[XX-92]Lancer C6x i starsze - błąd 14
Anonymous - 26-10-2006, 15:43 Temat postu: błąd 14 a teraz nowy kwiatek ( fatum czy co) jade sobie do domku z trasy i łubudu CE błąd 14
jak z tym sobie poradzić sumptem domowym ???
josie - 26-10-2006, 23:23
Czujnik położenia przepustnicy.
Albo źle ustawiony (nie wiem w sumie czy wtedy ma prawo zaświecić CH-E) albo najprawdopodobniej padnięty.
Koszt na Allegro około 50zł - ostatnio też szukałem.
Zmierz oporność czujnika miernikiem - nie może być żadnych przerw, skoków itp.
U mnie wytarł się w pozycji "biegu jałowego" - czyli wtedy gdy ECU otrzymuje z niego napięcie 0,5V, na pozostałym zakresie też wariował.
Anonymous - 29-10-2006, 22:19
kwoli małego wyjaśnienia
dziś miałem troszkę czasu itd....
po dogłębnej analizie tematu okazuje się że błąd 14 i 15
tak też po jeżdzeniu jeszcze 1 dzień i zczytaniu błędów doszła 15 ( położenie krokowego- dla nie wprowadzonych)
co się okazuje:
1. wyciągnołem miernik wskazówkowy - by zobaczyć czy ustrojstwa nie mają przerwań
2. chwila zawzięcia i....
3. oba potencjometry ok. (nawet próbowałm starego radzieckiego oscyloskopu by zobaczyć czy te cholery nie trzeszczą)i w normie
4. zdziwko mnie wzieło gdy jak już wyciągnołem całe ustrojstwo z krokowym ze on dochodzi tylko do pewnego miejsca i jakby zatrzask.(dokładnie nie do końca się cofał i utrzymywał mi obroty na ok.1000 na poczatku myślałem że to wina tego błędu ( te obroty)
5.trochę manualnej roboty rozebrać do 0 ustrojstwo (krokowy mechanizm) wymyć dokładniutko ( ale syf robi wd40 + aluminium w środku) wysuszyć natrysnąć neutralny smar silikonowy odczekać by odparowały rozpuszczalniki ,
6. złożyć do kupy wszysciutko - sprawdzić płynność przesuwu ( do silnika max 6V.) i zamontować jak jest OK. tyle że wcześniej ustawić na +/- połowę zakresu wysuniecia trzpienia lub zakresu potencjometru ok. 3000 om na 2 i 5 bolcu wtyczki.
7. zresetować kompa i nauczyć ustawień
8 .uff i tyle do następnego CE
|
|
|