To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - stukają popychacze po wymianie oleju????

Anonymous - 25-10-2006, 17:26
Temat postu: stukają popychacze po wymianie oleju????
Witam w moim Galu (101tys km z książką serwisową 2,4GDI,99r) wczoraj wymieniłem olej na zalecany przez serwis Shel Helix Plus AH 10w-30 i silnik oszalał a konkretnie popychacze. Przed wymiana stukały na zimnym silniku do momentu nagrzania teraz walą cały czas najbardziej w zakresie 2000-3000tys obrotów co się dzieje??? Podkreślam że poziom oleju jest jest ok.
saphire - 25-10-2006, 20:41

No to pewnie za rzadki olej jak dla nich. Jaki miałes wcześniej?
Anonymous - 25-10-2006, 21:40

saphire napisał/a:
No to pewnie za rzadki olej jak dla nich

Raczej za gęsty.To 10W a nie 5W.
Wlej 5W i powinno wrocic do normy.

Anonymous - 26-10-2006, 00:17

saphire napisał/a:
No to pewnie za rzadki olej jak dla nich. Jaki miałes wcześniej?

Wcześniej był jakiś syntetyk Texako Hawoline nie widze dokładnej lepkości bo kartka kontrolna jest zniszczona...

Krzyzak - 26-10-2006, 08:50

jeśli masz opakowania, to zobacz czy ten 10W30 ma napisane, że jest specjalnie przygotowany do silników GDI - bo ogólnie to bardzo dobry olej (na pewno Castrol, nie wiem jak Shell)
a może to był jakiś Shell z beczki? - może dostałeś jakieś byle co?

Anonymous - 26-10-2006, 09:54

Krzyzak napisał/a:
jeśli masz opakowania, to zobacz czy ten 10W30 ma napisane, że jest specjalnie przygotowany do silników GDI - bo ogólnie to bardzo dobry olej (na pewno Castrol, nie wiem jak Shell)
a może to był jakiś Shell z beczki? - może dostałeś jakieś byle co?

Nie mam opakowania kupowałem go w serwisie i był lany z beczki jako Shel 10w-30 (do GDI) W serwisie powiedzieli że Castrol wycofał się z produkcji oleju do GDI....na jaki wobec tego znowu mam zmienić i czy po wymianie wróci do normy?

Hubeeert - 26-10-2006, 09:59

Tak się zastanawiam i wydaje mi się że powinieneś przeczytać ten temat
Krzyzak - 26-10-2006, 10:10

w Gdańsku, niedaleko mnie, jest sklep, gdzie widziałem Castrola 10W30 - na opakowaniu nie było napisane, że to do GDI, ale było napisane, że jest to olej przeznaczony do silników VW z bezpośrednim wtryskiem - czyli prawie to samo; na 100% można go kupić, ale cena jest dosyć wysoka (sprzedawany w op. 1 litr) - z tym, że wymiana spokojnie co 15-20 tkm może być

ktoś ostatnio pisał, że w beczkach to jedzie byle co - potem się tylko naklejki przylepia...

JaGrab3 - 26-10-2006, 10:17

Chmm zawsze wydawało mi się ze jak klepie to znaczy że samoregulatory nieszczelne i czeba wymienic albo gestszy olej wlać. Olej podczas eksploatacjii traci walory lepkości i im dłużej pracuje tym jest rzadszy... moze sie myle to prosze o korekte
saphire - 26-10-2006, 14:19

bokciu napisał/a:
saphire napisał/a:
No to pewnie za rzadki olej jak dla nich

Raczej za gęsty.To 10W a nie 5W.
Wlej 5W i powinno wrocic do normy.


Albo Mobil1 5W50 bo taki mam w Cari GDI i nic nie klekocze.

Anonymous - 26-10-2006, 18:05

Prawda jest taka,ze jeden ma wlany olej taki kto inny taki ,jednemu stuka innemu nie stuka.U jednego wystrczy zmienic na inny i jest cisza u drugiego mozna zmienic co wymiane a i tak bedzie walilo.
Uwazam,ze nie ma reguly na to.Taka uroda tych silnikow.pewnie zalezy to golwnie od tego jak byly one eksploatowane a wiemy ,ze roznie.Mi tez wala na zimnym.Musze przejechac niekiedy az 2-3 km zeby sie uspokoily.tym bardziej ,ze teraz w takim okresie gdzi etemp. sa juz niskie silnik nagrzewa sie dluzej.
Tez sie zastanawialem nad zmiana oleju przy nastepnej wymianie ale sam juz nie wiem co lac.
Obecnie mam 5W40 Elfa a mzoe wlac tej samej specyfikacji tylko innej marki?
A moze przyjsc na 5W30 albo 5W50?
A moze lac ten specjalny do GDI i miec takie problemy jak kolega przemo_Jg,ze nawet na cieplym mu teraz wali.
Nie ma chyba na to zlotego srodka.nobla temu kto znajdzie na to srodek zaradczy ktory w 100% to wyeliminuje.
Np. w Mazdach czesto pomaga wymiana zaworka pompy olejowej.Koszt niewielki a jaka radosc.
czy moze ktos juz probowal przeprowadzic ten zabieg w Mitsu?
Koszt zaworka i sprezyny do Gala to niespelna 100 zl z tego co wiem.

pozdr.

Marcino - 26-10-2006, 20:23

bokciu napisał/a:
Np. w Mazdach czesto pomaga wymiana zaworka pompy olejowej.Koszt niewielki a jaka radosc.
czy moze ktos juz probowal przeprowadzic ten zabieg w Mitsu?
Koszt zaworka i sprezyny do Gala to niespelna 100 zl z tego co wiem


Próbuj, bedziesaz prekursorem.... i dostaniesz nobla od siebie.
POzdrawiam

Krzyzak - 27-10-2006, 15:07

bokciu napisał/a:
A moze lac ten specjalny do GDI i miec takie problemy jak kolega przemo_Jg,ze nawet na cieplym mu teraz wali.

tyle, że kolega dostał z beczki, więc tak naprawdę, to nie wiadomo, co dostał

Anonymous - 11-02-2007, 09:34
Temat postu: Uciszacz zaworów.
Wystarczy wlać podczas wymiany oleju tzw. "uciszacz zaworów" (ja stosowałem w Maździe f-my Liqued Molid, której to firmy oleje też polecam) i wszystko wraca do normy...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group