ASX Ogólne - doradzcie babie...:)
Kas_mm - 22-02-2011, 17:16 Temat postu: doradzcie babie...:) powiem wprost- szukając nowego auta, naprawdę przypadkowo natknęłam się na ASX-a.... można powiedziec miłość od pierwszego wejrzenia..:)
poniewaz zakup auta to jednak nie kupno bułek na śniadanie - śledzę, czytam, tropię wszystko w necie o wersji 1,8 diesel 150KM
zasadniczo wszyscy zachwalają aczkolwiek natknęłam się na kilka rzeczy które mnie jeszcze jakoś powstrzymują delikatnie przed złożeniem zamówienia w salonie... Może ktoś ma ochotę mi pomóc:)?
1. "wycie" silnika przy dużych prędkościach - jeździłam testowym ASX-em dokładnie wczoraj, aczkolwiek był tak duży mróz, że biedny dieselek zanim się rozgrzał to tak klekotał tylko... poza tym ciężko w W-wie nawet już rozgrzanym rozwinąć 120km/h i usłyszeć ten świst silnika --- czy to jest faktycznie takie uciążliwe i bardzo męczące? mam dwoje małych dzieci i trochę taka wizja wycia silnika mnie przeraża (co nie oznacza, że z dziećmi notorycznie zasuwam 120/130km.h;)
2. droga hamowania - podobnież ASX ma o prawie 7m dłuższą drogę hamowania od podobnych w klasie - Qashqai, ix35 etc
3. koszty części zamiennych - zwłaszcza sprzęglo 13 tys(!) czy reflektor xenon (7tys).... ja rozumiem markę etc - ale chyba to sporo za dużo?? czy tak faktycznie jest? xenon to rozumiem cena wymiany calego reflektora? a sprzęgło - czy to się (pyta blondynka w tej chwili;) ) - psuje wogóle?? jeśli tak to czy nie podlega ono gwarancji? (pytam o usterkę nie spowodowaną notorycznym przypalaniem go)
z góry dziękuję za podpowiedzi i wyrozumiałość:) ot baba za kierownica....;)
JCH - 22-02-2011, 18:23
Cytat: | 1. "wycie" silnika przy dużych prędkościach | Raczej nie będzie to wycie silnika (chwalą się ASX-em, że pracuje cicho) a dźwięk opływającego powietrza. To taki mały "kiosk Ruchu" na kółkach więc swój opór stawia
Musisz poczekać na opinie użytkowników aczkolwiek czy głośno, czy cicho to będą zawsze subiektywne odczucia.
Cytat: | 2. droga hamowania - podobnież ASX ma o prawie 7m dłuższą drogę hamowania od podobnych w klasie - Qashqai, ix35 etc | 7 m to byłaby przepaść. Trzeba sprawdzić co piszą w testach i czy testy w takich samych warunkach. Jeśli ma ok. 40 m ze 100 km/h to wg mnie akceptowalne.
Cytat: | 3. koszty części zamiennych - zwłaszcza sprzęglo 13 tys(!) czy reflektor xenon (7tys).... ja rozumiem markę etc - ale chyba to sporo za dużo?? czy tak faktycznie jest? xenon to rozumiem cena wymiany calego reflektora? a sprzęgło - czy to się (pyta blondynka w tej chwili;) ) - psuje wogóle?? jeśli tak to czy nie podlega ono gwarancji? (pytam o usterkę nie spowodowaną notorycznym przypalaniem go) | Tak, była już o tym mowa, że za sprzęgło krzyczą jak "za zboże"
Sprzęgło raczej nie będzie podlegało gwarancji. Mówię "raczej" bo może zaistnieć przypadek, że będzie miało jakąś wadę ale kto to udowodni Dyskutowane już było na Forum o takich przypadkach - co prawda nie chodziło o ASX-a a o Outlandera czy też Subaru Forester/Legacy/Outback.
W kwestii sprzęgła pytanie zasadnicze - czy szukasz ASX-a 4WD czy 2WD
Bo w wersji 2WD problemu sprzęgła być nie powinno natomiast przy wersji 4WD może on się pojawić .... niestety
Kas_mm - 22-02-2011, 18:45
hmm no właśnie chciałam 4x4.... dzisiaj jeszcze przeczytalam artykuł na gazeta.pl o filtrze cząstek stałych i problemach z nim w autach które jeżdzą glównie w mieście... sam filtr w ASX kosztuje ok 1,2tys ale doliczajac wymiane oleju, robocizne to się może robić koszt 2-2,5 tys....
czy faktycznie ten problem tak często występuje??
wlodeks - 22-02-2011, 19:05
Jako kilkumiesięczny użytkownik mogę powiedzieć że:
1. Nie wiem co tam kto w testach rozumiał przez "wycie silnika" ale poza opływem powietrza, które przy większych prędkościach słychać, to ja nic szczególnego nie słyszę. Bryła samochodu, jest jaka jest i nie należy oczekiwać, że powietrze będzie opływało ten kształt jak woda pingwina w trakcie pogonia za rybami. W każdym razie nie nazwałbym dzwięku opływu powietrza jako hałas i to jako hałas odbiegający od normalności przy tego typu kształcie.
2.Droga hamowania - tutaj chyba jest popełniany błąd w czasie testowania. ASXy z reguły dostarczane były z tzw. zielonymi oponami (ograniczające zużycie paliwa i takie tam farmazony - niekoniecznie skracające drogę hamowania) i do testów zestawiano je z samochodami na normalnych letnich oponach. Wynik takiego porównania jest do wyobrażenia jeszcze przed rozpoczęciem testu. U mnie oryginalnie były Dunlopy SP ileś tam. Na tych oponach nie mam nic do zarzucenia drodze hamowania, chociaż oczywiście nie mierzyłem ile ona wynosi.
3. Cena części to zapewne jest temat ale on nie dotyczy tylko ASXa tylko generalnie Mitsubishi, które prowadzi dziwną politykę w tym zakresie. Na szczęście najpierw jest gwarancja a potem dostawcy niezależni i warsztaty też niezależne..
krzychu - 22-02-2011, 19:36 Temat postu: Re: doradzcie babie...:)
Kas_mm napisał/a: | zwłaszcza sprzęglo 13 tys(!) |
No więc mobilizacja do tego żeby nauczyć się szanować sprzęgło i nie będzie problemu. Spalenie sprzęgła, czy jest zużycie przedwczesne to po prostu błędy użytkownika. Zbyt agresywne ruszanie z dużą ilością gazu (dieslem się rusza z niskich obrotów), manewrowanie sprzęgłem w dużym śniegu itd itp.
Xeona (jak rozumiem cały reflektor) to się wymienia z AC w nowym samochodzie jak jest taka potrzeba.
Kas_mm - 22-02-2011, 19:40
wiesz ja nie mam mega ciężkiej nogi, staram się sprzęgło oszczędzać ale sporadycznie zdarzy się, że zaśmierdzi bo się przycisnęło nie tak jak trzeba... kurcze chyba każdemu się zdarza od czasu do czasu... jeżdzę 3 lata KIAnką i mimo tego sporadycznego przypalenia sprzęgła - nic się z nim nie dzieje - pytanie czy analogiczne przypadki w ASX dadzą od razu efekt taki że trzeba bedzie te 13 tys wybulić? czy ono jest jakoś czulsze niż w innych autach??
krzychu - 22-02-2011, 19:47
W samochodach z napędem na jedną oś pierwsze trze się sprzęgło a potem piszczą opony. W 4x4 opony nie wpadną w poślizg i wszystko skupia się na sprzęgle. To tak w skrócie dlaczego w 4x4 przy nie umiejętnym ruszaniu można uszkodzić sprzęgło.
No a ta KIA to w dieslu czy beznyna?
JCH - 22-02-2011, 19:56
krzychu napisał/a: | Xeona (jak rozumiem cały reflektor) to się wymienia z AC w nowym samochodzie jak jest taka potrzeba. | Jak się zepsuje, tak sam z siebie to też z AC Powiesz pewnie, że z gwarancji ale wiesz jak to jest z MMC - xenon jak żarówka - materiał eksploatacyjny
Kas_mm napisał/a: | pytanie czy analogiczne przypadki w ASX dadzą od razu efekt taki że trzeba bedzie te 13 tys wybulić? | Od razu pewnie nie ale każde ruszanie na tzw. "półsprzęgle" np. dynamiczne ruszanie, wyjazdy z garażu pod górkę, manewry na parkingu.... a nie daj Boże trzymanie lewej nogi na pedale sprzęgła będzie powodowało ślizganie właśnie sprzęgła, bo w 4WD nie ma się gdzie śliznąć (tak jak teraz masz w Kijance). Kilka, kilkanaście (tego nikt Ci nie powie dokładnie) takich akcji może skutkować koniecznością wymiany.
Na razie o problemie nie słychać ale albo jest jeszcze za krótko na rynku i za mało użyszkodników albo sprzęgło jest lepsze niż w Outlanderach.
krzychu - 22-02-2011, 20:00
JCH napisał/a: | xenon jak żarówka - materiał eksploatacyjny
|
Ale żarówka tyle nie kosztuje Mówimy o reflektorze (całym). Zresztą ktoś załatwił wymianę na gwarancji żarnika bo nie wytrzymał chyba roku w Outku. Więc nie jest tak źle. A że jesteśmy 3-cim rynkiem w Europie dla Mitsubishi to może być tylko lepiej z siecią serwisową. Można poczytać że parę ASO jakoś dziwnie straciło autoryzację...
Kas_mm - 22-02-2011, 20:12
krzychu napisał/a: | W samochodach z napędem na jedną oś pierwsze trze się sprzęgło a potem piszczą opony. W 4x4 opony nie wpadną w poślizg i wszystko skupia się na sprzęgle. To tak w skrócie dlaczego w 4x4 przy nie umiejętnym ruszaniu można uszkodzić sprzęgło.
No a ta KIA to w dieslu czy beznyna? |
KIA to benzyna 1,6 (Ceed)
co do sprzęgła - z drugiej strony przecież można wyłączyć przy takich manewrach (garaz, parkowanie) 4x4 i jechac na 2WD prawda?
niezle mnie nastraszyliście tym uszkodzeniem sprzęgła... chyba mi się odechciewa tego 4x4:(
Muciek - 22-02-2011, 20:16
Kas_mm napisał/a: | krzychu napisał/a: | W samochodach z napędem na jedną oś pierwsze trze się sprzęgło a potem piszczą opony. W 4x4 opony nie wpadną w poślizg i wszystko skupia się na sprzęgle. To tak w skrócie dlaczego w 4x4 przy nie umiejętnym ruszaniu można uszkodzić sprzęgło.
No a ta KIA to w dieslu czy beznyna? |
KIA to benzyna 1,6 (Ceed)
co do sprzęgła - z drugiej strony przecież można wyłączyć przy takich manewrach (garaz, parkowanie) 4x4 i jechac na 2WD prawda?
niezle mnie nastraszyliście tym uszkodzeniem sprzęgła... chyba mi się odechciewa tego 4x4:( |
No, ale są sytuację gdzie bez 4WD się nie obejdzie, więc co wtedy? Koledzy wyżej wymienili sytuację w jakich tak się dzieje. Tata też ma 4WD, chociaż jeszcze ani razu nie zaśmierdziało, ale na bez półsprzęgła czasem się nie obejdzie, np. jak dzisiaj Outlander holował wywrotkę
kpawel - 22-02-2011, 21:02
Podana cena za sprzęgło to cena za komplet: tarcza, docisk, łożysko oporowe, koło dwumasowe.
Cena poza ASO lub poprzez zakup za granicą będzie pewnie znacznie niższa.
DFP 4 tys zł.
tomekrvf - 22-02-2011, 22:00
JCH napisał/a: | ale wiesz jak to jest z MMC - xenon jak żarówka - materiał eksploatacyjny |
Palnik ksenonowy jest objęty 3-letnią gwarancja producenta, do 2 lat bez limitu kilometrów.
Kas_mm napisał/a: | czy reflektor xenon (7tys).... |
To jest cena lampy z przetwornicą,żarówkami, wiązkami itp. Sam korpus lampy nie kosztuje więcej jak 2000PLN
Kas_mm - 22-02-2011, 22:38
no to mi tylko zostaje lęk o DPF i sprzęgło..... czytaliscie dzis o kradziezach DPF w autach??
tomekrvf - 22-02-2011, 22:43
Kas_mm napisał/a: | no to mi tylko zostaje lęk o DPF i sprzęgło..... |
O sprzęgło się nie bój - trzeba być niezłym zawodnikiem żeby zjarać sprzęgło w ASX 4N13
DPF też nie jest straszny jeśli jeździsz bardziej dynamicznie jak jest to możliwe w wykonaniu Fiata 126p i dystanse bez gaszenia silnika przekraczają 5km
|
|
|