To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne do 2005r. - zerwany pasek rozrzadu

cyceron1 - 22-02-2011, 22:20
Temat postu: zerwany pasek rozrzadu
czy są szanse ze nic się nie stało po zerwaniu paska rozrządu? i co mechanik powinien sprawdzić obowiązkowo przy tego typu awarii? bo wydaje mi się ze
gość założył tylko pasek, odpalił, samochód pochodził na wolnych obrotach i "do kasy zapraszam". na drugi dzień rozsypały się popychacze zaworów, dzień trzeci pasek przeskoczył o kilka ząbków, po ponownym ustawieniu paska znów klekotanie na zaworach.czy tak powinno to wyglądać? proszę o poradę bo się nie znam za bardzo na tym

Krzyzak - 23-02-2011, 07:06

miałem tylko raz przypadek, że nic się nie stało - jednak pasek się nie zerwał a puściła rolka napinająca i w efekcie pasek zrobił się luźny, silnik zgasł na wolnych obrotach
po złożeniu do kupy wszystko OK

pozostałe przypadki niestety były pesymistyczne

a przede wszystkim nie napisałeś jaki silnik

piter111 - 23-02-2011, 20:42

4D56 jest kolizyjny praktycznie po zerwanu paska zawsze gnie kilka zaworów i to zawsze należy sprawdzić .Spotykałem zerwane paski wałków balansowych lecz to małe piwo jesli nie został wkręcony przez główny to można tak zrobic jak ten koleś . Teraz trzeba wyjąc głowicę wymienic zawory,reszte gratów i koniecznie sprawdzić denka tłoków często jak tłok konkretnie walnie w zawór to potrafi zagnieść rowek pierścienia który się zakleszcza i zaczyna się problem z braniem oleju tego sie zazwyczaj nie sprawdza bo mechanicy sa leniwi a to sporo roboty
cyceron1 - 23-02-2011, 21:34

zerwał się krótszy pasek, i chyba się wkręcił pod ten dłuższy bo przeskoczył kilka ząbków. dodatkowo zaczęła się świecić żółta kontrolka od silnika, powiedział ze to powinno samo zgasnąć po jakimś czasie :?:
deejay - 23-02-2011, 22:39

Bez dwóch zdań do demontazu głowica silnika i dalsza weryfikacja , te bajki mechanika ze kontrolka sama zgasnie niech sobie włozy miedzy bajki :roll: :evil:

Zlec robotę w dobrym warsztacie/serwisie , ten koles to dla mnie nie mechanik jak nie wie i nie umie zdiagnozoawac usterki po zerwaniu paska :!: Przy zerwaniu paska pierwsze co gną sie zawory , zalezy jaki typ silnika łamia sie krzywki zaworowe ( dzwigienki ), w gorszych przypadkach pękają wałki rozrzadu i czasami powstaja dziury w tłoku :? U ciebie bez demontazu głowicy nic nie stwierdzisz , a szkód mozesz spodziewac się wiekszych , wiec radze zdemontowac głowice i oddac na szlifiernię w celu weryfikacji , powodzenia :)

mechanio - 29-03-2011, 14:46
Temat postu: Re: zerwany pasek rozrzadu
cyceron1 napisał/a:
czy są szanse ze nic się nie stało po zerwaniu paska rozrządu? i co mechanik powinien sprawdzić obowiązkowo przy tego typu awarii? bo wydaje mi się ze
gość założył tylko pasek, odpalił, samochód pochodził na wolnych obrotach i "do kasy zapraszam". na drugi dzień rozsypały się popychacze zaworów, dzień trzeci pasek przeskoczył o kilka ząbków, po ponownym ustawieniu paska znów klekotanie na zaworach.czy tak powinno to wyglądać? proszę o poradę bo się nie znam za bardzo na tym

Mogło zawory pogiąć. Jeśli coś klekocze to pewnie tłoki w zawory uderzają.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group