To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Przymula - brak mocy - wyjątkowy przypadek ? Pomocy

piotrekdm1983 - 11-02-2011, 22:34
Temat postu: Przymula - brak mocy - wyjątkowy przypadek ? Pomocy
Witam , od razu zacznę , że przeleciałem wszystkie wątki i mojego problemu nie znalazłem .
Mam Colta CJ0 1.3 12V GLX z 1997 (CJ1A) . Po wymianie kabli i świec na NGK , aparatu zapłonowego na nowy , wymianie filtrów paliwa , oleju i powietrza , wymianie przewodów od ciśnienia i podciśnienia paliwa przy układzie wtryskiwacza , odpala jak ta lala . następnie pierwszy bieg , drugi , trzeci OK , przy 90km/h wrzucam czwórkę i stoimy misiem dalej 90km/h pedał wciskam do końca jedziemy 90km/h wrzucam piątkę , jedziemy 90 , wrzucam z powrotem trójkę i rozpędzam misia do 120,130km/h , następnie wrzucam 4 i zwalniamy 120 , 110 , 100 i 90 szybciej nie pojedzie , ok jadę na trójce te 90km/h rozpędzam znowu do 120 i wrzucam piąty bieg i to samo zwalniam do 90,100 max km/h , W czym jest problem ? auto do max 3 biegu jest OK powyżej nie da rady jechać normalnie , już nie wiem co to może być , pedałem gazu przebijam się do asfaltu i nic , nie ma mocy , nie ma ciągu :) po prostu Houston mamy problem . Kto miał podobny przypadek lub wie co to może być to proszę o radę , mi się pomysły już skończyły .

robertdg - 11-02-2011, 22:52

A kompresja była sprawdzana :?:
piotrekdm1983 - 11-02-2011, 23:16

Właśnie kompresji nie sprawdziłem , dowolny serwis mi to sprawdzi ?
Jak ustawić prawidłowo w moim misiu ?
Dam radę sam ? - krok po kroku
Jeżeli coś z kompresją będzie nie tak , to co to może być ?
Jeżeli kompresja będzie OK , to co to może być ?

robertdg - 11-02-2011, 23:42

Jedź każdy warsztat powinien Ci to sprawdzić, napisz o efektach.,
Mani3k - 12-02-2011, 08:32

no cóż, nasuwaja mi sie 3 rzeczy,

kompresja,
źle ustawiony zapłon,
ślizgające sie sprzęgło,


któreś z nich lub wszystkie na raz


pozdrooo

piotrekdm1983 - 12-02-2011, 09:14

według mnie kompresja jednak odpadnie , gdyż na jedynce bootuję oponkami :) czyli sprzęgło się nie ślizga . Czasami silnikiem rzuca jak jadę i auto się trzęsie jak galareta :) . Raczej obstawiam komputer albo złe ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu . Dzisiaj zresetuje najpierw komputer i zobaczę . Może mógł się przestawić a potem pojadę do serwisu żeby sprawdzili zapłon .
A może ząbek na pasku się przestawił ? jakie by były rekacje .

robertdg - 12-02-2011, 09:37

Na pałe wykluczając niczego się nie dowiesz, mozliwości może być mnóstwo, przeskoczony rozrzad, łaczy się to także ze źle ustawionym zapłonem.
piotrekdm1983 - 12-02-2011, 18:52

Nie mogę znaleźć serwisu który by miał lampę stroboskopową , porażka . Wszyscy się dziwią , że przy elektronicznym wtrysku jest aparat zapłonowy i kątem wyprzedzenia zapłonu nie steruje komputer tylko trzeba go ręcznie mechanicznie ustawić . To znaczy , że Japance się nie popisali pod koniec lat 90 . Będzie ciężko u mnie w Pile znaleźć serwis :( .
W poniedziałek będę walczyć dalej z poszukiwaniem serwisu a dzisiaj zauważyłem , że silnik delikatnie terkocze jak diesel a nie chodzi równo jak zawsze :/ i zużywa więcej paliwa niż zwykle . Naprawdę coraz bardziej mnie miś zaczyna denerwować , następne auto chciałem Carismę kupić ale chyba grubo się zastanowię .

KlaudiuszBdg - 12-02-2011, 20:23

To wez tam jeszcze przy okazji ogarnij ze musisz zmasowac zlacze do ustawiania zaplonu ( na stronie krzyzaka wszystko jest)
idas - 12-02-2011, 21:21

piotrekdm1983 napisał/a:
dzisiaj zauważyłem , że silnik delikatnie terkocze jak diesel a nie chodzi równo jak zawsze :/ i zużywa więcej paliwa niż zwykle

Typowe objawy za bardzo przyspieszonego zapłonu, jeśli nie grzebałeś przy aparacie zapłonowym to winny faktycznie może być przeskok paska rozrządu.

piotrekdm1983 - 13-02-2011, 10:47

Dzięki wam za odpowiedź , nie nikt nie grzebał przy aparacie , udało mi się znaleźć w końcu serwis z lampą strobo i jutro jadę , czyli 2 rzeczy muszą sprawdzić , kąt wyprzedzenia zapłonu i czy nie przeskoczył pasek . Teraz powiedzcie , żeby serwis nie zrobił mnie w jajo ile mniej więcej powinny kosztować te dwie usługi i ile czasu na każdą trzeba poświęcić ?
Mani3k - 13-02-2011, 12:35

samo sprawdzenie to pryszcz nie pieniadze, no chyba ze dojdzie robocizna ustawiania/przestawiania to wtedy troche zaplacisz, a czas?? hmmm pol godz z browarem w reku :)
idas - 13-02-2011, 13:29

Pasek rozrządu sprawdź sobie sam-to 5 minut roboty:-)
Wrzuć 5 bieg i przeciągnij auto na tyle aby znak na kole pasowym pokrył się ze znakiem T na obudowie rozrządu (dolnej), ściągnij obudowę górną (4 śrubki na klucz 10) i sprawdź czy znak na głowicy pokrywa się z wcięciem na kole wałka rozrządu, oba (na kole pasowym i kole rozrządu) muszą się zgadzać:-)
Koszt sprawdzania/ustawiania kąta wyprzedzenia zapłonu powinien oscylować w okolicach 50zł.

piotrekdm1983 - 14-02-2011, 16:54

No to was rozczaruje :)

http://www.autotech.com.pl/

autoryzowany serwis i salon Mitsu który jako jedyny w Pile ma lampę strobo itd .

Ustawienie zapłonu : jedyne 150zł
Sprawdzenie czy nie przeskoczył pasek rozrządu jedyne 350zł :)

Także Misiu na razie będzie stał , jak ja wyzdrowieję bo mam jakąś grypę to tak jak napisał IDAS spróbuję sam sprawdzić ten pasek a za ustawienie zapłonu to kasę mam ale szkoda mi 150zł wyrzucać u nich, generalnie chyba przesadzili z tymi cenami , co myślicie ?

robertdg - 14-02-2011, 17:11

Za 150zł to kupisz dobrą lampe stroboskopową ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group