Carisma - Ogólne - 2500 km za mną
Anonymous - 30-10-2006, 13:31 Temat postu: 2500 km za mną Chciałbym podzielić się z Wami moimi spostrzeżeniami dotyczacymi użytkowania Cari. Póki co przez miesiąc przejechałem 2500km. Autko pali mi ok 6,5l w mieście i ok 5,8 na trasie. Nie szaleję ale i nie jeżdże "dziadkowato". Komfort - raj nic dodać nie do porównania z puntem. Silnik jest ok pod względem mocy i elastycznosci. Czasem zakopci jak mu przycisnę ale doczytałem się że jest to naturalne w dieslach. Można nim jechać i nie czuć zmęczenia. Duzy minus - jest głośny (mam wrażenie że jest głośniej niż było) wydech niby szczelny ale coś mi rezonansuje basowo nie wiem czy tak ma być?? W jakimś poście na technicznym było też info o odgłosie jak u grzechotnika - jakby zawory grały - potwierdzam też tak mam i mnie to wnerwia . Ostatnio wałkowany temat zarówek - potwierdzam lampy w Cari są cienki ale załozyłem żarówki night g... Philipsa i jest troszkę lepiej. Niestety do Cari po lifcie nie ma soczewkowych na jakimkolwiek rynku . Póki co z problemów wychwyciłem - problem z włączeniem przeciwmgielnych - włącznik coś pstryka - ewidentnie nieużywany prezełącznik - do zrobienia później, raz niestety nie chciał mi zapalić. Co ciekawe po wygaśnięciu kontrolek (żarowe również) a on nic - nie chciał zapalić a kontrolka silnika nawet nie błysła. Zakrecil a że nie zapalił to odpaliłem ponownie i było ok. Czy ktoś ma zdjęcie gdzie co jest w tym silniku? EGR, itp. Jak rozpoznać czy wynmienione były świece zarowe - jak je skontrolować?
Pozdr
Krzysztof
Anonymous - 03-11-2006, 23:44
Na Twoim miejscu sprawdził bym świece żarowe. Mój mechanik zrobił to używając po prostu żarówki i dwóch kabli. Sprawna świeca zamykała obwód. Poprzedniej zimy moja Cari też nie chciała palić na dotyk a przy -20 to już pare razy musiałem zakręcić. Okazało się, że 3 świece były spalone po wymianie jak ręką odjął. Co do wrażeń audio w trakcie jazy dieselkiem to potwierdzam, trzeba raczej z włączonym radiem. Pocieszę Cię jednak, że na przykład w Focusie jest dużo gorzej, to samo w Octawi a te auta są przeciez z podobnego pułapu cenowego. Ciekawy jestem jak z regulacją tego silnika. Na przykład luz zworowy. Może coś by pomogło?
Pozdrawiam.
|
|
|