zimnym silniku rwie mi samochodem, jak cholera, jest 20 km/h, a widać jak nie może dojść do 30
Anonymous - 29-12-2010, 23:06
Winter napisał/a: | W Holandii mieszkam, tutaj jest inna wilgotność, w lecie nie ma takich problemów, jedynie jesienią i zimą. |
Elektryka....... wymień świece i kable na początek
myniak - 31-12-2010, 17:26
Co do szarpania to mysle ze beda to kable mialem podobna sytuacja , po wymianie jest ok.
A spalanie 500km w trasie czy miescie bo jesli w miescie to calkiem nieżle . moj misiek w zimie w miescie pali 10l i tak jest u wiekszosci miskow zimowa pora 10 to norma.
Ps czy napewno ten misiek ma 70tys
Radeon - 02-01-2011, 11:27
Masz spore problemy bo auto nie ma 70 tys przebiegu .Luzy na biegach, coś stuka pod maską...Sprawdz jeszcze kopułkę aparatu zapłonowego, niewiele roboty a efekt często powalający.Jeżeli masz zaśniedziałe styki w aparacie to wystarczy je drobnym papierkiem ściernym lekko przeczyścić.Miałem szarpanie swego czasu w wilgotne dni,Po wymianie kabli, świec i wyczyszczeniu kopułki jak ręką odjoł , jest tam też zatyczka gumowa można doraźnie prysnąć kontaktem(taki sprej do styków elektrycznych):mrgreen:
Winter - 30-01-2011, 18:27
Wymieniłem kable zapłonowe i problem znikł, ale wydaje mi się, że dziura w rurze od tłumika hamuje moc auta.
|
|
|