Space Wagon Techniczne - MSW wyciek oleju
Janusz1600 - 25-01-2011, 19:36 Temat postu: MSW wyciek oleju Witam. Mam problem z wyciekiem oleju( MSW 2,0 1993rok). Jakiś czas temu zaczął pojawiać się olej spod osłony pasków rozrządu. Zdjąłem osłony, ale nie udało mi się zlokalizować wycieku.Ściągnąłem koła z wału pompy olejowej i tłumika drgań i tam na pewno nie cieknie. Podpadała mi uszczelka pod tym małym korpusem do którego jest przykręcany filtr oleju, wymieniłem ją ale to nic nie dało. Po zmontowaniu wyciek jest nadal. Spod pokrywy klawiatury i wałka rozrządu też nie cieknie. Gdzie jeszcze mam szukać ? Może ktoś już spotkał się z takim problemem ?
Andrew - 25-01-2011, 19:42
Sprawdź uszczelniacze od strony rozrządu, jest ich chyba wszystkich cztery. Ze starości mogły zrobić się już twarde i puszczają olej. Pasek rozrządu pewnie w oleju pracuje?
Janusz1600 - 25-01-2011, 20:11
Właśnie w tym problem bo paski rozrządu są mniej zaolejone niż pasek alternatora czy pompy wspomagania.
Andrew - 25-01-2011, 20:28
A spod głowicy nie cieknie? Ja bym obstawiał te uszczelniacze. Gdzie najwięcej oleju widać gołym okiem?
Janusz1600 - 25-01-2011, 21:27
Obejrzałem jeszcze raz. Od góry do uszczelki pod głowicą raczej sucho. Najwięcej oleju widać na dole bloku za filtrem oleju (filtr suchy) i pod obudową pasków rozrządu, centralnie pod wałem.( ale po zdjęciu koła na wale było sucho). Po jeździe jak postoi najwięcej jest nakapane właśnie z bloku na wysokości filtra i z boku na wysokości pokrywy pasków. Podejrzewam że olej z boku jest wynikiem pędu powietrza które omiata silnik w czasie jazdy.
Andrew - 25-01-2011, 21:33
Wydaję mi się, że to uszczelniacze...
Janusz1600 - 25-01-2011, 21:49
Ale na wszystkich uszczelniaczach jak ściągałem koła było sucho tak jak to napisałem w pierwszej wiadomości. To musi być coś innego. Tylko co ?
Andrew - 25-01-2011, 21:53
Może filtr oleju, uszczelką puszcza?
Janusz1600 - 25-01-2011, 21:58
Pisałem, że filtr suchy.
Andrew - 25-01-2011, 22:05
To nie mam pojęcia. Dobrze przejrzyj w koło uszczelkę pod głowicą dokładnie... Tyle mi przychodzi do głowy, nie wiem jak tam aparat zapłonowy jest mocowany... W coltach często cieknie spod aparatu...
robertdg - 25-01-2011, 22:36
Umyj okolice wycieku zmywaczem do hamulcy, poczekaj az przeschnie, odpal silnik i obserwuj skac zacznie leciec olej, innego sposobu na to nie ma jezeli wizualny osoad nie jest jednoznaczny.
Janusz1600 - 25-01-2011, 22:44
Robiłem to przed pierwszym rozbieraniem, ale tylko okolice rozrządu, praktycznie przód silnika poniżej klawiatury. Silnik chodził prawie godzinę i nic nie zaobserwowałem. Dlatego raczej wykluczam wyciek w tych okolicach. Może ktoś zdejmował głowicę w dwulitrowym MSW i może powiedzieć czy są jakieś kanały olejowe od tej strony z brzegu głowicy ?
rusznikarz45 - 27-01-2011, 19:55
Witam ! A sprawdzałeś czujnik poziomu oleju w misce olejowej? Ja kiedyś miałem podobny przypadek i okazało się że to czujnik ciekł jak się rozgrzał pomiędzy metalowym mocowaniem a plastikiem
Janusz1600 - 28-01-2011, 20:44
Witam. Sprawdziłem ten czujnik. Dla pewności wykręciłem i złożyłem z powrotem na silikon. To nie to, wydaje mi się że to gdzieś z okolic uszczelki pod głowicą, ale trudno cokolwiek zobaczyć nawet po umyciu benzyną ekstrakcyjną i wydmuchaniu sprężonym powietrzem. Wyciągnął bym silnik ale bez lokalizacji wycieku to "psu na budę". Nie jest to tak strasznie wielki wyciek, jakieś 0,5 litra na 1700 kilometrów, ale wścieka mnie plama oleju gdzie bym nie stanął.
rusznikarz45 - 29-01-2011, 14:15
Witaj! Ja miałem problem z samym czujnikiem ciekł koło wtyczki pomiędzy plastikowym środkiem a metalową obudową przykręcaną do miski olejowej i przez to miałem zarzygany cały spód silnika
|
|
|