[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Colt 1.3 95' obroty faluja bardzo wysoko
giant47 - 11-02-2011, 19:03 Temat postu: [CA1A 1.3] Colt 1.3 95' obroty faluja bardzo wysoko Witam
mam dosc spory problem z moim coltem 1.3 95'
po zakupie padl aparat zaplonowy, zostal wymieniony jak i swiece oraz kable.zaplon byl wyregulowany. po tych zabiegach wszystko bylo cacy - mechanik powiedzial ze silniczek krokowy tez jest do wymiany ale nie trzeba tego robic gdyz jego bledy byly praktycznie niezauwazalne ( czasami leciutko zafalował) . 2 dni temu zrobilem traske 700km z czego jakies 300 ok 150-160 km\h. Po powrocie zatrzymalem sie na swiatlach a silnik zaczal mocno falowac jakbym dodawal gazu z czestotliwoscia ok 2 sekund. Teraz po odpaleniu wchodzi na bardzo wysokie obroty i po minimalnym wzroscie temperatury zaczyna bezustannie falowac.
Mial ktos moze podobny problem?
POMOCY!!!
Mani3k - 12-02-2011, 08:46
tak ja mam dokladnie taki sam problem
i wsumi nic nie pomoge a jedynie dołącze sie do tematu, dodam także ze podejrzewam po uprzedniej lekturze forum, ze jest to ewidentnie silniczek krokowy (chyba jest u mnie martwy) bo nawert po odpieciu od niego kostki zasilajacej nic sie nie zmienilo a nawet nie zaswiecil sie check, slowem czy podpiety czy odpiety nic sie nie zmienia, pytanie teraz do znawców czy to normalne by nic sie niezmienialo (check lub obroty?)
i jescze jedno czy istnieje mozliwosc reanimacji krokowca, nie chodzi mi oczyszczenie bo u mnie juz lsni jak nowy, chodzi mi o to czy da sie reanimowac elektrycznie.
pozdrooo
apple1910 - 12-02-2011, 19:18 Temat postu: Obroty A mój problem z obrotami jest taki że jak włączę światła dmuchawę itd. obroty spadają do ok. 500... Alternator , akumulator , regulator napięcia są ok ...Jak silnik jest rozgrzany i chcę ruszyć z samego sprzęgła to ma problem... proszę o pomoc...
Andrew - 12-02-2011, 21:21
Panowie spróbujcie zaprogramować ECU, bo wydaję mi się, że w tym tkwi problem: http://forum.mitsumaniaki...p=824357#824357
tttwm - 15-02-2011, 12:08
andrew84 napisał/a: | Panowie spróbujcie zaprogramować ECU |
nigdy nie spotkałem się aby programowanie ecu uzdrowiło silnik. Przy mrozach co noc wyjmuję aku z samochodu i nie programuję tylko wsadzam odpalam i ruszam. Obroty mogą być wyższe minimalnie (+/- 200-300) po przejechaniu kilku km ustawiają się samemu.
Kiedyś czytałem że problem z obrotami to może być silniczek krokowy, ale odpięcie go powinno dać jakiś skutek, niekoniecznie w postaci kontrolki CE, ale obroty powinny się uspokoić (ale piszę to z pamięci bo problemu nie miałem).
Moża najprościej zacząć od wymrugania błędów na kompie, (może kondensatory też wołają o pomoc), to nic nie kosztuje a coś się wykluczy.
harpagan - 15-02-2011, 12:16
apple1910 napisał/a: | A mój problem z obrotami jest taki że jak włączę światła dmuchawę itd. obroty spadają do ok. 500... Alternator , akumulator , regulator napięcia są ok ...Jak silnik jest rozgrzany i chcę ruszyć z samego sprzęgła to ma problem... proszę o pomoc... |
Krokowy nie podbija obrotów - tam szukaj przyczyny
giant47 - 15-02-2011, 12:37
witam
przyczyna jest krokowy. wymienilem wczoraj krokowy i wszystko ustalo, a ze wymienilem krokowy razem z przepustnica to teraz przy chamowaniu obroty dosc mocno spadaja. mam nadzieje ze czyszczenie przepustnicy i regulacja obrotow pomoze. dam znac.
pozdrawiam i dzieki za zainteresowanie.
cleoSS - 20-02-2011, 13:03
Wiatam nie chce zakladac nowego tematu ale chodzi o silnik 4g93 i jego obroty. Sek w tym ze jak byla mala dziurka w wydechu wszystko bylo pieknie cacay, ale troszke pierdzialo wiec wziolem migomata i spawam ale wczesniej odpiolem AKU. Po pospawaniu wszystko wygladalo dobrze ale jak sie przejechalem i wrzucam luz to obroty faluja w granicach 500-600 ale silnik nie gasnie a jak autko stoi w miejscu to obroty gitara 900 i nawet jak sie przygazuje to wracaja do normy. Przypominam rzecz sie dzieje w czsie jazdy na luzie. Prosze o sugestie
FTOrek - 20-02-2011, 13:21
Naucz go chodzić.Do spawania odłączyłeś aku i to jest przyczyna-tak myślę
cleoSS - 20-02-2011, 14:44
odpiolem aku tzn. plus. Jak wymienialme tlumik i spawalem to nic mu nie bylo tylko teraz jak mala dziuke zaspawalem zaczelo mu sie falowanie
Andrew - 20-02-2011, 15:44
cleoSS odepnij jeszcze raz minusowy przewód i musisz nauczyć go obrotów. Masz tu tą procedurę jak to ma mniej więcej wyglądać: http://forum.mitsumaniaki...0&highlight=ecu Zrobisz to na pewno problem zniknie. Powodzenia
giant47 - 21-02-2011, 00:33
witam ponownie
czyszczenie przepustnicy znacznie pomoglo lecz teraz przy zwolnieniu obroty spadaja dopiero po kilku sekundach.
czy programowanie w taka temperature ma sens?
i moze wie ktos w jakiej kolejnosci regulowac obroty ?
pozdrawiam
Endriuuck - 22-02-2011, 10:11
a gdzie sie odpina silnik krokowy tzbn kostke?
|
|
|