To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Duże spalanie, dławienie silnika oraz gaśnięcie n

pluto82 - 04-02-2011, 21:41
Temat postu: [CA1A 1.3] Duże spalanie, dławienie silnika oraz gaśnięcie n
Witam. Posiadam colta 1,3 CA0 93r. problem polega na tym że:
1: Ma wielki apetyt na paliwo (10-11 l/100km) nie mam pojęcia dlaczego - help
2: Gdy jest zimny silnik na postoju jest ok ale gdy np. dojeżdżając do świateł wyrzucę na luz spadają drastycznie obroty i gaśnie oraz podczas jazdy czuję jak gdyby się dławił (powiedzmy że jakby nie dochodziło mu paliwo). Wymieniłem świece i kable WN, wyczyściłem krokowy. Nie mam pojęcia co i jak...check engine się nie pali....Pomóżcie

Hare Krishna xD - 04-02-2011, 22:45

mam to samo, tylko tyle ze musialem odlaczyc krokowke bo dziala mi tylko w jedna strone (podnosi obroty, ktore nie spadaja) a u ciebie to wyglada wlasnie na silniczek krokowy albo lewe powietrze w kolektorze.
KucharZ - 04-02-2011, 23:52

pluto82 odłączałeś ostatnio akumulator ?? Jeśli tak to trzeba na nowo nauczyć auto wolnych obrotów. Odpalić auto, (upewnić się czy wszystkie rzeczy pobierające prąd są wyłączone: światła, radio, nawiew itp) i bez dodawania gazu zaczekać, aż włączy się wentylator chłodnicy. Następnie zgasić silnik i ponownie odpalić (chyba tak to szło). Wiem, że teraz zima i z włączeniem wentylatorów może być ciężko.

Co do spalania hmmm 10-11 może być wszystko ok, jeśli robisz np krótkie odcinki po mieście.
Napisz coś więcej w jakim "terenie" się poruszasz i na jakich odległościach.

pluto82 - 05-02-2011, 08:33

Kolego KucharZ czy jeżdżę po mieście czy po trasie i tak Misiek pali jak smok, codziennie dojeżdżam do firmy z wawy do kobyłki wiec to nie sa krótkie odcinki. tak akumulator był odłączany ale był póżniej uczony wolnych obrotów. Wiec nie wiem
idas - 05-02-2011, 10:15

Zauważyłem, że "uczenie" wolnych obrotów to lekarstwo na wszystkie problemy z nimi;-)
Niestety jak silnik jest zdrowy to takie coś cudów nie zdziała. Ja już praktycznie nigdy nie "uczę" ecu obrotów i stabilizują się same po przejechaniu kilku kilometrów. Dodam tylko że ewentualnie mogą być za wysokie po odłączeniu aku, a nie za niskie i nie spowodują zgaśnięcia samochodu. Problem ewidentnie leży gdzie indziej. Kolego Pluto82 spróbuj wyczyścić porządnie przepustnice, przy okazji sprawdź czy w położeniu zerowym jest ona minimalnie odchylona (motylek nie może ciasno wchodzić w korpus przepustnicy), sprawdź ustawienie zapłonu, ewentualnie na koniec wyreguluj luz zaworowy.

pluto82 - 05-02-2011, 10:43

Idas Ok spróbuję i zobaczymy co z tego wyniknie mam nadzieję że się poprawi... Dzięki...Dam znać co i jak
cleoSS - 05-02-2011, 21:33

Witam. Ja mialem cos podobnego w moim poprzednim Colcie 1.3 i wina lezala w aparacie zaplonowym i mialme takie same problemy jak opisuje pluto82. Az w koncu autko stanelo i juz nie odpalilo zmienilem aparat zaplonowy i wszystko gralo jak masz jakiesgos kolege co ma ten sam model i silnik to zmien aparat i zobacz czy bedzie to samo, pozdr:P
Hugo - 06-02-2011, 08:11

idas napisał/a:
Niestety jak silnik jest zdrowy to takie coś cudów nie zdziała. Ja już praktycznie nigdy nie "uczę" ecu obrotów i stabilizują się same po przejechaniu kilku kilometrów. Dodam tylko że ewentualnie mogą być za wysokie po odłączeniu aku, a nie za niskie i nie spowodują zgaśnięcia samochodu
Dokładnie tak!
tttwm - 07-02-2011, 13:49

idas napisał/a:
Ja już praktycznie nigdy nie "uczę" ecu obrotów i stabilizują się same po przejechaniu kilku kilometrów. Dodam tylko że ewentualnie mogą być za wysokie po odłączeniu aku

Jako że aku jest stary i w zimę codziennie go wyjmuję z samochodu bo nie lubi zimna. Nigdy nie uczę go obrotów i problemów z nim takich nie mam. Czasami są lekko wyższe lekko niższe ale nie gaśnie silnik NIGDY!
Ja miałem taki problem w innym samochodzi - przyczyną była sonda lamba i silniczek krokowy (przynajmniej tak wtedy stwierdził mechanior). Wymiana sondy i krokowca załatwiło sprawe.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group