L200 Techniczne do 2005r. - zerwany pasek rozrzadu
cyceron1 - 22-02-2011, 22:20 Temat postu: zerwany pasek rozrzadu czy są szanse ze nic się nie stało po zerwaniu paska rozrządu? i co mechanik powinien sprawdzić obowiązkowo przy tego typu awarii? bo wydaje mi się ze
gość założył tylko pasek, odpalił, samochód pochodził na wolnych obrotach i "do kasy zapraszam". na drugi dzień rozsypały się popychacze zaworów, dzień trzeci pasek przeskoczył o kilka ząbków, po ponownym ustawieniu paska znów klekotanie na zaworach.czy tak powinno to wyglądać? proszę o poradę bo się nie znam za bardzo na tym
Krzyzak - 23-02-2011, 07:06
miałem tylko raz przypadek, że nic się nie stało - jednak pasek się nie zerwał a puściła rolka napinająca i w efekcie pasek zrobił się luźny, silnik zgasł na wolnych obrotach
po złożeniu do kupy wszystko OK
pozostałe przypadki niestety były pesymistyczne
a przede wszystkim nie napisałeś jaki silnik
piter111 - 23-02-2011, 20:42
4D56 jest kolizyjny praktycznie po zerwanu paska zawsze gnie kilka zaworów i to zawsze należy sprawdzić .Spotykałem zerwane paski wałków balansowych lecz to małe piwo jesli nie został wkręcony przez główny to można tak zrobic jak ten koleś . Teraz trzeba wyjąc głowicę wymienic zawory,reszte gratów i koniecznie sprawdzić denka tłoków często jak tłok konkretnie walnie w zawór to potrafi zagnieść rowek pierścienia który się zakleszcza i zaczyna się problem z braniem oleju tego sie zazwyczaj nie sprawdza bo mechanicy sa leniwi a to sporo roboty
cyceron1 - 23-02-2011, 21:34
zerwał się krótszy pasek, i chyba się wkręcił pod ten dłuższy bo przeskoczył kilka ząbków. dodatkowo zaczęła się świecić żółta kontrolka od silnika, powiedział ze to powinno samo zgasnąć po jakimś czasie
deejay - 23-02-2011, 22:39
Bez dwóch zdań do demontazu głowica silnika i dalsza weryfikacja , te bajki mechanika ze kontrolka sama zgasnie niech sobie włozy miedzy bajki
Zlec robotę w dobrym warsztacie/serwisie , ten koles to dla mnie nie mechanik jak nie wie i nie umie zdiagnozoawac usterki po zerwaniu paska Przy zerwaniu paska pierwsze co gną sie zawory , zalezy jaki typ silnika łamia sie krzywki zaworowe ( dzwigienki ), w gorszych przypadkach pękają wałki rozrzadu i czasami powstaja dziury w tłoku U ciebie bez demontazu głowicy nic nie stwierdzisz , a szkód mozesz spodziewac się wiekszych , wiec radze zdemontowac głowice i oddac na szlifiernię w celu weryfikacji , powodzenia
mechanio - 29-03-2011, 14:46 Temat postu: Re: zerwany pasek rozrzadu
cyceron1 napisał/a: | czy są szanse ze nic się nie stało po zerwaniu paska rozrządu? i co mechanik powinien sprawdzić obowiązkowo przy tego typu awarii? bo wydaje mi się ze
gość założył tylko pasek, odpalił, samochód pochodził na wolnych obrotach i "do kasy zapraszam". na drugi dzień rozsypały się popychacze zaworów, dzień trzeci pasek przeskoczył o kilka ząbków, po ponownym ustawieniu paska znów klekotanie na zaworach.czy tak powinno to wyglądać? proszę o poradę bo się nie znam za bardzo na tym |
Mogło zawory pogiąć. Jeśli coś klekocze to pewnie tłoki w zawory uderzają.
|
|
|